WAAR KOMT DIT GELUID UIT!!?

L.A. Her0

High Tech Soul
beste muziekvrienden en synthfanaten :okdan:

al bijna 20 jaar zoek naar het apparaat (of sample?) waar het volgende geluid uitkomt. Bij 3:03 (303!) begint dit geluid... ik ga altijd enorm uit m'n naad van dit geluid :halleluja
maar waar komt dit uit!!

wie o wie gaat het raadsel oplossen? bedankt!! :doei:

Je bedoelt het staccato accoord?
Volgens mij is dat een eenvoudig geluid.
Dat kan denk ik elke synth.
Zaagtand, verschillende octaven gelayerd,
korte attack en decay, echo en een chorus?
Maar zoveel verstand heb ik er niet van...

Dat hele nummer is met alleen een JX3P gemaakt dat zie je toch in die clip maaaaaan

haha, ja en de 909 sounds ook of niet?

en nee, het is geen Yamaha TG/SY 77 want die komt uit 1990 en deze stab duikt op synths (sinds) 1988

maar, tof er komen al reacties, misschien dat iemand het weet :)

M'n polysix kan het vast ook. Als ie niet kapot was tenminste...

Je hoort bij Inner city wel dat die stabs gesampeld zijn.. overduidelijk een mineur akkoord wat bij lager afspelen doffer klinkt.. Delaytje erover en klaar..

Ook wel aannemelijk aangzien de koorsamples van Good life gewoon in het Mirage library zat... Waarschijnlijk zijn de stabs gewoon van een of andere synth gesampeld..:mega:

Kevin Saundersen schijnt het gesampled te hebben van Nitro Deluxe - Let's Get Brutal en die
heeft het uit een DX 100 gehaald.
Hmmm, kan idd wel is zijn !! helemaal op't laatste !! :okdan:

:D O ja... het stond gewoon in de discription van de video die Exoterrestrial postte..
Did Kevin Saunderson sample the Nitro Deluxe - Let Get Brutal - for the chord sound on Inner City's tracks? Lot's of research to find where or what made this famous sound.

Ja dat weten veel mensen niet maar de JX3P heeft een complete ingebouwde TR909 als je op write tape + 3 & hold drukt tegelijkertijd
Thanks... Dat ga ik ff probere.. :dubbel:

Back