Je modulaire setup - Foto's ! -

Vol, grotere case is de volgende missie. Heb nog zo'n 7 modules die ik aankomende week ga halen.

image_104715.jpg

Last edited by a moderator:
Gaaf spul hoor!

Geluidskwaliteit van je filmpjes is alleen een beetje jammer..

Dat is iets tussen samsung telefoons en instagram geloof ik.
Ik ben erg blij met de modules.

Er komt nog een Ladik R-330 reverb in samen met een Doepfer A-143-3 Quad LFO en 3 Lightstrips.

Ik heb een tijdje lopen prutsen met MakeNoise Pressure Points, maar dat was totaal niet mijn ding.

@ Devon: Wat heb je er aan drum-modules in zitten? Ik zie wat TipTop.. Sequence je die met de MFB? Heb je opnames?

@soundrape ik ben eigenlijk net bezig met een nieuwe setup. er komt nog een telharmonic, yarns, peaks, elements, nano rand en ujack bij en heb nog wat spul liggen wat nu niet meer past.

heb de seq-03 pas sinds gisteren, vond de 2 wel leuk maar dit is dus de nieuwe die ook random polyritmes kan maken dus ben benieuwd. ik heb de tk09 kick en tiptop snare. zonder sequencer kom je met een noise generator, kick, snare, maths en peg al een heel eind.

ik laat een 4 laags 114hp kast maken, heb de busboards al liggen. als mijn nieuwe schip af is volgt er uiteraard meer beeldmateriaal. laatst met 3 koffers aan elkaar een hele dikke dubtechno sessie gehad ... zo vet dat meteen mijn andromeda en sh1 eraan moesten geloven, ofwel de beer is helemaal los en heb het nu wel een beetje gehad met 20 synths in een studio :D

@soundrape ik ben eigenlijk net bezig met een nieuwe setup. er komt nog een telharmonic, yarns, peaks, elements, nano rand en ujack bij en heb nog wat spul liggen wat nu niet meer past.

heb de seq-03 pas sinds gisteren, vond de 2 wel leuk maar dit is dus de nieuwe die ook random polyritmes kan maken dus ben benieuwd. ik heb de tk09 kick en tiptop snare. zonder sequencer kom je met een noise generator, kick, snare, maths en peg al een heel eind.

ik laat een 4 laags 114hp kast maken, heb de busboards al liggen. als mijn nieuwe schip af is volgt er uiteraard meer beeldmateriaal. laatst met 3 koffers aan elkaar een hele dikke dubtechno sessie gehad ... zo vet dat meteen mijn andromeda en sh1 eraan moesten geloven, ofwel de beer is helemaal los en heb het nu wel een beetje gehad met 20 synths in een studio :D

Tof! Ik ben erg benieuwd naar de telharmonic!
Momenteel ben ik echt helemaal weg van de Elements, dat is echt een innovatief stukje synth!
Ik moet toegeven dat zo'n module als Ujack echt heel fijn is (ik heb een Pittsburgh Outs)

Ik begrijp wat je bedoeld met de 20-synths in de studio, ik merk dat ik nu ik er bekwaam mee raak mijn andere gear weinig aanraak. Live gaat de modular mee + een TR-8, maar in de toekomst wil ik die wellicht vervangen voor een Circadian Rhythms met een pletra aan drum modules. Veel plezier er mee!

:mega:

@soundrape ik merk dat dit voor mij een nieuw soort uitdaging is. ik heb al wel een tijdje modulair spul maar had nog tig andere synths en spul staan. zo langzamerhand ben ik gaan uitdunnen en eigenlijk niet eens spullen gaan missen. ik heb nog een paar classic karakteristieke synths staan die voor mijn de tand des tijds hebben doorstaan, ook qua mijn sound. de reguliere synth layout en mogelijkheden vind ik geen uitdaging meer en heb er tig gehad de afgelopen 15 jaar. er is zoveel mooi en innovatief spul bijgekomen qua modulair de afgelopen jaren, het heeft me echt aan het denken gezet en over de streep getrokken .. werken om een sound of goede patch te krijgen, veel lezen en uitvinden wat een module nou echt kan, je kunt je er zo lekker in verliezen ook.
Die ujack is tof trouwens en de mogelijkheid die van mono naar stereo te zetten. mono klapt hij lekker voor drums, stereo in combi met 2 doepfer 138-b's werkt prima. aankomend weekend haal ik mijn nieuwe case en modules.. kan niet wachten :D

Mijn hoekje met modulair en semi-modulair speelgoed...:

Modular_zpsxkwwceuc.jpg

D'r zitten nog een paar gaten in en wat modules die ik nog moet bouwen, maar vrees dat het een kwestie van tijd is voor ik een grotere case moet ipv die Doepfer LC9.

Thanks! Ja, die MS10 moet nog een keer verder gemod worden. Waarschijnlijk doe ik er aan de voorkant nog een multiple (mini- en gewone jacks) en een V/Oct -> Hz/V convertor op die ik inbouw. En dan nog de ombouw een beetje verfraaien met fatsoenlijk hout...

Die mods zijn inderdaad een mooie uitbreiding. Omdat er toch al gaten in het frontpanel geboord zijn (ik denk voor mods die weer verwijderd zijn) zou ik die daar voor kunnen gebruiken. Van die LFO switch heb ik wel wat documentatie gevonden, die andere moet ik eens gaan zoeken. Hoe heb je die Env out gedaan?

De Env. out (niet inverted) zit al op je MS, deze stuurt de VCF aan. Je kan hem af tappen bij pin 7 van IC10, zie de schema's. Je ziet het meteen!
De LFO is ook super simpel. Je vervangt de 1uF tussen pin 6 en 7 van IC9 voor een lager waarde (hoe lager de condensator des te hoger de frequentie van de LFO) ik heb volgens mij een 10n gedaan. De 1uF zet je daar parallel overheen met een schakelaar.

Als je je mail naar me stuurt (PB) kan ik je een hele zooi info mailen. Het gesprek door voeren in een toepasselijker draadje dan deze kan trouwens ook. ;)

Back