Net als op marktplaats, tweedehands.ne,taanbodpagina,marktplaza,speurders,ebay,marktplaats etc. etc. etc. Je kan altijd opgelicht worden.
Zoals ik al zei kan je sowieso wel achter iemands IP komen als je zou willen, maar daar gaat het ook niet om.
Ik vind het goed dat ze neutraal blijven. Als de politie dit niet "belangrijk" genoeg vind kan je zelf gewoon een zaak opstarten. Sowieso gewoon aangifte doen en zelf een zaak beginnen. Als je in je recht staat is er toch niks aan de hand? Dan werkt synthforum toch ook mee?
Dit is in eerste plaats een message board. Geen officieel verkoop/marktplaats forum. Als dat wel zo was dan waren er ook andere regels.
Op eigen risico geld overmaken. Je had ook af kunnen spreken eerst het pakket te willen ontvangen om dan het geld over te maken. Of onder rembours. Dat is je eigen keuze.
Ik vind niet dat iemand keuze om iets af te handelen in een persoonlijke afspraak met iemand de verantwoordelijkheid van de forumbeheerders is. Als je emailadressen vraagt en je mailt met die persoon dan krijg je ook geen ip van de mailserver eigenaar met daarin het IP. Die krijg je als je het via de officiele manier doet.
De moderators zijn ook niet de baas. De baas is de Admin en die kan IP's zien, moderators niet tenzij de Admin die rechten aan moderaters geeft, maar dat denk ik niet. Jullie denken vaak dat moderaters alles kunnen. In feite kunnen ze alleen maar berichten wijzigen, verwijderen, verplaatsen etc. Ze hebben geen toegang tot logs, ip adressen, server stats etc. Dat hebben de admins.
We zijjn allemaal volwassen. Opgelicht, lullig voor je. Maar een wijze les voor de volgende keer. Op internet is nou eenmaal niet iedereen te vertrouwen. Helaas. Dat is erg jammer. Maar ook een beetje risico van dit soort communicatie.
Dan is lekker bij iemand langsgaan om het op te halen leuker. Te ver weg? Dan een volgende keer denk ik dan maar. En als het echt zo vet is dan wil je er toch ook wel een eindje voor rijden?
Gaat ook om een stukje voorpret en een gezellig ritje, een kijkje in iemands studio. Altijd leuk. En als dit allemaal niet kan dan weet je ook wel dat er iets niet pluis is.