Desinteresse..advies..gear wegdoen?

je gear eens anders neerzetten,maakt ook wel eens een frisse start mogelijk.

of is het dat je gemotiveerd raakt door het feit dat jij dingen wil die je er niet uit krijgt?
Veel mensen leggen de lat veel te hoog,luisteren dingen van anderen en denken hey dat wil ik ook..
daar ligt vaak het euvel,niet alles is mogelijk..al heb je bakken met gear.Het ligt in jezelf en niet in je apparaten.
Ik zelf heb dat ook,dan denk ik bv damn the chemical brothers das vet,maar ik begin er nog eens niet aan omdat ik weet dat ik dat niet kan.
gewoon je ding doen en langzaam je grenzen verleggen,muziek maken en jezelf daar in ontwikkelen heeft tijd nodig,en is niet voor iedereen weggelegt,er bestaat nog een stukje als aanleg..ik zeg niet dat het bij jou het geval is want ik ken je niet.
maar leg de lat nooit te hoog voor je zelf..accepteer wat je kunt en ga daar niet overheen,want dan komt de demotivatie en desinteresse om de hoek kijken.

persoonlijk zou ik die gear van je gewoon houden

of sla ik de plank mis?

ja latten kan idd wel een probleem zijn..dat je niet meer muziek voor jezelf maakt, maar om een bepaald iets te evenaren/overtreffen...... dat kan erg frustrerend zijn en helpt zeker niet mee in het lol beleven.... wat ook goed werkt is om gewoon eens 1 of 2 apparaatjes in de woon- of slaap-kamer te zetten, en daarmee lekker op de bank of in bed muziek te maken of gewoon te pielen..... zonder een doel ofzoiets, gewoon go with the flow...het plezier terugvinden

Origineel geplaatst door dione
wauw....zie ik daar een Atari ST ?

Ja natuurlijk, Atari 1040 ST met Cubase 2.01 is de meest intuitieve en stabiele sequencer!

:biertje:

het is moeilijk om jou aan te raden dingen van de hand te doen
of aan te schaffen. Velen hier kregen weer zin in muziek door nieuw
materiaal. dus kun je eventueel iets bijkopen, maar alles weg doen...
ik denk niet dat dat verstandig is.

Misschien zijn er hier onder ons die ongestoord continu altijd en altijd met muziek
kunnen bezig zijn. Ik zelf kan dat ook niet. enorm veel wel, maar afwisseling is nodig.
Als je hele lange tijd super intens bezig bent geweest met muziek, dan is een tijdelijke
desinterresse heel normaal volgens mij.

Ga lekker gamen, ga lekker video's bekijken... laat je studio lekker stof verzamelen :)
op een dag denk je waarschijnlijk van: "coole gamemuziek" of "coole filmmuziek".
en hup je bent weer vertrokken. maar een tijdelijk desinterresse... mag je niet motiveren
tot overhaaste beslissingen.

Ik kan het bijvoorbeeld mij niet indenken dat je dalletje langer duurt dan een maand.
of doe het eens anders: neem je eens voor om een maand geen muziek te maken.
leg jezelf het verbod op... je gaat zien hoe moeilijk dat wel wordt :D

Kijk, ik ben geen goeroe of zo he, maar heel misschien heb je hier wel wat aan.

groetjes

cloudy

Ik heb sinds februari dit jaar een dipje maar de lastste tijd komt het weer gewoon lekker relaxed beetje pielem tot er wat leuks uit komt en dan als je het gehad hebt gewoon de boel uitzetten en dan verdergaan waaneer er weer zin is! zat er ook over te twijfelen ofdat ik de handel zou verkopen maar ben heel blijj dat ik dta niet heb gedaan!!!

succes :biertje:

ga voor jezelf na hoeveel tyd energie en plezier je erin hebt gehad

en lat het allemaal ff rusten geforceerd moeten presteren werkt averechts

Ik heb het weer

Ik heb het weer

Damn...3 weken geleden nog een Techno card gekocht voor mn JV1080 en ik heb al 2 weken geen muziek meer gemaakt !!

