Samplen TR909

Eurynom3

Ouwe rot
Dag,

Voordat ik mijn 909 verkoop wil ik de bassdrum samplen. Wat is beter, 24 of 32 bits? En moet ik verder nog ergens op letten? Bijvoorbeeld aan noise reductie (of kan dit achteraf), volume, etc.?

Ik zou hem samplen op 24 bits (32 bits kost alleen maar meer ruimte op je HDD). Dan zou ik hem op verschillende standen steeds 16 keer achter elkaar samplen en al die samples even op het synthforum plaatsen.

Tja.

Gewoon zo goed mogelijk opnemen en dan zo veel mogelijk van af blijven lijkt mij het devies. Normalizen en terug naar 24 fixed van 32 float is misschien nog wel een optie. Maar lig jij wakker van harddiskruimte anno 2012?

Ik lig niet wakker van de ruimte die het op mijn HD inneemt. Het belangrijkste vind ik dat de kwaliteit zo hoog mogelijk is. Dan is 32 bits denk ik het beste? En gewoon een rate aanhouden van 44.1kHz?

De sample pack die ik maak post ik op synthforum. Mijn 909 is gemodificeerd en heeft o.a. een langere decay. Ook is het mogelijk om de bassdrum te pitchen.

Goed, dan op 32-bit 196KHz op een redelijk volume opnemen en dan he-le-maal niks meer er aan doen.

Overigens zou het wel interessant zijn om per variatie ook nog eens tien kicks te samplen, aangezien de lichte variatie ook interessant is. Ik weet niet of er VSTi sample-players zijn die het aan kunnen om steeds een random sample te kiezen?

Misschien is het een idee om de hele sample pack door verschillende distortion units heen te halen. 8 standen per distortion unit: oversturen van matig tot extreem.

Who's in (graag distortion unit vermelden)?

Ik zou hem samplen op 24 bits (32 bits kost alleen maar meer ruimte op je HDD). Dan zou ik hem op verschillende standen steeds 16 keer achter elkaar samplen en al die samples even op het synthforum plaatsen.

Heheh :D

Ik heb m'n gehele drumcollectie aan 'n gast uitgeleend. Die samplede alles 32 stappen, en dan in Reactor geloof ik. Dan had ie toch 'n beetje de soort van analoge feal/hear van de de oorspronkelijke instrumenten.

Wie ligt er anno 2012 uberhaupt nog wakker van 909 samples ?
Is intussen zo ongeveer 9.546.452 keer gesampled...

Veelal met een korte decay. Deze 909 heeft een lange decay en daarom zijn de samples wellicht interessant.

Idd droge samples en dan op elke stand 16 samples maken, dat zou ideaal zijn. Kontakt kun je bij elke aanslag een andere sample laten kiezen, dus dan heb je idd die analoge feel.

Idd droge samples en dan op elke stand 16 samples maken, dat zou ideaal zijn. Kontakt kun je bij elke aanslag een andere sample laten kiezen, dus dan heb je idd die analoge feel.

Ik zal een pack maken met zowel losse samples als een lange audio spoor waarin stuk of 16 samples zitten. Ook overstuur ik ze met
  • Iron Ether QF2;
  • SPL Charisma;
  • Fuzz Face JDF2
Wie heeft verder nog een leuke distortie staan en is bereid om alle kicks er doorheen te jagen (8 verschillende standen) en toe te voegen aan de sample pack?

Laatst gewijzigd:
Ik wil de kicks best door mijn Deucetone Rat heenhalen, maar dat soort distortion gebruik ik als één van de stappen in een chain van verschillende EQ's, filters enz. Alleen de distortion op zich vind ik niet zo indrukwekkend / bruikbaar.

Sterk signaal, zorgen dat het niet clipt.. en recorden maar! Hoewel ik ook al zat varianten heb moet ik bekennen ook benieuwd te zijn naar jouw versie. Tof dat je het deelt! :okdan:

Zoals ik hierboven opmerk is die van mij gemodificeerd. De samples die in de door jouw gebruikte pack zitten hebben allemaal een korte decay :W

My bad, zelf zou ik audacity gebruiken om te samplen. Recorden en dan exporteren als other uncompressed files -> options -> wav 32 bit float. Maar het hangt af van je geluidskaart hoe ver je kan gaan! :)

Back