Iemand die mee een paar Mixcubes wil kopen?

Status
Please reply by conversation.

raz

Stamgast
Hoi,

Ik wil graag een mixcube hebben.
Ze verkopen ze echter enkel als stereopaar.
Wie wil er mee een paar kopen en dan elks 1 speaker meenemen?

Laat me iets weten
raz@raz-online.be

grtz,
Pascal

Waarom zal je referentiemonitors in mono willen? Dan mis je toch je stereo beeld...

Hoi,

Het is aan te raden om je mix te checken in mono en dit om verschillende redenen.
Een mono referentie speaker is handig om een 'real life' situatie na te bootsen wanneer je je mix hebt afgewerkt of in progress is. Vele systemen (bvb: iphone, goedkope radios, ...) hebben soms maar 1 speaker dus wordt de mix in mono afgespeeld.
Als je je mix niet hebt gecheckt in mono kan je hier dus tot eigenaardige resultaten komen. :-)

Er zijn nog verschillende redenen om een mono referentiespeaker te gebruiken, maar dit is al een grote lijn.
Als je hier graag meer over wil weten, raad ik je aan het boek 'Mixing Secret for the small studio' van Mike Senior te lezen. In hoofdstuk 2 kom je hier alles over te weten.

Als je nog vragen, hebt hoor ik het graag.

Groeten,

Hoi,

Ik wil graag een mixcube hebben.
Ze verkopen ze echter enkel als stereopaar.
Wie wil er mee een paar kopen en dan elks 1 speaker meenemen?

Laat me iets weten
raz@raz-online.be

grtz,
Pascal

Ik zou er even contact opnemen met Thomann. Ze willen op klantvraag nog wel eens iets opnemen in hun assortiment. Of je krijgt het misschien gewoon eenmalig door hen geleverd. Avantone heeft ze in ieder geval naast stereopaar ook apart op hun website staan.

Ik zou er even contact opnemen met Thomann. Ze willen op klantvraag nog wel eens iets opnemen in hun assortiment. Of je krijgt het misschien gewoon eenmalig door hen geleverd. Avantone heeft ze in ieder geval naast stereopaar ook apart op hun website staan.

Hoi,

Merci voor de tip.
Ik heb met Thomann (en andere shops) gemaild, maar ze schepen me allemaal af en zeggen dat ze enkel het stereo paar kunnen leveren.
Niet het antwoord dat je verwacht, nadat je ze zelfs de avantone website link naar de single Mixcube hebt doorgestuurd. :-)
Ik heb Avantone gecontacteerd en ze gingen hun Europese distributeurs hierover aanspreken, maar als ik hierop moet wachten, is waarschijnlijk sinterklaas al terug gepasseerd. :-)

Dus probeer ik het nu op deze manier.
Misschien moet ik Thomann nog maar eens mailen.

Groeten,
Pascal

Onderstaand vehaal is mij bekend, daar zit op mijn audiocontroller een knopje voor, maakt mono van de stereo in. Maar dan heb ik nog steeds twee speakers. Die afweging snap ik nog niet.

Hoi,

Het is aan te raden om je mix te checken in mono en dit om verschillende redenen.
Een mono referentie speaker is handig om een 'real life' situatie na te bootsen wanneer je je mix hebt afgewerkt of in progress is. Vele systemen (bvb: iphone, goedkope radios, ...) hebben soms maar 1 speaker dus wordt de mix in mono afgespeeld.
Als je je mix niet hebt gecheckt in mono kan je hier dus tot eigenaardige resultaten komen. :-)

Er zijn nog verschillende redenen om een mono referentiespeaker te gebruiken, maar dit is al een grote lijn.
Als je hier graag meer over wil weten, raad ik je aan het boek 'Mixing Secret for the small studio' van Mike Senior te lezen. In hoofdstuk 2 kom je hier alles over te weten.

Als je nog vragen, hebt hoor ik het graag.

Groeten,

Hoi brz,

Dat knopje heb ik ook. :-)
Nu gaan we over voorkeur praten en dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Voor mij is 1 speaker voldoende. Als anderen liever een stereopaar gebruiken, dan is dat hun volste recht.
Ik ga deze speaker enkel mono gebruiken dus heeft het geen zin er 2 exemplaren van te hebben. Het bedrag dat ik hiermee uitspaar, gebruik ik liever voor andere gear.

Groeten,
Pascal

Status
Please reply by conversation.
Back