Pfff en ik wou nog wel een Wavestation kopen...maar waaarom zou ik ???
Ik zit toch maar eens in de 2 weken een beetje te pielen :duivels: en programmeren doe ik praktisch amper meer, alleen knoppen draaien op mn Nova en JP8000...

Waar is mn inspiratie ???

Ik hoor dingen van mezelf uit 1999 waaraan ik gewoon lange tijd heb besteed, maar nu moet ik al na 2 uur iets hebben opgenomen ander wordt ik het beu!>..

misschien alles verkopen voor 1 workstation?///??/??? :confused: :confused:
misschien krijg ik daar spijt van...:confused:

aaargh...:duivels:

Re: Ik heb het weer

Origineel geplaatst door Bass

misschien alles verkopen voor 1 workstation?///??/??? :confused: :confused:
misschien krijg ik daar spijt van...:confused:

aaargh...:duivels:
mijns inziens... je klampt je vast. dat werkt niet. net als zand in je hand, als je bang bent het kwijt te raken knijp je je hand dicht, en dan sijpelt alles eruit en blijf je met niks achter. de truuk is om je hand open te houden zodat het erop blijft liggen.

Stel jezelf een doel, leg jezelf druk op.

Eind november moet je een track afhebben anders moet je voor straf mee in de zak van sinterklaas naar Spanje.
dit werkt niet. hoogstens als je muziek maakt zonder inspiratie, dan kun je jezelf dwingen iets voort te brengen met een deadline.

ik ben zelf inmiddels een dik halfjaar stil. ik ben op het moment een stapel spullen aan het verkopen en heb mn zinnen gezet op een rs7000. ik kan slechts hopen dat ik daarmee een beetje relaxed kan werken, en dat het weer iets wordt. de pc ben ik sowieso zat, dus ik doe het er ook niet meer mee. in de tussentijd heb ik bergen ideeen in mn hoofd, maar ik wacht tot ik er 100% voor kan gaan (wat met pc dus niet mogelijk is).

misschien zou je ook zoiets kunnen doen. dingen die het niet ECHT helemaal voor je zijn de deur uit doen, en gewoon van werkwijze veranderen. dat is iets ingrijpender dan een paar posters aan je muur hangen of een ander behangetje, of je spullen in een andere volgorde in je rack hangen, en het risico van spijt achteraf blijft altijd bestaan, maar als je je keuzes weloverwogen neemt, zonder al te rationeel te worden, kan dat een hele goeie manier zijn om weer inspiratie te krijgen. ik denk dat alles verkopen sowieso niet handig is, zolang je niet 100% zeker weet dat het nooit meer wat wordt (en ik denk niet dat je ooit op dat punt aankomt, dat je besluit dat het gewoon helemaal afgelopen is). een workstation is misschien wel wat ja, maar ik raad je aan om die apparaten die belangrijk voor je zijn er ook bij te houden. ikzelf zou voor geen goud de klank van de mks-50 willen missen, bijvoorbeeld, en geen haar op mn hoofd die eraan denkt die weg te doen.

en wat je ook doet, en dat is het lastigste, ga nergens van uit, knijp niet, je kiest ergens voor, voert het uit, en kan hopen dat het je iets brengt. de grote kunst is los te laten dat je het ook daadwerkelijk krijgt. misschien geef je een lading geld uit aan een royale workstation, in de hoop dat dat je helpt, maar het kan ook niet zo zijn, en als het niks is, dan weet je dat, verkoop je dat apparaat, en kun je verder zoeken. (misschien is de rs7k het eigenlijk ook niet voor mij, maar dat zie ik dan wel weer)
(ik herken mezelf in je dilemma, vandaar dat ik zoveel over mezelf ouwehoer...)

wat ook iets is, misschien, een radikale verandering van genre. ik weet niet wat je normaal gesproken maakt... hardcore? probeer eens ambient, of jungle, of iets anders, maakt niet uit. misschien bevalt het je wel. of vind je het zo belachelijk dat je ineens weer zin krijgt in je "oude" stijltje.

en hoe het ook zij: suc6 :okdan: en je hebt altijd nog je maffe collega-synth-maniakken hier :D

Re: Re: Ik heb het weer

Re: Re: Ik heb het weer

Origineel geplaatst door cadra
dit werkt niet. hoogstens als je muziek maakt zonder inspiratie, dan kun je jezelf dwingen iets voort te brengen met een deadline.

