Rommelmarkt, daar vind je toch niks?

Ben er geweest van 1 tot 5 's nachts... Maar er was geen hol
te zien op gebied van muziekfrutsels...

Wel een Casio Mt-8000 met een ramkaartje, maar die
was weg toen ik erna ben teruggegaan...

De dag erna was het openlucht rommelmarkt in Den Bosch,
daar heb ik wel veel leuke spullen gevonden...

Maar soms kan je het eens treffen ja...

Axel

Ben al jaren een fervent rommelmarkt bezoeker (al zo´n 10 jaar)
een bloemlezing uit de dingen die ik gescoord heb casio vl-1,vl-5 sk-1 (heel veel) sk-5 sk-200. pt-30, mt-400v, sa-20, sa-3, phillips pmc-100, yamaha shs-10 yamaha pss-480, kawai k1, yamaha cs-01 (een tientje!) siel dk-80 (was kapot) fostex X-26, Stylophone, Suzuki omnichord, Korg kpr-77 Alesis midiverb keyboardflightcase, hondo electr gitaar en heel veel effectbakjes. let goed op wat je koopt en probeer als het kan dingen te testen (neem desnoods een koptelefoon mee)
ook heel veel platen en cd´s hoewel ik merk dat met name platen steeds duurder worden
Ook vind ik het de laatse jaren allemaal minder worden en duurder.
Het beste kun je de rommelmarkten van buurthuizen, voetbalverenigingen en dergelijke afgaan, de rest zijn bijna allemaal handelaars

Dread:okdan:

Origineel geplaatst door reddread
Ook vind ik het de laatse jaren allemaal minder worden en duurder.

Da's allemaal de schuld van Marktplaats! Hoor zelfs van mensen bij wie ik in 1e instantie geen compu associeer:
"nou, dan zet je 'm toch op marktplaats?" (of... "ie-baai').

Origineel geplaatst door Christov
argh kut ik wou nog gaan diggen op de meimarkt in tilburg maar wegens prive omstandigheden kon dat niet doorgaan ;{

Ben nu eigenaar van een schattige vestax handy trax...
En die neem ik nu overal mee waar ik vinyll denk te vinden :)

juist!
Ik heb er onlangs twee Commodores gekocht. een C64 en c128.

Die C64 kreeg ik met paar spelletjes en casettedek voor 5€

en eigenlijk is het een synth. er staat zelfs op de doos: computer und musiksynthesizer

anyways, ik heb nieuw speelgoed er bij :)

Helaas verder geen echte synths gezien. wel oude keyboards en orgelzooi.
Maar goed, ik ben al blij met de commodores. :)

niet helemaal een rommelmarkt....maar pas geleden bij de kringloopwinkel een pakje platen gescoord,waaronder Jarre - Magnetic fields.....en Furious five - Step off....:okdan:

ja psies. die kringloopwinkels zijn super voor oud vinyl. Je moet effe geluk hebben dat ze net verse neergegooid hebben..

Origineel geplaatst door dione
niet helemaal een rommelmarkt....maar pas geleden bij de kringloopwinkel een pakje platen gescoord,waaronder Jarre - Magnetic fields.....en Furious five - Step off....:okdan:

:okdan:

deze heb ik onlangs op een rommelmarkt gevonden, samen met de vier eerste synth-greatest :)
ik vond nog veel andere mega spullen, waaronderzoals eerder vermeld een c128 en c64 voor weinig :mega:

niet te doen wat voor goodies er allemaal te vinden zijn :D

(vond ooit een casio VLtone1 voor 20 €, maar liet hem liggen :stupid )

groetz

wolkie

Niet helemaal van een rommelmarkt maar toch de moeite waard van het vermelden..

Een maat van mij kwam naar mij toe..
"Een oom van mij heeft nog een roland drumcomputer.. Een analoge, is dat iets?"
"nou, ligt eraan wat het is.. Weet je er iets meer van?"
"nou, hij heeft hem een jaartje of 15.. hij is zwart en ongeveer een cm of 40-50 breed en ik herinner me nog knopjes met felle kleuren... Ik mag die nu hebben.."

Een prima 808 van de zolder.. Hij had overgins "nog meer roland spul.."

een maat van mij heeft onlangs een korg poly 800 gescoord voor 25 €, en iemand anders die ik ken heeft er een volledig werkende korg ms20 gevonden voor 150 €. Ikzelf heb nooit synth's gekocht op rommelmarkten, maar ooit wel een peavey 300w basversterker (model ben ik vergeten) voor 100 €, ik heb die 5 jaar later weer verkocht voor 500 € en de klant, en ervaren bassist was zeer tevreden.

Een jaar of 10 geleden heb ik wel eens een Crumar Trilogy zien staan op een Koninginnedag markt in Amsterdam Noord.

trilogy_.jpg

Had er toen de gevraagde 150 gulden (!!) niet voor over (want student), maar ik heb er nog minstens 3x per jaar spijt van dat ik toen niet gek gedaan heb... ;{
Vooral omdat hij er het jaar daarna ook nog stond, en ik er weer langs liep... :stupid

Ooit een AKG koptelefoon gekocht op de rommelmarkt.. voor 2 guldens.. :) Zag later hetzelfde type liggen voor 120 gulden.. (Weet het exacte type niet meer, onlangs doorverkocht)

En ja hoor afgelopen weekend weer prijs !!
Gameboy Camera voor 10 € (normale prijs) en een goed werkende nette Yamaha DX100 voor 10 € :D

De europahallen in Westmallen elke zondag.
Ik lees wel dat het naar Oostmalle gaat maar of dat al zo is weet ik even niet te vinden op het net.

Origineel geplaatst door AxiMaxi
Een jaar of 10 geleden heb ik wel eens een Crumar Trilogy zien staan op een Koninginnedag markt in Amsterdam Noord.

trilogy_.jpg

Had er toen de gevraagde 150 gulden (!!) niet voor over (want student), maar ik heb er nog minstens 3x per jaar spijt van dat ik toen niet gek gedaan heb... ;{
Vooral omdat hij er het jaar daarna ook nog stond, en ik er weer langs liep... :stupid

amai, 150gulden?, daar had je toch nog geen Emporio Armani Jeans voor niet??

=(
bwaa, missch was hij wel na een maand onherstelbaar kadux geweest(of reeds), en heeft iemand van hierboven je studentenguldens in goed bewaring gestuurd....

;) Ik heb een keer op een rommelmarkt een ECHTE (analoge) grasmaaier gekocht voor 10 gulden!

Da's pas mazzel hebben...

Even serieus: Ik vind dus echt nooit synths ofzo op rommelmarkten =(

...het barst er altijd van de wurlitzers, maar synthesizers..... nog niet tegengekomen.....

Back