Rommelmarkt, daar vind je toch niks?

Heb er jaren geleden een Crumr Road runner gescoord incl org. leren draag tas voor 5 piek of 7,50.Vorge jaar kwam ik een Hohner Pianet T tegen 10 euro was geen rommelmarkt maar een winkel(tje) verkocht voor 212,50 begin dit jaar.
2-3 maanden terug vond ik een ARP prosolide :D incl. manuals etc. 10 euro geluk dat ik er heen ging had een enorme kater:D ca 6 KM mee gefietst had hij niets van pianet heb ik 8-10 KM mee gefietst.Laatst m,n eerste VL 1 15 euro incl beschrem hoes 15 euro heb hem verkocht voor 55 ;) yamaha VSS 100 winkeltje 12,50 mint Kytek drum doosje met midi 2,50 euro en nog wat casio zooi moet zeggen ga de afgelopen jaren vrij vaak.

Een vriend van me heeft wel 's een cr-78 zien staan voor 25 piek (maar had niet genoeg geld bij zich!)
En zelf heb ik er wel 's een tx81z uitgehaald, als ook een quicklock keyboardstand voor 15 piek.

En natuurlijk shitloads goeie platen. Je moet wel even zoeken en de neus hebben voor 'de betere bak' en een beetje op tijd daar zijn, maar dan heb je ook wat! B.v. laatst vond ik een aantal Mantronix LP's en maxi's bij elkaar in een bak... 1 euro per plaat.
Een vriend van mij die DJ is haalt er zowat al zijn platen vandaan. Maar dat is dan ook een wandelende catalogus, hij weet gewoon precies welke producer of label altijd mee moet en wat crap is... hij heeft me ook initieel meegesleept en heeft me doen inzien dat ook apparatuur wel 's voor een prikje op straat ligt!
Er zijn helaas wel veel bakken met lauter schlager, kerst, top40 en smartlappen shit, maar goed, die leer je steeds beter te herkennen en voorbijlopen :)

EN alle circuitbending behoeften kun je hier vinden.
Vorige week nog met een pratende kindercomputer in mijn handen staan twijfelen........ 15 euro, vond het een beetje veel. Ook de nodige Casio's zien staan, maar die heb ik al genoeg gecircuitbend....
1 ding, goed onthouden: V-tech peuterspeelgoed rule'd te pan uit wat circuitbending betreft!!!
Ik had het al 's gehoord, dat die zo goed waren, en net was ik bij een vriendin en die begeleid autisten, 1 was toevallig daar, en die autist had dus zo'n v-tech waarvan de batterijen zowat op waren... het ding ging gewoon de samples steeds langzamer en lager afspelen!! Geniaal. Een transformator ervoor hangen (die vind je op diezelfde rommelmarkt wel, b.v. in een doos met oud treintjesspul) en je hebt je eerste bend al :D dus die dingen zijn echt benders paradise, heel transparant en 'open' voor niet-technici :)

Markt

Markt

Een Yamaha midi sax gespot. Niet gekocht was achteraf denk ik stom. Was niet zo duur.
Dat was ergens onder Nijmegen. Die mega rommelmarkt.
Shit naam kwijt.
Is het niet handig dat iedereen vermeld op welke rommelmarkt ze iets intterssants gekocht hebben.

Tot nu toe... (platen uitgezonderd)

Casio vl-1, Casio vl-5, Casio SK5, Casio GZ5, Philips PMC100, Yamaha shs-10

Origineel geplaatst door synthiaks
Een Siel orchestra(fl. 50), Roland jx3p(fl. 250?) en een Teisco s60f (fl.250) Die laats ewas echt in een absolute nieuwstaat!!
vertel je er ook nog ff bij hoeveel jaren terug het was toen je dit op de kop tikte...? ;)

want de stelling was of het wel zin heeft om vandaag de dag nog een rommelmarkt af te struinen... vandaar...

Voor de Circuit-Bender is de rommelmarkt de PLACE TO BE!!!
Leuke kinderspeeltjes, die je eenvoudig kunt ombouwen tot de meest interessante gear.
Een OmniChord voor €20,- is echt een koopje.

Een vriend van me heeft op vakantie in de States bij een garage-sale een Arp Oddysee, geheel werkend, op de kop getikt voor $50,-

En wat ik meegemaakt heb met het museum...
Eén van de eerste fotografische experimenten uit 1823 voor 25 NFr gekocht, alleen om het lijstje. Na identificatie verkocht om een Jugendstil pand in Den Haag te kopen en te laten restaureren. En nog aardig in te richten ook :)
Het bestaat echt...

Een vriend van me kocht eens voor fl 35,- een Yamaha altblokfluit, met de mededeling dat'ie van plastic was, dus afwasbaar voordat hij erop ging spelen. Tragisch te ontdekken dat zo'n ding dan fl 22,50 NIEUW in de winkel is :D

Speakertjes in overvloed, leuk voor experimenteren.
Eens een leuke set originele Turkse bekkens gekocht. Geweldig geluid.
Kapotte koekoeksklokken dienen voor de sloop: fluitjes en slagspiraal.

Rommelmarkten zijn heerlijk :)
Je barst dan van de idee-en...

Wout

Telefunken/Mullard/amperex/tungsram buizen ; harde schijven
(ook SCSI; zit er een van de Ijmarkt in m'n K2500).

