Adele - Rolling In The Deep (Raphie Grooves RemiXXX0

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik noem het onbeschoft

Paul
Neen, dat soort kritische mensen zijn juist heel belangrijk imo. 1. omdat ze (je) uitdagen 2. omdat ze kritisch zijn en blijven dus 3. als het goed is zorgen voor progressie.

wat "muziek", "inhoud" ed is, lekker vanaf stappen vanaf dat moment ga je "muziek" maken.

wees bewust dat dance muziek niet om "zielen" gaat
juist wel, hoe meer zielen hoe beter :D

Ondertussen heeft onderstaande op nr 2. beatport verkoop top 100 gestaan. Iets met muziek, diepgang ed :stupid

Fjoesz, als ik het goed begrijp vindt je het zonde dat Raphie z'n skills gebruikt om muziek te maken puur om anderen te vermaken, zonder daarbij z'n eigen gevoelens/ziel te betrekken.

Hoe kan je nou muziek maken zonder je gevoelens te uiten? Dan ben je geen muzikant, maar een producer....je maakt wat de meute vraagt.
JE kan er lang over blijven lullen, maar het trackje is muzikaal gezien gewoon slecht.
Moet er niet aan denken om op een dik feest te staan en dit soort gier uit de speakers te horen komen.
Ik wil geraakt worden, uitgedaagd of zwoel verdooft raken van muziek en dat doet dit niet.
Fjoesz brengt een goede tip in, emotioneel gezien is de weg alleen maar omhoog voor de Raphster maar dan wordt het wel tijd om een keer die berg op te gaan en een track te maken die ergens over gaat.

Jongens doe maar rustig aan, probeer on topic te blijven. Muziekmaken of produceren is voor het plezier, hoe goed of slecht de track is. Er zijn altijd verbeteringspunten te bespreken, maar de stijl van de maker blijft zijn stijl.

Neen, dat soort kritische mensen zijn juist heel belangrijk imo. 1. omdat ze (je) uitdagen 2. omdat ze kritisch zijn en blijven dus 3. als het goed is zorgen voor progressie.

[/url]

Let wel
Ik zeg niet dat kritisch zijn niet mag. Ik vind alleen de wijze waarop dat gebeurt onbeschoft.
Ik zou een dergelijke toonzetting zelf nooit gebruiken om mijn kritiek te uiten en ik zou het ook onplezierig vinden om zo aangesproken te worden.

Ik ben wat dat betreft wat van de oude stempel. Het hoeft van mij niet allemaal zo popie jopie te zijn.

Paul

Ik heb me in het verleden ook nog wel eens onbeschoft uitgelaten over medeforummers (vooral tyros en edwinemanuelposse kregen bij mij het bloed onder de nagels vandaan). Ik snap heftige reacties wel, want het kan soms aanvoelen als; ik heb het nu al 1000 keer gezegd, en toch luister je niet. Schreeuwen is gewoon een andere manier van aandacht trekken.

wat ik wel merk is, dat waar raphie ook op reageert: fjoesz zn raphie search heeft aanstaan, en iets over raphie heen gooi; pis schijt etc etc. hij is wel altijd de klos.

nu kan raphie heus wel wat hebben, en hij weet dondersgoed dat ie super arrogant kan over komen met zn 100K salaris en mega studio vol dure gear. misschien komen daar de verwachtingen vandaan, en dus de irritatie boven drijven bij fjoesz... kort door de bocht als ie is (ik ook) pleurt ie het meteen op het forum, in de hoop dat het goed doet en hem motiveert tot het maken van DE KLAPPER. want dat moet kunnen met dit soort gear.
Zo makkelijk is het maken van een vette dance plaat dus niet (of het nou techno is of trance, dat maakt geen moer uit)
het is natuurlijk eigenlijk aandoenlijk en supergoed dat Raphie gewoon netjes zn probeersels blijft posten. Hij stelt zich daarmee kwetsbaar op, en dat wordt keer op keer afgezeken.
op zich is je mening geven niet erg, maar het lijkt wel echt op flamen als je het mij vraagt.

of het nou uit jaloerzie of gewoon pure frustratie ontstaat is niet van belang. Raphie doet niets verkeerd, en wat mij betreft zijn de reacties wel iets te heftig. Je motiveert niemand dor het verot te schelden of hem als een stuk reet te behandelen, zo werkt het thuis bij je wijf ook niet, ook al denk je soms van wel...

