Ja klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat hij anders geprijst wordt dan de Windows-versie (rond de 350 euro dus). Peak zat ook rond de 400 meen ik, dat was wat ik bedoelde met dat marktsegment. Wavelab is al 600.
Ja, er zijn genoeg andere. Maar als je al 12 jaar met Sound Forge werkt wacht ik het toch maar even af. Editing doe ik nu nog op een Windows-machine met SF 9, maar zou ik graag overhalen.
Audacity heb ik staan maar vind ik niet echt prettig werken op de Mac (alleen al door die kermis van drie verschillende window-stijlen in één scherm). In noodgevallen start ik het nog wel eens, maar in de praktijk start ik toch al snel de Windows-doos weer op voor SF.
Audition is vermoedelijk even duur (full voor 415 euro), dus dan is gezien mijn verleden SF een makkelijke eerste keus.
DSP Quattro en Amadeus zijn voor mij twijfelgevallen. Quattro valt direct af omdat die volgens mij geen multi-channel is. Amadeus had ik de demo al eens geïnstalleerd maar zag er ook wat beperkt uit. Iets basics als resampling kon ik in ieder geval toen al niet vinden.
Maar ik ben altijd geïnteresseerd in tips voor andere editors.