Hoe vaak draai jij je eigen muziek?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Dus als je track af is, hoe vaak zet je hem dan nog op? en waarom?

De eerste week een paar x per dag, en dan geleidelijk aan minder.

Waarom? Beetje nagenieten en om te beoordelen of alles wel zo is als het bedoeld was.

Sommige tracks van me luister ik nog steeds een paar x per jaar ook al zijn ze jaren geleden gemaakt, maar dan gewoon om het luisteren zelf.

ik kan niet goed mn eigen muziek luisteren, als ik net iets heb gemaakt maar na een paar keer luisteren het tegen vind vallen, delete ik de wav ook van mn computer...
soms maak ik iets waar ik qua sounds en mix echt mee tevreden ben en die bewaar ik wel, maar luister hem amper eigenlijk...

ik kan mn muziek ook alleen aan mensen laten horen die zelf ook muziek maken, anders krijg ik toch alleen maar domme opmerkingen zoals : "waar is de zang" , "wanneer komt het refrein", er zitten geen drums in" of "er zitten geen akkoorden in" en dat soort ignorante geblaat..

Ik neem eigenlijk vooral dingen op om niet te vergeten dat ik ze ooit heb gemaakt, zodat mijn improvisaties rond een bepaald thema niet hopeloos verloren gaan voor de toekomstige generaties ;). Dan is mijn hoofd weer wat vrijer en moet ik minder onthouden. Achteraf beluister ik ze dan wel nog eens af en toe, maar eerder zoals ik door oude foto's of kindertekeningen zou snuisteren. En heel af en toe ben ik dan weer eens overrompeld door mijn eigen kunde (*kuch*) dat ik een track wel eens een dagje op repeat durf draaien ;)

@Bass, wellicht tijd om wat vaker naar buiten te gaan en mensen te ontmoeten die wel kwa sound in jouw gangpad liggen?
Ik luister mijn eigen muziek vaak, echt vaak vaak......en als het gereleased is dan hoor ik het ook nog vaak als ik aan het feesten ben en dat is echt de bom.
Rare is dat ik niet zo vaak mijn eigen platen draai, zo nu en dan eentje.

Reden tot luisteren lijkt me simpel, ik vind dat wat ik maak fijn. Haast alles wat ik maak is ook goed in mijn oren en hoofd. Laatste track die ik afgerond hgebt waar ik ontevreden over was is alweer een jaar of 7 geleden.
Maak dan ook geen tracks in een dagje, ben per track wel 1 of 2 maanden bezig.

ja ik denk toch dat als je ontoegankelijke muziek maakt, het des te moeilijker is om mensen te vinden die dat ook diggen...

Nee dat is niet waar.....het is juist makkelijk om te zeggen dat jouw muziek zo moeilijk is dat niemand het diggt.
Ik zit kwa sound in een niche hoek en er zijn al zat mensen die het goed vinden, ik luister ook weleens naar tracks die jij dropt en dan ervaar ik het niet als zulke vage muziek dat er niemand is die het snapt......
Ga eens naar Worm in Rotterdam, of bezoek een vaag installatie performance festival als bijv. Robodock.
Dat zal jouw muziek in een geheel ander perspectief plaatsen.

grtzels.

@Bass, wellicht tijd om wat vaker naar buiten te gaan en mensen te ontmoeten die wel kwa sound in jouw gangpad liggen?
Ik luister mijn eigen muziek vaak, echt vaak vaak......en als het gereleased is dan hoor ik het ook nog vaak als ik aan het feesten ben en dat is echt de bom.
Rare is dat ik niet zo vaak mijn eigen platen draai, zo nu en dan eentje.

Reden tot luisteren lijkt me simpel, ik vind dat wat ik maak fijn. Haast alles wat ik maak is ook goed in mijn oren en hoofd. Laatste track die ik afgerond hgebt waar ik ontevreden over was is alweer een jaar of 7 geleden.
Maak dan ook geen tracks in een dagje, ben per track wel 1 of 2 maanden bezig.

Ja sinds onze rumoer plaat uit is hoor ik die ook vaak en dat is super vet!

Zowiezo draai ik redelijk vaak alles wat we ooit gemaakt hebben om ideetjes op te doen of om te luisteren hoe het niet moet.

Vaak met de reden om toch even alles na te gaan, er komen soms dingen naar boven die je in het gehele proces niet hoorde omdat je te druk bezig was met andere dingen (te veel reverb bijvoorbeeld :D )
Vaak doe je ook weer ideeën op of wil je juist wat veranderen.
Zelf ben ik natuurlijk (zonder hierbij arrogant te willen klinken) erg blij met het resultaat want hard met ziel en zaligheid aan gewerkt.
En wat Snelkookbami zegt natuurlijk :) Je maakt de muziek die je zelf leuk vindt/jou het beste ligt..... Ben van mening dat dit altijd de basis zou moeten zijn voor muziek die men maakt..... never run behind the bandwagon

Het is voor mij (nog) niet mogelijk om de muziek te maken die ik het leukst vind, want ik kan daar (nog?) niet goed genoeg voor componeren, arrangeren, spelen. Maar ik probeer.

Ik neem ideetjes soms op de multitrack op, om dan later te proberen achterhalen wat ik toen in gedachten had en er eventueel iets mee te doen. Als ik de noten nog kan vinden tenminste. :)

Ik luister regelmatig naar eigen werk, om te horen waar ik nog aan moet werken, of gewoon om ervan te genieten als ik tevreden ben met het resultaat.

Luister tijdens het productieproces zo'n 10000000000x naar mijn eigen muziek, maar zodra het af is heb ik het vaak genoeg gehoord!

Maar zodra ik het op de radio/tv zou horen kan ik er toch goed naar luisteren! ;)

als ik het op cd brand elke dag ik ben namelijk groot fan en bewonderaar(aanbidder):halleluja van ons zelf :D

@bass fuck de (mainstream)luisteraar die zijn zo creatief als een zak kippevoer
hier in nederland snappen ook vrij weinig mensen mijn muzak maar extremere industrial figuren vinden onze shit wel gers en apart klinken, daar gaat het om
ik heb al positieve geluiden uit frankrijk(zeker een doelgroep voor jou) zweden, duitsland, belgië en denemarken ontvangen(uit mijn muzikale doelgroep)

misschien moeten we een keer jammen onrust :)

ik draai mijn muziek nooit aangezien het niet op een vinyl of polycarbonaat schijf staat...
wel laat ik mijn muziek, die is opgeslagen in een compressed data formaat, linear afspelen middels winamp...
maar hoevaak dat dan pcies is hou ik niet bij...

nerd :D

Back