en als jullier hier problemen mee hebben, kom dan godverredomme maar effe lekker bij me langs JA?!
Tilburg is waarschijnlijk toch te ver rijden :)

tis wel mooi
t gaat over mijn SUPERONBESCHOFTE gedrag
ik heb t eens teruggelezen.. of we t allemaal nog over t zelfde hebben..
volgens mij niet :D
waar de FUCK is de muziek.. wat een imageloze boerenlullendisco nietszeggende niets toevoegende drek
waar is Raphie en wie is Raphie.. waar is de bezieling
dat was t wel een beetje :D
t gaat nu over mijn gedrag omdat we t niet over de inhoud kunnen hebben of zo.. dat doet te zeer of zoiets. En dan gooien we t maar op stijl en smaak hehe.
Deze track was ooit al af las ik ergens, waarna op aanraden van iemand anders een vocal van weer iemand anders is toegevoegd om het lekker aantrekkelijk te maken voor het klapvee.
hoeveel gear en wat voor studio iemand heeft interesseert me geen fuck. Ik heb t wel gezegd om aan te geven dat het juist niet om de gear gaat maar om de intentie van je muziek.. voor MIJ dan... en dat laat ik graag horen.
en NEE, ik ben geen muzikaal wonder en NEE dit is geen krachtmeting maar JA, laten we aub wat meer MUZIEK gaan maken ipv aan een plaatje voldoen waar al een miljard mensen en tracks ons voor zijn gegaan.

Deze track raakt wel een gevoelige snaar en is ook dansbaar.
als i op nr 2 van de 100 verkopen staat tja dan raakt i zkr een gevoelige snaar :D

daarom ga je van schrik op full alert en sta je maar maar wat te bewegen...
whaha ga stuk hier "full alert van de schrik en daarom sta je maar wat te bewegen". Shoot them, shoot them al qaeda trrrrr ttrrrrr....

Ik vind alleen de wijze waarop dat gebeurt onbeschoft.
tja i like that style.....heel direct en eerlijk.

nou laat ik me er dan toch maar weer mee bemoeien :D tegen beter weten in.

Ik vind ook wel dat fjoesz een beetje over de top gaat met zijn reacties, en ongetwijfeld staat de raphie selector aan. Maar laten we raphie hier nou niet heilig gaan verklaren met zijn allen. Die kon er in het verleden ook wat van namelijk met zijn reacties tegen anderen. Die reply-de regelmatig in threads op een manier waarop de triggers van mensen kunnen afgaan. Ik heb ook wel eens gereplied in dezelfde trant als raphie op een post van raphie en die vloog er gelijk ook vol in tegen mij, dus zo moeilijk is dat niet :D

Ik heb wel het idee dat het de laatste tijd een stuk beter is overigens, dus complimenten raphie voor zijn huidige post stijl :okdan:

nu inhoudelijk, ik denk dat we dingen die mensen posten hier op het forum niet altijd direct moeten proberen te beoordelen als radio ready materiaal. Dat zou de sfeer en de inhoudelijke replies een stuk beter gaan maken.

Ook gooien met termen als major download sites zou ik me niet al te veel mee bezig houden, voor een paar tientjes heb je zelfs een plaat van jezelf met alleen maar 8 minuten een kick online in alle major stores. Dat is absoluut geen prestatie meer, dus je daar over druk maken is wel het laatste wat je zou moeten doen :D. Belangrijker is dat jezelf tevreden bent over de track die je maakt en het zou leuk zijn als het grote publiek dan iets oppikt waar jezelf achterstaat.

Inhoudelijk over deze plaat heb ik de volgende mening:
Ik vind hem best aardig, maar ik mis de uitdaging en verrassing in deze plaat. Nu hoor ik meer een midi file met goeie sounds met een accappella eroverheen. Persoonlijk zou ik het leuker gevonden hebben als je hem echt als een producer had behandeld en er een compleet ander arrangement van had gemaakt. Dus totaal andere chord progressies, inventief knippen met de vocal. Vette effecten erin, een nieuwe Lead Hook die het nummer draagt, en ga zo maar door.

Dat betekent niet dat de track nu slecht is, als dit je einddoel als bedoeling was dan is het prima. Maar ik denk dat je er meer uit zou kunnen halen door alleen de vocal te gebruiken en verder alles zelf te bedenken en het origineel volledig los te laten.

