G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Ik heb nooit echt problemen om een rond gat in aluminium te boren.........
De onderste 2 cabinetten zijn elk 6U hoog. Het bovenste grote cabinet is 9U hoog.Crappy foto, en de modular zelf is een work in progress, maar kom...
![]()
Vergis je niet in de grootte; als je weet hoe groot een TR-707 is, dan zie je dat de modular nogal reusachtig is.De onderste 2 cabinetten zijn elk 6U hoog. Het bovenste grote cabinet is 9U hoog.
Links staat een Formant monofoon klavier van 5 octaven, en een Roland 100M polyfoon klavier. Samen met een BFX step sequencer sturen zij de Formant aan.
De Formant zelf heeft nog heel wat werk:
-nog modules afwerken
-het bovenste grote cabinet herverdelen in 2 kleinere die elk een voice vormen
-nog alle modules van het bovenste cabinet restaureren
-daarboven staat nog een veertank die ik nog moet bouwen en een Elektuur vocoder; beiden moeten in een cabinet geplaatst worden
-en nog tig dingen
Uiteindelijk wordt dit een vierstemmig polyfone Formant. Voor de duidelijkheid: dit is gemaakt met de originele Formant modules, maar dan heel heel veel modules. Ik gebruik geen Formant Pro of Elektuur Polysynth modules.
Uiteraard kan je natuurlijk in plaats van 4 (totaal onafhankelijke en uitgebreide) stemmen ook monofoon of duofoon werken. Om een idee te geven van de grootte van het systeem: ik heb minstens 15 onafhankelijke LFO's die elk 3 golfvormen tegelijk uitspuwen. Ik zal in totaal iets van een 12 VCO's hebben.

Oh ja zo'n boor heb je daar wel echt voor nodig...

1 Je moet hem wel recht houden.