Rommelmarkt, daar vind je toch niks?

Origineel geplaatst door B.S.E.
...het barst er altijd van de wurlitzers, maar synthesizers..... nog niet tegengekomen.....

Piano's, orgels of jukeboxen?

Als het piano's zijn moet ik toch eens wat beter gaan kijken. :{

rommelmarkt vonsten :)

rommelmarkt vonsten :)

kheb ook al van alles van de rommel markt midi interfacjes midi/audio interfacjes. voor een euro ofzo
drumcomputjes effectpedalen bontempi orgeltjes casio sk10 enzenz :) het houd nooit op slechte gewoonte dat rommelmarkten.... een heel huis vol oude troep hou je er aan over}:| :okdan:

Rommelmarkten zijn zeer geschikt om goedkoop toys te scoren
Met een beetje handelen kan je heel goedkoop ( 0,50 - 2,- euro) electrische piano's kopen,
om ze vervolgens op de operatie tafel te leggen. Casio's blijken zeer geschikt.
Circuit-bending hoeft niet veel te kosten! Het is de perfecte hobby voor mensen met een passie voor geluid, maar met een gebrek aan geld..

Idd. dat sfeertje... ben meteen gaan neuzen of er nog rommelmarkten zijn dit weekend, veel te lang nergens meer geweest :)
Thnx, gasten voor dit topic!

Alleen al die lekkere spanning van... wat zou ik gaan vinden? Er is, mits je vroeg gaat, altijd wel iets van audio te vinden. En op z'n minst een plaatje. Of anders iets grappigs om in de stu stu studio aan de muur te hangen.

Ik vond dit wel een goeie site:
www.evenementenvandaag.nl
al is de naam v.d. website misleidend.

moog system55, hier in het dorp.
had jaren in een kippenhok gestaan. stekker erin er .. hij deed het !

even serieus: 1X ms20 voor 300 gulden

In al mijn jaren rommelmarkt eigenlijk niks tegengekomen. 1 keertje iets wat wel leek op een TB (herinnering, want ik was toen 10 jaar ofzo :)) maar volgens mij was het een ander, vierkanter kastje dat niet interessant was. Niet gekocht want ik deed toen niks met muziek. En 1 keer een Crumar Performer (denk ik) die 40€ moest kosten, maar ik had toen echt geen plaats en geld. :) Verder ging het niet verder dan bontempi en home keyboards.

Mijn moeder ging vroeger echt altijd naar de rommelmarkt.
Ik ging wel eens mee, vroeger wel eens een platenspelertje gekocht en dat soort dingen, maar verder niets spannends...

De toenmalige vriend van mijn zus (ook enorme synthfreak) was ook eens een keertje meegegaan (en ik toen niet) en wat zag hij daar??? Een Realistic Moog voor 75 gulden. Hij heeft hem voor 70 piek meegenomen.

Vanaf toen heb ik mijn moeder een lijst meegegeven met zo'n beetje alle belangrijke synths + foto's die je zou kunnen verwachten op een rommelmarkt.
En ze moest vooral bellen als ze twijfelde over iets.
Ik heb een hoop telefoontjes gehad over Roland E-serie keyboards en Technics Keyboardjes, maar helaassss nooit een boeiende synth tegengekomen... :(

Wel hele leuke vinyltjes waar ik al lange tijd op zoek naar was... dat dan weer wel! :okdan:

Ik heb maar een kleine studio dus ik ga enkel voor de échte bargains. (lees: analoog voor weinig)
Digitaal spul komt er sowieso niet meer in, tenzij extreem hands-on.

Sites zoals Marktplaats, Ebay, 2dehands, enz. hebben het spotten van bargains helemaal verziekt. Tegenwoordig wil iedereen het onderste uit de kan halen van zijn/haar tweedehands troep.
Resultaat: als je geluk hebt een schamele -20% (ten opzichte van eentje in nieuwstaat) voor een synth met afgebroken sliders, een krakende filter, nog wat krasjes hier en daar, display met een lijn erdoor, enz. enz. :gaap:

Je moet jezelf gewoon in je vriendenkring en familie bekendmaken als een synth-guru. Dan houden zij ook hun ogen open. Wie weet heeft er wel iemand nog wat op z'n zolder liggen.
Familie is nog blij om te kunnen helpen, wildvreemden niet. Die willen zoveel mogelijk poen, dat is evident.

Het is een kwestie van geluk...
Er zijn ook 'antiek-winkels' die volledige inboedels opkopen. Vaak zijn die ook in de 'betere' buurten in een stad, dus nooit op rommelmarkten en zaakjes in de binnenstad, maar in de wijken waar de redelijk welgestelden wonen. Daar kan je leuke zaken vinden. Ik ga wel eens samen met een vriend op stap langs zulke winkels en op een keer zagen we een, volgens de handelaar een kapotte, zelfbouw walky-talky, maar we herkenden het meteen... Een originele Cracle-box. Maar een student Sonologie zag hem ook. Hij keek naar ons en vroeg verlegen of het er eentje was. Er zat een 9 Volt batterij in en het labeltje met nummer 23 was door Waisvitz gesingeerd! Hij werkte perfect. We hebben het aan de student gelaten (Wij hadden er al een), die hem voor tien euro kocht. De volgende dag op school was hij waarschijnlijk het heertje :)

Doorzoeken is het motto!

Wout

Een originele Cracle-box. Maar een student Sonologie zag hem ook. Hij keek naar ons en vroeg verlegen of het er eentje was. Er zat een 9 Volt batterij in en het labeltje met nummer 23 was door Waisvitz gesingeerd!
He, was dat niet die gast die ook van die perpetuum mobile dingen wou gaan bouwen? Die Crackle boxen, zijn die echt als "tools" voor muziek gebruikt? Grappige dingen waren dat.

Cuba7000 (als k me goed herinner) vond ooit es een tb303 voor 3xniks op de vrijmarkt!

jaren terug een korg es50
[nietso fett - wel redelijkzeldzaam voor 60 gld
latenstaan aleen dat hout al wast waard

div pedaaltjes voor minder danm 10a20 gld gevonden
en idd een analoog organ yamaha c35/55 werdt thuisgebracht egt waar
:dubbel:

... Die Crackle boxen, zijn die echt als "tools" voor muziek gebruikt? Grappige dingen waren dat.
Jawel! Mijn vrouw en ik hebben eens in de auto een duet op de A4 zitten crackellen (of krakelen, dat is hetzelfde geluid) en dat was reuze spannend. Vooral omdat zij de hele weg met haar ellebogen stuurde...

Kriek, floot, zwiep auf der Autobahn...

Wout

Back