Sony's Sound Forge komt naar OSX!

Ligt het aan mij of gaat de finallyonthemac-website niet echt verder? Word het dan toch pas 2013 als Soundforge op OSX verschijnt?

Grr...

Daar zijn ze misschien met het uitgeven van het definitieve persbericht gewoon mee gestopt (zou ook niet echt nut hebben de teasers door te zetten als je het product al officieel hebt aangekondigd).

Dat hadden ze ook wel aan kunnen zien komen, het laatste teaser-filmpje was ook gewoon het is Soundforge. Volgens mij gaat het allemaal nog wel even duren, het was wekelijks(stipt ook) en nu al weken niets...

een voorgevoel, en het aantal (wekelijkse) filmpjes wat we nog van ze gaan krijgen...

Maar wie weet, en het zal godverdomme eens tijd worden! (excuses le mot...)

En hop, aangeschaft, 294eu, hopelijk heb ik hier terecht jaren op gewacht ;)

Wat een dag, eerst een SL1210 voor 150eu bij de lommerd, en nu Soundforge, ik trek nog even een bokje open om een lange nacht te beginnen! En eerste indruk is dat ik meteen snap wat ik doe, daar kan wavelab en consorten nog een puntje aan zuigen.

Hopelijk kan ik eindelijk weer "blind tikken" met een editor, en word het weer leuk om even snel wat kaas uit disco te snijden tijdens een stil moment. Wat een feest!

Selecteren en schuiven met de locators is als vanouds, drag en drop is mogelijk naar editor twee(je kan je soundforgewindow standaard in tweeen splitsen met een tweede "lege" editor onderaan), allemaal prima. Het is niet zo ideaal als ik het me herinner(je kon vroeger gewoon selecties buiten je actieve soundfilewindow slepen en dat werd direct een new file) maar kon dat wel in de windowsversies na 8? Wellicht kan dat niet in OSX, dat zou jammer zijn, je kan geen selecties buiten het algemene frame van Soundforge slepen. Althans, ik heb het nog niet gevonden. Maar ben dan ook pas net 20 minuten aan het klikken :)

Al met al voelt het allemaal heel fijn en overzichtelijk, en gratis Izotope Mastersuite is leuk.

maar kon dat wel in de windowsversies na 8? Wellicht kan dat niet in OSX, dat zou jammer zijn, je kan geen selecties buiten het algemene frame van Soundforge slepen.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met "buiten het algemene frame", want in SF 9 Windows kan ik geen selecties slepen naar buiten het scherm (bijv. naar de desktop).

Ik kan in SF Mac wel een selectie slepen naar het file balkje bovenin en dan heb ik direct een nieuw ("untitled") bestand erbij (of cmd-C cmd-E natuurlijk, nog sneller).

Maar hij voelt inderdaad heerlijk vertrouwd aan.

Exact, in SF 8 kon je gewoon zoveel selecties als je wilde naar de desktop slepen en het was dan direct een new file. superhandig, als je op een gegeven moment snel werd met SF kon je gewoon als een gek binnen de minuut alle snares even uit een track plukken die je vervolgens op maat kon knippen. Twee editor-helften werkt ook, sleep nu de selectie naar de lege editor en sleep direct met de tab de file weer naar editor 1 als volgende tab en door. Niet perfect, maar nog steeds lichtjaren beter dan welke editor ooit voor mij. Dat direct kunnen slepen van de begin- en eindpunten van een selectie, waarom heeft enkel Sonic Foundry dit ooit bedacht? Heb echt in vijf minuten een reeks van 20 kicks uit een loop geplukt, in Peak of Audition was ik daar wel even zoet mee...

Deze kameraad is dik tevreden! :okdan:

Hij is wel een beetje karig qua functionaliteit als je dat vergelijkt met wavelab bijvoorbeeld he?

Maar Wavelab 7 is zoooooo onoverzichtelijk. Ben erg ontevreden over de workflow. Ik moet erg vaak de handleiding raadplegen omdat er weer eens iets niet werkt zoals je het zou verwachten. Dat heb ik met geen een programma ooit hoeven doen.

Toch maar eens kijken naar Sound Forge OSX :eureka:

Exact, ik snap Soundforge omdat het niet teveel doet wat ik niet gebruik.

Welke functionaliteit mis je precies?

Back