sound Yamaha DX7 op pc

leach

Ingeburgerd
hey,

ik heb een yamaha dx7 aangekocht en heb deze momenteel met midi aangesloten op mijn FL Studio...dus nu is hij aangesloten als midi-synt wat zeker niet de bedoeling is met zo een zwaar toestel :-)

ik zou graag de originele sounds inspelen van de dx7 en deze dan op de pc horen om op te nemen

hoe begin ik hier aan?

ik heb een audiophile soundkaart
en een klein behringer mengtafeltje

alvast een :halleluja voor diegene die mij verder kan helpen

Audio out DX7 >> audio in PC

Heel simpel:

- Sluit de audio outs van je DX7 aan op je Audiophile in
- Stel in FL Studio bij audio settings je Audiophile in bij opname apparaten
- Open de mixer en selecteer bij "IN" de Audiophile op een willekeurig kanaal
- Open in datzelfde kanaal Edison (hiermee kan je opnemen)
- Druk op record en speel wat met je DX7 en hij neemt op!

Zoek anders op Youtube even of je wat kan vinden over opnemen met FL Studio

- Open in datzelfde kanaal Edison (hiermee kan je opnemen)
Je kan gewoon in een track ook opnemen, zonder Edison.

Of neem de midi tracks op als audio.

Met andere woorden: je kan veel meer dan FL Studio als een simpele tape recorder gebruiken.

Hoe wil je midi tracks als audio opnemen? Als je midi tracks wilt opnemen moet hij via midi verbonden zijn.

En bij midi wordt alleen de midi data opgeslagen en niet de geluiden zelf. Dan kan je wel je opgenomen sequence opnieuw afspelen, maar als hij alleen de geluiden uit de DX7 wil opnemen moet hij alsnog de audio opnemen. Dus kan hij beter meteen de audio opnemen ipv de midi tracks.

Hoe wil je midi tracks als audio opnemen? Als je midi tracks wilt opnemen moet hij via midi verbonden zijn.

En bij midi wordt alleen de midi data opgeslagen en niet de geluiden zelf. Dan kan je wel je opgenomen sequence opnieuw afspelen, maar als hij alleen de geluiden uit de DX7 wil opnemen moet hij alsnog de audio opnemen. Dus kan hij beter meteen de audio opnemen ipv de midi tracks.
Hij zegt zelf dat z'n DX7 via midi is verbonden.

Waar heb je het over? Je speelt een midi track af en neemt die op op een audio track, waarbij die laatste z'n input krijgt via de audio input van de audio interface.

Als je ook midi opneemt kan je die beter bewerken vooraleer je de audio opneemt dan dat je rechtstreeks het ingespeelde enkel als audio opneemt.

Dat zegt hij ja, had alleen niet gezien dat jij ook al had gezegd dat hij de DX7 ook per audio moet verbinden aan zijn geluidskaart.

En daarbij is het inderdaad beter om de tracks ook via midi af te spelen en dan als audio op te nemen. Is allemaal natuurlijk een stuk strakker en is makkelijker te editten.

Back