:D

Laat ik het anders zeggen :

Iedereen is het er wel over eens dat tracks maken bestaat uit 20 procent inspiratie en 80 procent hard werken.

Als je bereid bent om die 80 procent hard werk te doen heb je dus nog maar een beetje inspiratie nodig.

Re: Re: Re: Ik heb het weer

Re: Re: Re: Ik heb het weer

Origineel geplaatst door BasicSystem
Laat ik het anders zeggen :

Iedereen is het er wel over eens dat tracks maken bestaat uit 20 procent inspiratie en 80 procent hard werken.

Als je bereid bent om die 80 procent hard werk te doen heb je dus nog maar een beetje inspiratie nodig.

ten eerste geloof ik dat niet, althans ik geloof niet dat dat per se voor iedereen moet gelden, en daar ga ik nu ook niet verder op in... maar al steek je 180% hard werk in een track, als die 20% inspiratie ontbreekt houdt het op, voor mij. ik ken wel degelijk mensen die als ze zouden willen aan de lopende band tracks zouden kunnen maken, maar dat zijn dan een beetje standaard nummertjes. bovendien (maar das waarschijnlijk ook persoonlijk) heb ik geen zin om werk in een track te steken zonder dat er al inspiratie is... ik bedoel, dat is toch op de zaken vooruit lopen? (dat heb ik trouwens wel vaak gedaan, vroeger toen ik nog alleen maar met een impulse tracker klooide, ongeveer 1 op de 10 pogingen werd een track... dat gaat een tijd goed, maar op een gegeven moment is de lol er dan wel af)
maw, als muzikant ben je (denk ik) altijd bereid om die 80% (of hoeveel het dan ook is) erin te steken, mits er een reden toe is. en die reden heet inspiratie.

maar vertel eens (als je wil), heb je ooit een gigantisch writersblock gehad? hoe ging je daar mee om? (komt misschien beetje veroot mn mond uit zo, maar is niet beledigend bedoeld ofzo. ik herken mezelf in het euvel van de topicstarter en vind het een zeer boeidende discussie, vandaar)

writersblock??

Mmm.. nou muziek maken is voor mij puur een hobby dus ik benader het niet zo serieus om het een writersblock te noemen...

Maarja, het is meer soms ben ik echt productief en maak ik elke week een trackje maar dan soms zet ik 4 weken mn spullen niet eens aan, terwijl ik toch op zich wel wat coole spullen heb..!

10 jaar geleden kon ik alleen maar dromen van knopjes, 24 kanaals mengtafel enzo...nu heb ik het en is het 'normaal' geworden.

Waar ik wel inspiratie van krijg is als een vriend van mij begint met opnemen en tweaken, dan krijg ik ook zin een ga ik er in mee ....(oei dat laatste klinkt wel erg vaag,maar ik heb het over mn gear:dubbel: )

Heeft die vriend van je dan ook apparatuur staan? Vertrouw je 'm? Ik heb iemand een hap van m'n gear geleend zodat 'ie er tijdens mijn afwezigheid mee kon klooien. Kun jij misschien ook proberen (wel goed regelen met verzekering), kan hij z'n ei eens met jouw gear kwijt en jij kunt zien hoe erg je het 'mist' :).

