Ik heb geen interesse in overstuurde shit, dat doek zelf wel![]()
Uitspraak van het jaar Niel On-topic: idd graag droge samples, maar mocht je het toch graag ook overstuurd doen maak dan 2 packs
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb geen interesse in overstuurde shit, dat doek zelf wel![]()
Uitspraak van het jaar Niel Gebruik gewoon deze samples, doe ik ook:
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-909/samples/TR909all.zip
ik zou hem 100x samplen op 12 bit/30 khz voor dat extra lekkere vintage randje nutuulk...
Die zijn al behoorlijk antiek.
Eurynom3, welke converters heb je tot je beschikking?
Hoeveel dynamiek denken jullie dat een 909 heeft?
.....
Daar zitten 2 hoge mid tonen in.Fuaaak das niet zacht hoorDie ruisje hoor je zachtjes tijdens het intro gescheld:

Niel;Die ruisje hoor je zachtjes tijdens het intro gescheld: [url="http://www.youtube.com/watch?v=vdVCEsSH_TE" schreef:Thunderdome V CD 1 "Riot in N.Y. - Charly Lownoise; Mental Theo; Repete; Rob Gee" - YouTube[/url]

oneindig ? Gezien het analoge karakter. Echter heb je ook met een behoorlijk ruisniveau te maken. Vooral de snare kan er wat van.
Dus handig om de individuele out te gebruiken of alle andere instrument volumes dicht te draaien naar de main.
24 bit vind ik zat.
32 bit floating point is wat overdreven.
44.1 khz graag![]()
36 dB voor de hihats en cymbalen (het zijn dan ook maar 6 bit samples).Hoeveel dynamiek denken jullie dat een 909 heeft?
36 dB voor de hihats en cymbalen (het zijn dan ook maar 6 bit samples).
Het analoge deel zal zeker niet hoger zijn dan 60 dB (-20 dB voor de ledjes...).![]()
(Da's in elk geval dus minder dan oneindig hé.)
dat heette gewoon gabber(house)...early rave blijft lekker, whuuhaaa onovertrefbaar![]()
sjemig, wat is daar nou weer de toegevoegde waarde van!?OW ÉÉN GROOOOOOOT VERZOEK, DAAROM IN HOOOOFDLETTERS: GRAAG EEN MINUUT (of 15 seconden) LANG DE DROGE OVERSTUURDE RUIS VAN DE BASSDRUM KANAAL !!!!
Zoals je vaak vroeger hoorde aan het begin van nummers, dat je wist dat er straks een vette 909 kick aankwam![]()