Adele - Rolling In The Deep (Raphie Grooves RemiXXX0

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Volgens mij heb ik juist inhoudelijk gereageerd. T gaat er niet om dat een hihat harder of zachter moet, maar om de muziek in het verhaal. Als jij dat niet inhoudelijk vindt begrijp ik waarom er weinig diepgang in zit.
Ik kan persoonlijk prima tegen kritiek, dat maakt je alleen maar beter. Juist muziekinhoudelijk vind ik dat waardevol.
Als iemand zegt dat ik imageloze drek maak vind ik m eerst wel een lul maar t prikkelt me wel.
daarnaast probeer ik ook dingen te maken die ik nog niet heb gemaakt, vooral met opdrachtmuziek. Iedereen moet zelf weten wat ie doet. Maar als ik een geposte track luister en tis weer een track die al duizend keer gemaakt is en wat mij betreft niets toevoegt dan laat ik dat weten. Bij raphie op een hele andere manier dan bij anderen. En als verder komen betekent met zoutloze tracks scoren op 538 dan hoeft dat voor mij niet. Muziek maken is een persoonlijke ontwikkeling. Tuurlijk mag je pretentieloos lol maken.. Maar dan nog mag t wel een beetje charisma hebben. T lijkt alsof ik me hier helemaal in vast bijt maar ik sta er heerlijk losjes in hoor..

T gaat er niet om dat een hihat harder of zachter moet, maar om de muziek in het verhaal. Als jij dat niet inhoudelijk vindt begrijp ik waarom er weinig diepgang in zit..

Da's smaak Fjoesz, wat valt er te begrijpen? dat jij een andere smaak hebt als ik? da's juist goed, als we allemaal hetzelfde waren. Vind alleen raar dat je jouw smaak als de enige juiste neerzet. Hou je niet van trance, dan hoef je niet iedere keer aan te geven.

En eerlijk gezegd vind ik het nogal denigrerend om te zeggen dat als ik jouw smaak niet deel, er weinig diepgang in mijn muziek zit. Hoe meet je diepgang Fjoesz? aantal akkoorden? melodieen? puur kippevel factor?!?............. je verhaal klopt niet Fjoesz..... zoals ze zeggen "beauty is in the eye of the beholder" vind je het niks, geen probleem, maar probeer het niet met een stukje subjectiviteit af te serveren.

Mijn verhaal gaat niet over genre. Of over smaak

jawel, jij vind het geen diepgang hebben, leg maar eens inhoudelijk uit waarom niet......

Precies, dat staat los van genre of smaak. Ik heb al uitgelegd wat ik mis. En duidelijk genoeg dacht ik zo hehe

Je hebt niks uitgelegd, alleen maar dat het je niks doet en er niks bij voelt...... En dat is op zich dat prima fjoesz.
Maar I rest my case......... jouw smaak is de mijne niet, deal with it......

Ik heb gezegd dat ik je ziel mis. Ik weet dat we niet dezelfde smaak hebben. Jij denkt dat het daar over gaat. Maar dat is niet zo

kan een mod misschien een poll hierboven plaatsten zodat we kunnen stemmen wie er gaat winnen? ;)

die mag je missen, ik voel hem wel. Zo zijn er anderen die jouw mening delen en anderen die hem vrijwillig downloaden.... snappie?

Je mist vooral diepgang in de overgangen, ik hoor door de hele track 3 samples, een inversed cymbal, een wat lichtere cymbal en een impact. Ook heb ik nergens echt het gevoel dat het echt opbouwt tot een stuk waar het lekker los gaat, zelfs de toevoeging van de snare roll helpt niet echt.

Percussie-wise zit je goed, vanaf @2.00 min zit er een goeie swing in de beat, die had je ook al veel eerder mogen hebben.
synth @2.31 mist ook diepgang en matched overigens niet geweldig met de rest van je verhaal.

kan een mod misschien een poll hierboven plaatsten zodat we kunnen stemmen wie er gaat winnen? ;)

lijkt me niet relevant toch? stel dat 70% hem niks vind en 30% wel? wat zegt dat dan? of andersom?

Muziek maak je uiteindelijk voor jezelf. Als anderen aansluiten is dat mooi, maar geen must toch?
Daarom mag fjoesz gewoon zijn mening hebben, maar moet hij anderen ook hun mening gunnen ipv van zo te gaan lopen brullen

Je mist vooral diepgang in de overgangen, ik hoor door de hele track 3 samples, een inversed cymbal, een wat lichtere cymbal en een impact. Ook heb ik nergens echt het gevoel dat het echt opbouwt tot een stuk waar het lekker los gaat, zelfs de toevoeging van de snare roll helpt niet echt.

Percussie-wise zit je goed, vanaf @2.00 min zit er een goeie swing in de beat, die had je ook al veel eerder mogen hebben.
synth @2.31 mist ook diepgang en matched overigens niet geweldig met de rest van je verhaal.

