David Guetta's Piano Te Koop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
en elke (klassiek) geschoolde muzikant zal beamen dat een goed muziekstuk in de basis uit eenvoud bestaat, de mooiste klassieke arrangementen bewijzen dat. hetzelfde geld voor andere kunstenaars/architecten /ontwerpers en hun werk.

Niet mee eens. Eenvoud kan mooi zijn, complexiteit ook.

+1

Less is nie altijd more.. ;)

Niet mee eens. Eenvoud kan mooi zijn, complexiteit ook.

ik zeg "een" muziekstuk, niet elk.

En een eenvoudig (uit 5 tonen bestaand) muziekstuk kan nog steeds heel complex zijn.

een mooi voorbeeld van complexe eenvoud, en nog rete-commercieel ook:D

Sja, dan deze ook:

:

dit zegt dan ook wel weer iets :D
4 accoorden is genoeg :)

ok, ok, dat vind jij dezelfde complexiteit hebben als mozart?
interessant.

Nee, maar 't is ook een betrekkelijk 'eenvoudig' melodietje.

Vaak wordt bij een bekende/gerespecteerde naam meer daar naar gekeken dan naar het muziekstuk zelf.. maar ach, maakt mij niet zoveel uit :D

ik zeg "een" muziekstuk, niet elk

en elke (klassiek) geschoolde muzikant zal beamen dat een goed muziekstuk in de basis uit eenvoud bestaat

Daarmee is de waarde van die uitspraak dan ook wel als een pudding in elkaar gezakt. Een goed muziekstuk bestaat in de basis uit eenvoud, dat zal elke geschoolde muzikant beamen! Een ander goed muziekstuk bestaat in de basis uit complexiteit, dat zal elke geschoolde muzikant beamen! :erm:

Soit. In mijn smaak zijn er heel mooie muziekstukken die doodeenvoudig zijn, heel mooie muziekstukken die complexer zijn maar een eenvoudige basis hebben, en heel mooie muziekstukken die gewoon keihard complex van begin tot einde zijn. Het ene heeft voor mij niks met het andere te maken.

Bot gezegd: David Guetta laat z'n muziek publiek horen, dan heeft het publiek alle recht op een (persoonlijke) mening daarover
die hoeven niets voor zich te houden (probeer jij maar 's NIET david Guetta te horen, je ontkomt er niet aan)

Tja, David Guetta is onderdeel van het massaproduct 'popmuziek', daarvan hoef je niet te verwachten dat iedereen daar dezelfde waarde aan geeft
Dus dan krijg je inderdaad wel dat soms dingen worden afgezeken puur om iets af te zeiken

Ja ho maar wacht eens even ik val niet over wat Nightstorm van David Guetta vindt, maar over de opmerking dat 99% van het forum alleen maar slechte melodieën zou schrijven. Ik vind dat nogal wat, 20.000+ leden de maat nemen, dan vind ik dat je daar best kritische vragen over mag stellen.

Nightstorm zegt juist dat DG de prachtigste melodieën schrijft.

Daarmee is de waarde van die uitspraak dan ook wel als een pudding in elkaar gezakt. Een goed muziekstuk bestaat in de basis uit eenvoud, dat zal elke geschoolde muzikant beamen! Een ander goed muziekstuk bestaat in de basis uit complexiteit, dat zal elke geschoolde muzikant beamen! :erm:

Soit. In mijn smaak zijn er heel mooie muziekstukken die doodeenvoudig zijn, heel mooie muziekstukken die complexer zijn maar een eenvoudige basis hebben, en heel mooie muziekstukken die gewoon keihard complex van begin tot einde zijn. Het ene heeft voor mij niks met het andere te maken.

?? Dat is toch precies wat ik zeg? Dat bedoelde ik althans. Mss niet heel duidelijk verwoord van mijn kant dan

Ik kom niet verder dan dat je zegt "een goed muziekstuk is een goed muziekstuk, dat zal elke geschoolde muzikant beamen". Daar kan ik me wel in vinden. :D

Heel typisch weer......lachen, humor, satire is t leukste wat er bestaat. Daar is TS goed in geslaagd.....:okdan:

Njoy life peepz.........zal wel typisch dutch zijn dat gezeik.

Goeie humor igg. danks voor het posten TS, heb erom moeten lachen :okdan:

Die david getto is ook erg goed :D

........zal wel typisch dutch zijn dat gezeik.

Niet echt typisch, andere landen kunnen er ook wat van; 't komt (te) vaak voor, dat zeker.

En nee, ik ben als geboren/getogen kaaskop niet op m'n tenen(kaas) getrapt hoor :D

Ik vind mijn melodies best goed eigenlijk. Hoor ik nou bij de 1%? :P

ik heb niks tegen Geutta's commercielle meuk.
het stoort mij dat niet eens zijn eigen muziek maakt.

eerst deed laidback luke al zijn producties en tegenwoordig mag afrojack dat doen.
hij is gewoon een soort merknaam.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back