Welke hardwaresequencer?

als je de RM1X al kent, vind ik de RS7000 de enige logische keuze.
Dat je in de RS7000 aan de max aantal noten gaat aanlopen, wil ik wel eens zien.
Ik weet niet wat jouw eindresultaat moet zijn, maar ik kan met alléén een RS7000 een liveset van 1,5 uur geven met nog niet de helft van mn geheugen gevuld.
Oneindig aantal noten, tja, helaas geraakt zelfs een computer of workstation ook ooit vol, dus je zit écht met een heel groot (maar door niemand gedeeld) probleem ;-)

Het nieuwe bakkie moet cc-waardes in kunnen stellen om mijn Virus C aan te sturen alsmede mijn Sammichsid, X0xB0x en Korg esx-1. .

Dit is iets wat je snel gewoon bent als je een RM1X (of RS7000) bezit, maar weet dat niet élke groovbox/workstation dit kan : vele bakken hebben 'vaste' cc's aan hun knoppen.
Dit is ook weer één van die RS/RM1X functionalitieten die die bakken perfect maken voor livesets omdat je'm kan customizen om andere bakken aan te sturen. Probeer dat bvb maar eens met een MPC, gaat niet dus...

Vandaar mijn tip : RS7000 :-)

Als je genoeg budget hebt de cirklon of een spectralis.

Cirklon mjam mjam mjam, maar dat gaat voor 500 euro niet werken................

sturen de apparaten die je wilt aansturen zelf geen midi uit? want in dat geval zou ik gewoon een midi router ertussen hangen en de knopbewegingen terug sturen naar de sequencer voor opname... zo doe ik dat met mijn genoqs, MPC2000xl, motu midi express en het hele synth/effect zooitje...
Als een enkel apparaat te weinig ruimte heeft om alles te doen, zou ik het noot en CC gedeelte lekker splitten tussen twee sequencers.... zit al die CC data die je stuurt ook niet al je note data in de weg... (enkel de CC data die naar dezelfde synth wordt gestuurd)

@ SirSickSik, nee dat doen ze niet. Ik denk dat ik dan maar eens ga uitkijken naar een RS7000, hoop wel dat die knoppen iets duurzamer zijn dan van de RM1X.. Maar als iemand nog een tip voor iets anders heeft... Die Cirklon ziet er idd wel erg leuk uit...

Back