Ik maak ook geen 7 dagen per week muziek! Heb in het verleden veel gear verkocht, en heb daar vaak zat spijt van gehad!=( Ik zelf maak mijn muziek ook echt op "Jam" basis. En ik heb ook niet altijd zin om te pingelen. Maar die keren dat ik aan het jammen ben geeft mij erg veel voldoening! En dat het dan nog eens uitgebracht wordt?! Dat blijft voor mij de ultieme kick!8)

Peace...

mja ik maak dan muziek met alleen samples en als ik dan geen inspiratie heb ik ga ik ff vinyl diggen ofzo of wat drumsloops checken, of wat samples choppen.....ik heb ook al 3 maanden geen beats meer gemaakt maar ik hou mezelf wel bezig....

misshcien een tip, ik haal vaak inspiratie uit tekeningen en schiledrijen ofzo, leen ergens een boek van esscher ofzo en ga je daar eens in verdiepen....

Origineel geplaatst door Bass

Ik hoor dingen van mezelf uit 1999 waaraan ik gewoon lange tijd heb besteed, maar nu moet ik al na 2 uur iets hebben opgenomen ander wordt ik het beu!>..

Dat komt omdat je geen concrete ideeën niet meer hebt, hervalt in de dingen die je al jaren hetzelfde doet & verlorenloopt tussen 1001 richtingen die je zou kunnen uitgaan.
Je kan hieraan verschillende dingen doen, vb alles opbergen totdat je een duidelijk beeld hebt van waar je naartoe wil,.. je kan eens eerlijk voor jezelf uitmaken welke functie muziek in jou leven zou kunnen hebben,.. je kan eens gaan lezen over de evolutie van muziek,... of je kan alles oplossen door een synth met een synth te ruilen. Of je kan mijn uitleg gewoon onzin vinden...

En als je echt iets hebt van "dit is geen leuke hobby",.. het interesseert me geen reet meer, dan verkoop je gewoon alles.

je bekijkt het zelf maar..
jzz

!! nog een goeie !--> ga eens naar om het even welke muziek luisteren die je haat, ontwijkt of ni goed vindt... & definieer voor jezelf eens heel duidelijk wat je er ni goed aan vind & waarom niet.

...tenzij je probleem bij tijdsgebrek ligt

ik denk dat veel mensen 'maar wat doen' met weinig of geen echt doel... niet wetend waarom ze eigenljik muziek maken,
geen betekenis of overtuiging er in kunnen verwerken... muziek maken die nietszeggend is... zonder passie...

Bass, als meerdere of zelfs alle hierboven genoemde punten betrekking op je situatie hebben stop er dan maar mee...

Eh vraagje, gebruik je ook druhugs? Het is algemeen bekend dat na verloop van tijd druhugs de geest niet meer verruimd maar juist verdoofd, als dat het is moet je daar eens mee proberen te stoppen. 8)

Gooi die spelletjes van je computer af, zet de tv op non-actief. Je gaat dan zien dat je je vanzelf gaat vervelen. Op dat moment gooi (of beter, leg) je je jp8000 op de grond, sluit de sherman filterbank erop aan en ga wat loopjes maken. Ik denk dat je teveel afleiding hebt van allerlei andere dingen.

Ik weet dat je een kleine ruimte hebt, maar ik zeg het toch:

Wat ik echt vind (en wat ook eerder is gezegd) is dat je echt onmiddelijk je kamer moet herinrichten, het ziet er echt oersaai uit en ik kan me voorstellen dat dat niet lekker werkt. Je kunt misschien dat grote rack wegdoen. Dan een groot lang, laag bureau(wel geen wit bureau, houtkleur liefs) tegen de muur. Onder dat bureau zet je een paar racks met je apparatuur. In dat kleine hoekje wat je nog over hebt zet je een dubbel-standaard met je synths erop.

Als je dan in een bureaustoel zit kan je overal goed bij komen en kijk je ook recht in het scherm van die pc. Hierdoor kun je rustig werken. Dat is volgensmij heel belangrijk.

Hoop dat je er iets aan hebt.

:doei:

Back