Origineel geplaatst door Leo
nico,
niet hét filter, maar dé filters zijn vet van de ms20. het is de combinatie van lowpass en hjghpass filter die het leuk maakt.
lekker allebei de reso open en dan het ene filter net iets verder opendraaien dan het andere.
verder is de ms20 inderdaad een goedkope synth, was niet voor niks 1650 gulden nieuw in de tijd dat je voor een arp of moog veel meer betaalde.
met jouw smaak is niet zoveel mis, nico, de d2 is inderdaad prima de luxe (ik hou het bij een, heb een m-one xl erbij gekocht, maar macbeth is goed, maar niet zaligmakend; je lijkt je er erg in vast te bijten.
red square: niet doen.
vostok voor rond de 1000 euro: ja!!
macbeth oogst van mij veel bewondering (net als de neuron bv) voor wat er in zit en de kwaliteit enz enz, maar hetzelfde synthplezier haal ik beter/goedkoper uiit andere apparaten.
sorry.
Maakt nix uit Leo, iedereen z'n smaak. Ik ben sinds m'n M3x anders tegen synths aan gaan kijken en ik neem geen genoegen meer met brakke hardware, slecht uitgewerkte designs, beroerde interfaces en zozo-klank.
Maar mijn verlanglijstje staat verder bol met MOTM, Encore, een beetje Wiard, ik ga nog 2 SEM kaarten racken en modulair maken, Andromeda, zelfs een MW1 met controller en een Q rack en nog veel meer.
Ik heb net een huis gekocht in het A'damse, dus voorlopig moet ik het een beetje beperkt houden en het kleine budget wat ik overhoud voor synths gaat voorlopig op aan M3x2 en de M5 als die er ooit nog komt.
Natuurlijk is MacBeth niet zaligmakend, maar het komt wel in de buurt
Ik kom verder gewoon erg weinig tegen wat ik net zo overtuigend vind overkomen. Als ik dan aan goedkope brakke een knop draai op een andere synth, dan irriteert me dat gewoon...Over die MS20, ik heb toen het setje van Hanz gekocht, SQ10, MS10 en MS20. Hartstikke lollig, voor 2 dagen. Ik heb de MS20 nog even gehouden voor z'n filter (jahaaa, dat is in dit geval lui voor filterZ), maar kom zeg, dat gaat ook snel vervelen...