Sony's Sound Forge komt naar OSX!

Ex-Sonic Foundry en Sony kennende zal het wel geen goedkope cross-grade worden. Als trouwe SF eigenaar vanaf versie 4 ben ik er op een bepaald moment mee gestopt omdat er alleen nog maar nietszeggende updates kwamen die wel welke keer iets van $149 moesten kosten. Het ergste was nog toen de batch converter die er in versie 5 bij zat, eruit gehaald werd, en in versie 8 weer geïntroduceerd (in exact dezelfde vorm als waarin ik hem al had) als helemaal nieuw.

Maar toegegeven, ik heb hem nog steeds (versie 9, verder ben ik niet gegaan) en gebruik hem ook nog wel zo af en toe. Omdat ik nu echter het meeste werk op een Mac zou ik een betaalbare cross-grade wel fijn vinden, maar gezien het verleden zal die er wel niet komen.

Laatst gewijzigd:
Hopelijk komt er een goedkope Light-versie, toeters en bellen hoeven niet voor meneer 154 :)

Zo hee dat werd wel tijd ja. Ik overwoog laatst nog te bootcampen voor Soundforge. Nu moet ik overwegen of ik geld wil uitgeven...

Op de zaak neem ik op in Soundforge. We fijn dat ik nu die .frg files thuis kan openen om te editen!

Overigens is die site inmiddels aangevuld met meer filmpjes, waarin je ook wat screenshots kunt zien.

attachment.php

Attachments

• vaagshot.jpg
    vaagshot.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 131
Bericht door een moderator:
Samengevoegd

Laten we eerst de prijs afwachten, kon wel eens een nare verrassing zijn. En vergeet Audition niet. En DSP Quatro. En Amadeus Pro. Of Audacity.

Ja klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat hij anders geprijst wordt dan de Windows-versie (rond de 350 euro dus). Peak zat ook rond de 400 meen ik, dat was wat ik bedoelde met dat marktsegment. Wavelab is al 600.

Ja, er zijn genoeg andere. Maar als je al 12 jaar met Sound Forge werkt wacht ik het toch maar even af. Editing doe ik nu nog op een Windows-machine met SF 9, maar zou ik graag overhalen.

Audacity heb ik staan maar vind ik niet echt prettig werken op de Mac (alleen al door die kermis van drie verschillende window-stijlen in één scherm). In noodgevallen start ik het nog wel eens, maar in de praktijk start ik toch al snel de Windows-doos weer op voor SF.

Audition is vermoedelijk even duur (full voor 415 euro), dus dan is gezien mijn verleden SF een makkelijke eerste keus.

DSP Quattro en Amadeus zijn voor mij twijfelgevallen. Quattro valt direct af omdat die volgens mij geen multi-channel is. Amadeus had ik de demo al eens geïnstalleerd maar zag er ook wat beperkt uit. Iets basics als resampling kon ik in ieder geval toen al niet vinden.

Maar ik ben altijd geïnteresseerd in tips voor andere editors.

Back