Mijn halve huis in Italië is van de rommelmarkt & de Emmaus ingericht.
Als je van vroeg opstaan houdt is koninginnedag ook een goeie;
CD-speler €2.00 (de goede Marantz serie), Wharfedale Diamonds speakers
€10 etc.
Zorg altijd dat je modelnummers, modelnamen, nummers van series (buizen)
op een briefje in je portemonnée hebt. Je kunt dan meteen zondr aarzelen
toeslaan als je iets tegenkomt.

Rommelmarkten zijn koel ook zomers want hergebruik van spullen is goed
in milieutechnisch opzicht en het stimuleert de krimp van onze economie.

Nieuw is beter = een leugen uit de marketing.
Mijn stereo is bv. 30/40 jaar oud (behalve de CD speler uiteraard0 en klinkt
beter (=muzikaler) dan die van jou.

Stom hè!?
ISPdeRuiter

rommelmarkten zijn altijd tof. ik heb een verhaal gehoord van iemand die een TB303 vond op een rommelmarkt die, die geruild heeft voor een afgetrapte fiets. zelf wil ik ook binnenkort weer eens heengaan. er zijn mensen die echt speuren over die dingen opzoek naar handel. zelf vind ik het ook erg leuk. ben der nog niet zo goed in, maar stel nou dat je iets vind voor 10euro en het door kan verpatsen voor 500euro, dan heb je toch weer een leuke synth erbij. helemaal voor de mensen die vaak krap zitten, met deze dure hobby ;)
tis trouwens ook gewoon veel fun.

En ja hoor het lange zoeken word weer beloond met iets leuks !!!!!

Vandaag op een rommelmarkt (waar voor de rest overigens niets lag op een TR-626 na) een Roland Juno 106 op de kop getikt voor 80 € :D
Hij is niet moeders mooiste maar voor die prijs moet ik niet zeiken vind ik en daar is allemaal vast wel wat aan te doen.
Enige mankementje wat hij heeft is dat de release van het filter blijft klinken dus klanken met filter dicht geen probleem maar open klanken blijven klinken. Zal vast wel iemand zijn die dit kan maken dus....(en is ook met dit mankementje nog een retevette synth)

Picca van het beessie
(nog niet schoongemaakt ofzo dus inclusief stikkertjes boven de toetsen :) )

Attachments

• 106.jpg
    106.jpg
    39,4 KB · Bekeken: 82
Zó zeg, da's geluk hebben... :)

Oh ja heb er ook nog een Ibanez Digital Delay DD700 bij (zonder voeding) voor 10 € :D
De TR-626 heb ik laten staan kostte ook 15 € maar ook zonder voeding en ik vind dat niet echt een interessante bak..
NEE NEE er lagen geen zilveren doosjes met Bassline erop en ook geen Kachels met Moog erop :duivels:

Hoe weet je, wanneer en waar rommelmarkten zijn eigenlijk?

Is dit streekgebonden, of wordt dit geadverteerd: ik bedoel de grotere rommelmarkten ( niet de kleine garage-sales)

Is er info over die data te vinden op het internet?

Bijvoorbeeld die in Cuijk, of Amsterdam enz...

EF

Die in Cuijk enzo moet je niet zijn...zijn veel handelaren die weten wat ze verkopen..
De marktten die ik het leukst vind zijn die kleintjes met van die ''zolderopruimingen'' en dit is gewoon de grootste van Tilburg die is gisterenavond al begonnen en gaat dan de hele nacht en dag door....raar want deze persoon had ik gisteren niet gezien...misselijk wat er nog meer heeft gestaan :stupid
Maar ff eerlijk ondanks dit mankementje wat waarschijnlijkw el te fixen valt is het toch een goede deal of ??
Zie ze namelijk in goede staat nog voor 350 € weggaan..

Origineel geplaatst door Kevin

Maar ff eerlijk ondanks dit mankementje wat waarschijnlijkw el te fixen valt is het toch een goede deal of ??
Zie ze namelijk in goede staat nog voor 350 € weggaan..
nee, je bent genaaid, uit medelijden wil ik m voor 50 euro wel van je overkopen, zie je tenminste nog wat van je geld terug :engel:

Origineel geplaatst door Nightstorm
nee, je bent genaaid, uit medelijden wil ik m voor 50 euro wel van je overkopen, zie je tenminste nog wat van je geld terug :engel:

Hehehehe nee nee heb al contact gehad met wat mensen en zijn er praktisch al uit wat het is....kost ongeveer 110 € ben nu ff aan het overwegen en aan het schrapen :D

Maarruh 110 + 90 = 200 € voor een goede 106 (nog nie veel):duivels:

Goh, ik vind 15 euro voor een 626 ook nog wel de moeite waard...
Ik heb alleen nog maar eens een Roland E-70 gezien voor négenhonderd euro... :(
Ofwel: al weten mensen inderdaad niet wat ze in huis hebben, dan hoeft dat dus niet positief uit te vallen!

Origineel geplaatst door Kevin
Hehehehe nee nee heb al contact gehad met wat mensen en zijn er praktisch al uit wat het is....kost ongeveer 110 € ben nu ff aan het overwegen en aan het schrapen :D

Maarruh 110 + 90 = 200 € voor een goede 106 (nog nie veel):duivels:
kon t natuurlijk altijd proberen he 8o)

maar ff serieus da's idd vrij cool, gefelciteerd ermee :biertje:

Lid bobaphat had ooit een 303 en 606 op de rommelmarkt voor iets van 25 of 50 gulden gekocht.
Das wel heel wat jaren geleden.

Back