goedkoopste midi to din

peshay

Ingeburgerd
ik ben van plan om een mmt-8 te kopen en wat synths en drumcomputer(s) . het liefst wil ik een 606 of een dr110 ...ik heb al gelezen dat enige sync mogelijk is met een midi to din converter, maar welke zijn er allemaal en welke is het goedkoopst?

Philp Rees is goed enkelt niet de goed koopste Doepfer MSY 2 heeft 2 letjes een voor Clock en een voor start/stop vind ik toch wel beter als enkelt power die op de Philip Rees zit ook het formaat van de Philp Rees is er groot komt door de ingebouwde voeding.

de doepfer komt al meer in de buurt van mn budget...dan maar iets minder goed als de rees! vind het beetje krom om zoveel te betalen alleen om een cheap ass drumcomputertje aan te sturen...
zijn er nog meer kanshebbers of is dit het toch wel?
IIG thnx voor de snelle replies!

Voor jou niet interessant denk ik (qua budget), maar ik noem dit toch ff voor het geval als er nog eens andere forumleden zoeken op dit onderwerp... de MAM SQ16 hardware stepsequencer (zonder twijfel mijn favoriete apparaat in mijn setup, hoe vreemd sommigen dit misschien vinden) heeft een ingebouwde MIDI to DIN convertor (dat is sync-only toch?) voor oudere drumcomputers standaard ingebouwd. Ik heb geen flauw idee hoe goed/slecht die is overigens, want heb zelf helaas geen oude drumbakken =(

sync

sync

het is waar niemand gebruikt de zoek machine van het forum ,...
niet erg
ik neem aan als je een cheapo drummachine wil aanturen/syncen
dat je idd het dubbele wil uitgeven aan een syncboxje
dat heb je soms ,ook met cv /gate conv.

ik gebruik at the moment een din sync van mn syntecno ,...voor mn 606
ik weet niet ofje meerdere app hebt of gaat kopen
sommige clone drumstation bv en de bv doepfer ms 404 hebben standaard een din sync aan boord
waarom ,omdat het handig is dacht de fabrikant
goed gedacht!
dus als je een bv doepfer ms 404 kan kopen voor [laatst ging er ergens een voor 180 of zo]
dan heb je er gelijk een midi gestuurde analoge synth bij [en dynsync]

in de zoek machine moet e gewoon ff dinsync invullen en er rollen [waarschijnlijk]
veel threads over uit
scc-s

Ik heb er een van nederlands fabrikaat, ergens uit de buurt van haarlem, die hebben (of hadden) altijd een advertentie in MP of via via staan. Lijkt alsof iemand een converter verkoopt, maar dan blijken ze ze te fabriceren, met zelf geprogrammeerde PIC's) Kostte toen 80 gulden en onder rembours opgestuurd. 1X midi-in >> 2 X Din sync uit = geweldig! Mischien weet iemand hier wie dat ook alweer waren/zijn? Ben alle contactgegevens kwijt, op het dingetje zelf staat niets.

Origineel geplaatst door bambamstudio
goedkoop, je kunt beter voor iets goed gaat, zeker met midi to din.

Philip Rees zijn toch wel de meest gebruikte en stabiele in min ogen

ja en degeen met de slechtste service ...
die gasten zijn op geen enkele manier te bereiken als er iets kapot is ... volgens mij gaan ze failliet of zijn ze dat al

ik heb er alleen maar gezeik mee gehad .. en was blij toen ik hem na 3 keer terugsturen met geld terug kreeg (zie forum)

ik ben nu in het bezit van de doefper en die werkt als een trein

p.s. Die DR110 moet je wel modden voordat je er sync in kunt stoppen.

als ik het zo bekijk is een 707 idd een aantrekkelijke optie! extra drumcomputer zal toch geen kwaad kunnen denk :)

Origineel geplaatst door peshay
als ik het zo bekijk is een 707 idd een aantrekkelijke optie! extra drumcomputer zal toch geen kwaad kunnen denk :)

Alleen zul je die dan voortaan wel als master moeten gaan gebruiken dan....

kan een mmt-8 niet als master dienen voor een 707 dan? :erm: vage zooi die drumcomputers ;)

De TR-707 stuurt alleen din-sync uit als hij als masterclock fungeert.

Een philip rees of een doepfer zijn toch echt de meest voor de hand liggende opties.

En inderdaad, om de Boss DR-110 aan sync te hangen zul je deze moeten modificeren (gebruik zoekfunctie op het forum)

o das dan wel weer minder dat de 707 dan als master moet dienen, naja ik weet iig genoeg! tnx

de Doepfer MSY-2 is een uitstekend apparaat dat zich slechts zelden "verslikt" (dat doen ze allemaal weleens). Lekker strak, niet duur en een NL importeur met eigen T.D. Aanrader!

Origineel geplaatst door peshay
o das dan wel weer minder dat de 707 dan als master moet dienen, naja ik weet iig genoeg! tnx

Ik dacht toch wel dat je de 707 kon syncen op een externe MIDI-klok, alleen kun je dan wel de DIN-sync niet gebruiken.

Back