Mix is natuurlijk enorm goed gedaan, die track knalt mijn monitoren uit hier, dus dat aspect is prima in orde.

ik zeg t zelf toch ook dat ik alleen bij raphie zo reageer :D
stelletje zieners :P

tis wel mooi
t gaat over mijn SUPERONBESCHOFTE gedrag
ik heb t eens teruggelezen.. of we t allemaal nog over t zelfde hebben..
volgens mij niet :D
waar de FUCK is de muziek.. wat een imageloze boerenlullendisco nietszeggende niets toevoegende drek
waar is Raphie en wie is Raphie.. waar is de bezieling
dat was t wel een beetje :D
t gaat nu over mijn gedrag omdat we t niet over de inhoud kunnen hebben of zo.. dat doet te zeer of zoiets. En dan gooien we t maar op stijl en smaak hehe.
Deze track was ooit al af las ik ergens, waarna op aanraden van iemand anders een vocal van weer iemand anders is toegevoegd om het lekker aantrekkelijk te maken voor het klapvee.
hoeveel gear en wat voor studio iemand heeft interesseert me geen fuck. Ik heb t wel gezegd om aan te geven dat het juist niet om de gear gaat maar om de intentie van je muziek.. voor MIJ dan... en dat laat ik graag horen.
en NEE, ik ben geen muzikaal wonder en NEE dit is geen krachtmeting maar JA, laten we aub wat meer MUZIEK gaan maken ipv aan een plaatje voldoen waar al een miljard mensen en tracks ons voor zijn gegaan.

Het gaat nu even over de manier waarop je raphie aanspreekt. Soms gaat dat storen omdat t wat te fel is. Jij mag kritiques uiten, en wij mogen Kousbroek aanspreken als wij dat nodig vinden;)
Zo, lief dagboek is weer gevuld?! Geil! Hetze bumbum
Machen!! X

tumblr_lqaxz0ji3o1qafmqno1_500_large.jpg

Ik vind het mooi, al die reacties. Misschien is de conclusie wel dat ik een betere engineer ben dan muzikant. En dat dit dit soort werkjes het maximale is wat ik uit mijzelf kan persen. Of dat ik gewoon een heel oppervlakkig persoon ben en dit mijn grootste diepgang is. ;)

Hoe dan ook, ik neem het commentaar ter harte, maar de track is zoals die is. Dat ie de speakers uitknalt is voor mij het grootste compliment aangezien componeren niet m'n sterkste punt is.
Ik ben er zelf nog steeds tevreden over. Wat natuurlijk niks zegt over een objectieve mening... dus misschien is het wel een draak van een track en leef ik lekker in m'n eigen wereldje :D

Als laatste algemeen nog even, kunnen een aantal eens ophouden met proberen woorden in de mond te leggen? Ik steek geen energie meer in verpiswedstrijdjes en provocaties, zowel niet aan de delende als aan de ontvangende kant. Het uit z'n verband trekken van zaken geeft een scheef beeld, maar ik heb echt geen puf om oude topics omhoog te halen om zaken dan weer in het juiste perspectief te zetten.

Dit moet wel moed geven...... de eerste track is niet zo gek :D

ik ga toch even storiseins door met feedback geven: de eerst hihat vind ik echt lelijk in het nummer +-031 sec laat het anders later beginnen. op 1.45 begint er een backing vocal dit stuk is niet volgens mij geschikt als trance stuk "te druk, ingewikkeld, onrustig" of ik vind het gewoon te lelijk of zoiets "probeer voor jouzelf na te gaan wat jij zelf echt vindt en knip " . op 2,30 begint de leadsound "omdat het op 1 octaaf wordt gespeeld klinkt het erg mat ik zou het over 2 of zelf over drie octaven spelen om er diepte in te krijgen expressie . ook zou ik meer het filter open en dicht gooien op dit stuk om het te laten stuiteren. het zelfde op 3.10 en 4,31 gewoon flink draaien niet zo bescheiden. En de lead niet zomaar laten verdwijnen zonder aanleiding of hoogte punt 4,31.

Der klopt toch geen hol van qua samenklank of moet ik mijn oren weer eens laten uitspuiten

(euh verder niks gelezen in deze thread alleen die soundcloud aangeklikt :D als dit al de revu is gepasseerd mijn excuses)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back