Welke hardwaresequencer?

waffa

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een nieuwe hardware sequencer. Mijn Yamaha RM1X voldoet niet meer: geheugen zit te snel vol en knoppen zijn 4 jaar na revisie wéér naar de knoppen. Het nieuwe bakkie moet cc-waardes in kunnen stellen om mijn Virus C aan te sturen alsmede mijn Sammichsid, X0xB0x en Korg esx-1. Ik ben op zoek naar een hardware sequencer die in step en real-time opname doet en een leuke al dan niet uitbreidbaar note-capaciteit heeft. Ik dacht aan een emu MP7 command center (kan die cc-waardes wisselen per potmeter??)of kan ik beter een workstation kopen? Budget, mwa 500 euri heb ik er wel voor over, iets meer mag ook wel weer.

Eehm koop ik daar niet gewoon een RM1X met een sampler mee? Volgens mij geen oplossing voor mijn probleem..

Mijn Yamaha RM1X voldoet niet meer: geheugen zit te snel vol en knoppen zijn 4 jaar na revisie wéér naar de knoppen. Het nieuwe bakkie moet cc-waardes in kunnen stellen om mijn Virus C aan te sturen alsmede mijn Sammichsid, X0xB0x en Korg esx-1. Ik ben op zoek naar een hardware sequencer die in step en real-time opname doet en een leuke al dan niet uitbreidbaar note-capaciteit heeft.

Ik zie hier geen probleem tussen staan wat de RS7000 wel zal hebben...

Met een fijn werkende sequencer die doet wat hij wilt?
Daar ben ik wel benieuwd naar.....das laat maar weten welk apparaat je bedoelt....

Even OT, synthex net even je site gechecked en dik waar jij nu al mee bezig bent......

Ik zie hier geen probleem tussen staan wat de RS7000 wel zal hebben...

Je hebt gelijk hij heeft 90.000 meer noten dan mijn RM1 X, maar ik denk dat ik daar toch nog tegen die beperking aanzit en dan geef ik liever meer geld uit aan iets anders dat wellicht onbeperkte aantal noten heeft; uitbreidbaar rom, directere patternbeheer met computer. Maar volgens jou zijn er dus geen workstations die zoiets hebben? Of moet ik dan naar een Ocatrack-achtig iets uitkijken. Is wel iets duurder, maar als ik er mee vooruit kan voor een langere periode dan is het worth the money.

Kijk hem gaan op die VCS! :halleluja

Ik denk dat je onder de 500 nog wel eens een leuke workstation kan vinden.

Ben jij de zelfde die bij Memory Music om Tangerine Dream stond te vragen?

Je hebt gelijk hij heeft 90.000 meer noten dan mijn RM1 X, maar ik denk dat ik daar toch nog tegen die beperking aanzit en dan geef ik liever meer geld uit aan iets anders dat wellicht onbeperkte aantal noten heeft; uitbreidbaar rom, directere patternbeheer met computer. Maar volgens jou zijn er dus geen workstations die zoiets hebben? Of moet ik dan naar een Ocatrack-achtig iets uitkijken. Is wel iets duurder, maar als ik er mee vooruit kan voor een langere periode dan is het worth the money.

Euh maar dat is toch 90.000 noten per track? Wat voor muziek maak je dan?

Ik heb een QY700 maar die is zeker niet hands on genoeg voor je denk ik.

90.000 noten in totaal meer opslag. Ik maak psytrance, trip-hop achtige liftmuziek.

Ik probeer het probleem gewoon even helemaal te begrijpen:

Er passen toch op iedere diskette 110.000 noten?

Ik wil niets overzetten met diskettes of via midi de data doorpompen naar mijn computer ik wil gewoon alles via mijn hardware aansturen. Het liefst op de manier waarop ik gewend ben (als dat mogelijk is) en dan met scchier ongelimiteerde opslag voor noten. Thats it!

Tja die smartmedia ik weet niet hoeveel je daar op kwijt kunt. Maar als het echt moet zoals jij het wil dan zijn er niet zo veel van die hands on bakkies zoals deze. Inderdaad een Workstation misschien?

maar de grote vraag luidt.... welk workstation is hiervoor geschikt? anybody?

Als ik de "specs" lees die jij wilt denk ik niet dat er zoiets bestaat........

Misschien moet ik dan toch aan de computer......... trouwens wel raar dat er geen workstations zijn of groovebox-achtigen met veel meer geheugencapaciteit voor producties. Zeker gezien de relatief lage prijs voor geheugen.

Wellicht een unit van Elektron met +Drive, Machinedrum of Monomachine..??
Heeft een goede zeer uitgebreide sequencer en de +Drive zorgt voor veel opslagruimte.

Wel een iets andere prijsklasse dan je aangeeft.
Maar dan heb je volgens mij alles wat je aangeeft + veel leuke andere features....
:)

Misschien moet ik dan toch aan de computer......... trouwens wel raar dat er geen workstations zijn of groovebox-achtigen met veel meer geheugencapaciteit voor producties. Zeker gezien de relatief lage prijs voor geheugen.

Die zijn er toch gewoon, maar jij wilt oneindig veel plek en dat is voorzover ik weet niet op de markt. Ik snap ook niet waarom je "alles" erin wilt houden, dat is één van de dingen die ik het minst belangrijk vind aan een sequencer. Waarom je dan aan de computer wilt snap ik al helemaal niet, want de reden dat je oneindig veel geheugen wilt is dat je niet wilt back-upen op de pc of op floppy's.

Het fijne weet ik er niet van, maar die 2 nieuwe casio synths hebben ook een sequencer aan boord.

Ander idee is een 2e of 3e sequencer syncen aan de 1e voor meer noten en polyfonie. Zo doe ik het met 2 Q80's en een mc50. Nadeel is dat een track dan in 3 delen staat opgeslagen.

Back