[Oberheim] Four Voice output module.

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Wie weet wat er op een four voice output module zit van een Oberheim.

Vier potmeters voor het ingangsignaal. Vier potmeters voor de panning. Een potmeter voor de master en dan heb je nog 4 in of uitgangen.. Wat zijn dat voor in/uitgangen?

Phones Left and Right
Output Left and Right

Helpt dit?

Zekers! Bedankt!

Dan kan ik hem goed gebruiken.

Origineel geplaatst door mono-poly
Het lijkt me gewoon een mixertje
Precies. Ik zoek nog een mixer en doordat je hier panning hebt kun je dus een signaal naar het linker kanaal gooien of naar het rechter of naar beide...

Dus je kunt het als 4 naar 1 mixer gebruiken..
Of 3 naar 1 mixer en een 1 naar 1 (Attenuator) gebruiken..
Of 2x een 2 naar 1 mixer..
Of 4 naar 2 output mixer.. enzovoort. :)

Verder heeft ie 18 volt nodig, maar wordt dat meteen naar 15 volt gebracht (tenminste in de two voice versie) en 15 volt + en min heb ik... ff een plankje met wat ingangen maken om die eraan te sluiten en ik heb een leuke mixertje.

Gewoon mixertje voor weinig geld met een SEM uitstraling. Eventueel nog over een jaar of 2 jouw SEM en die van CraZ overkopen en dan is het helemaal leuk.

Voorbeeldjes:
Plaatje 1 is een 4 naar 1 mixer (1,2,3 en 4 naar output 1)
Plaatje 2 is een 3 naar 1 mixer (1,2 en 4 naar output 1) en een 2 naar 1 mixer (3 en 4 naar output 2)

Attachments

• sem.jpg
    sem.jpg
    20,4 KB · Bekeken: 123
Ik heb een moduletje bedacht met een ouderwetse PC joystick en een aantal relaitjes. Daarmee kun je bv. 5 input signalen (4 richtingen + fire-button) routen naar 1 output of andersom. Dus niet mixen, maar schakelen eigenlijk. Is dat iets?

Ik begrijp hem niet helemaal... leg uit!

vijf inputs.... 1 output...

p..s Misschien een nieuwe thread ervoor?

Ik heb dit ding ooit gebruikt in een zgn. 'Installatie' jaja, toen we nog 'Kunst' maakten, dat waren nog eens tijden..
Affijn: hij was gemaakt voor een 4-sporen recorder, daar stonden dan 4 verschillende tracks op en met de joystick kon je er een kiezen... dan route je dus dat spoor naar de versterker, maar het kan ook andersom, bv. een clock-signaal steeds ergens anders heen sturen, of een audio-signaal quadrofonisch rondsturen...
Een aparte thread lijkt me niet nodig: denk er maar eens over na; een (ouwe) joystick is niet meer dan 4 of 5 kontakt-punten (een schakelaar die 5 standen heeft?) en daar kun je van alles mee doen.... zoiets.

Okee, nu snap ik het..

Leuk idee.

Ik heb nu een output module dus ik ben benieuwd. Als iemand die PSU nog wil dan kunnen we de shipping delen..

Back