Wat bedoel je met de diepgang in de overgangen? wat zou jij daar anders doen? ik hou niet zo van die hyped pitchshifters en zo

meer mensen vinden die synth niet mooi, ik vind het zelf wel lekker rustig. je hebt al plucks en een arp, daar nog een drukke lead over vind ik zelf niks. wat zou jij daar neerzetten dan?

van plaatjes maken word je sowieso niet rijk, plaatjes draaien daarentegen hebben ze me verteld. Dat kan je toch wel Bass?

plaatjes aan en uit zetten met een koptelefoon half op je oor en je handen in de lucht zwaaien kan iedereen toch wel?
als je maar de juiste connecties hebt en vaseline om flink te slijmen

Ik vind het zeker wel een 538 track (een rukzender, maar dat heeft meer met de playlist van 20 nummers per dag te maken), wat ik jammer vind dat de break niet op 1:13 invalt met wat groots reverb etc. tranceblabla en daarna verder met de lead en opbouwen met wat percussie of percussieachtigeachtig synths en dan vocals laten terugkeren, zoiets.
Ik lul maar wat eigenlijk ik heb geen verstand van trance, maar zo hoor ik de opbouw een beetje in mijn hoofd.

Wat bedoel je met de diepgang in de overgangen? wat zou jij daar anders doen? ik hou niet zo van die hyped pitchshifters en zo

meer mensen vinden die synth niet mooi, ik vind het zelf wel lekker rustig. je hebt al plucks en een arp, daar nog een drukke lead over vind ik zelf niks. wat zou jij daar neerzetten dan?
Tonal sweepje (pad) omhoog in dezelfde akkoorden als je pluck bijv. Ik noem hier een voorbeeldje maar dit zijn dingen die je gewoon moet uit proberen, ik heb namelijk het gevoel dat je wel vaker dezelfde overgangen aanhoudt.

Ik zou idd ook voor een pad gekozen hebben, maar dan om de boel wat voller te maken. De sound is niet echt het probleem, maar de derde noot clashed met je melodie van de arp en plucks.

Da's idd ook wel een goeie, een beetje epic trance anthem erin, ga ik eens ff op broeden :okdan:
wat ik jammer vind dat de break niet op 1:13 invalt met wat groots reverb etc. tranceblabla en daarna verder met de lead en opbouwen met wat percussie of percussieachtigeachtig synths en dan vocals laten terugkeren, zoiets.
Ik lul maar wat eigenlijk ik heb geen verstand van trance, maar zo hoor ik de opbouw een beetje in mijn hoofd.

Puur uit nieuwsgierigheid heb ik de track beluisteerd. Ik vond het nummer grotendeels geslaagd, alleen is Adele's vocal niet helemaal geïntegreerd en met zo'n goede acapella kon je eerder iets meer progressie geven. Verder heb ik niet zo veel te zeggen, het neigt naar de commerciële kant (waar ik niet aansluit, maar het is een andere kwestie) en wees bewust dat dance muziek niet om "zielen" gaat (maak anders een akoestisch nummer met een zanger met reverb die meer de zang voelt i.p.v. perfect zingen) maar om de "handjes in de lucht". Daar heb je je stijl beter ontwikkeld bij de dag.

Ja idd een soort anthem, is het minder een remix.
Ik verwachtte bij de opmaat van de plucks op 1:15 al de break maar het ging door, klopte niet voor mijn gevoel. Maar ik ben benieuwd wat eruit komt. Leuk zo'n remix met inbreng van anderen:)

de integratie van de vocals is in vergelijking met Raphie's eerste versie alleszins flink verbeterd. Toch naar mijn mening.

Los van Raphie's bedoelingen van deze track, vind ik het een mooie oefening. Ik zou hem niet neersabelen omdat ie even wat probeert wat al zoveel anderen doen en al keilang hebben gedaan. Remixen is gewoon uber-mainstream geworden. Ik word daar niet altijd even vrolijk van, maar af en toe kom je echte pareltjes tegen die de moeite meer dan waard blijken te zijn.

Ik vind deze remix niet slecht, verre van. Wie weet draai ik em wel eens op een feestje. Benieuwd naar de reacties.

EDIT: ik begrijp Fjoesz reactie wel. Maar deze thread heet niet "wie is Raphie". Moest Raphie zijn kunnen of zijn passie moeten etaleren in 1 track dan had ie misschien iets anders gedaan. Misschien ook niet, en dan is Raphie idd een "commerciële remixer".
En dat kan ie eventueel keihard als een compliment opnemen.
Soit, Fjoesz, je bent vrij om te zeggen wat je denkt. En wij zijn vrij om te reageren. Het toppunt van een forum. Zolang er geen mod de zaak komt opschonen, is er wat mij betreft, geen vuiltje aan de lucht.

Laatst gewijzigd:
Fjoesz is de enige die hier aangeeft dat hij MEER van Raphie verwacht en dus ook denkt dat Raphie betere dingen zou kunnen maken dan dat hij tot dusver heeft gedaan.

Ergo; Fjoesz wil alleen maar het beste voor Raphie en dat maakt hij op een gepassioneerde manier duidelijk.

Mooi man.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back