Waarom houden (sommige) mensen van Hollandse 'hits' ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
zie je, je kan het wel typen en ook nog grappig zijn :halleluja
verdomd, hoe is het meuglijk?! ...heeft 'ie dan eindelijk een goed PC toetsenbord gevonden? :D

om die rare liedjes/clippies van zanger rinus kan ik best lachen... moet ze alleen niet te vaak zien/horen...

in de sociale werkplaats, kiek'm dan kartonnetjes schuuven :halleluja ja nou, moet ook gebeur'n o'nie dah? :D

:mega:

Sommigen vatten t ietsje te serieus op allemaal, maar goed hehe.
Waar staat overigens geschreven dat je als mens minder waard bent als je minder intelligent bent dan een ander? Of kleiner? Of groter? Of als je minder mooi bloemetjes kan tekenen?
Een intelligente wiskundige haalt meer voldoening uit een ingewikkeld vraagstuk oplossen dan een simpel sommetje. Een intelligente lezer heeft een diepere rijkere beleving bij een knap geschreven boek dan bij een boeketreeksje. Zo ist met de luisteraar ook.
Maar intelligentie alleen is niet genoeg, er moet ook genoeg bandbreedte in de muzikaliteit zitten om intelligentie van muziek te kunnen registreren.
Persoonlijk vind ik muzikaliteit zelf ook een vorm van intelligentie. Ik denk dat je van muzikale intelligentie kan spreken..
Maar wat schiet je er mee op?
Zijn heel intelligente mensen wel wijs genoeg om te zien wat voor ellende die intelligentie ook kan betekenen. Niet veel denk ik. Dat zijn dan eigenlijk ook weer domme mensen :D maar niet simpel hehe. Intelligentere mensen kunnen zichzelf en de wereld beter kwaad doen.. In intelligent of simpel zit dus eigenlijk helemaal geen waardeoordeel. Hoewel mensen die iets bezitten dat graag aanhalen als iets wat ze beter maakt dan mensen die het niet bezitten, of minder. Maar als iemand zichzelf meer waard voelt als mens omdat hij intelligenter is dan een ander dan is dat vrij dom.
Maar dat neemt niet weg dat het gewoon legitiem is om die platte teringherrie te benoemen en de mensen die verantwoordelijk zijn voor t bestaan van die tergende meuk ook:D

maar gelukkig is er in het verleden bergen goede en leuke nedrlandstalige muziek uitgebracht wat je nou weer net niet op zo,n jankzender 100% nl hoort zoals de nedeer beat in de jaren 60 als armand ed
en oa deze

of een band als bots met de nodige maatschappij kritische teksten

het pretpunkgezelschap de raggende manne

of gewoon grappige eendagsvliegen als deze

Ik vind dat als je je ergert aan heel begrijpbare muziek, dat je dan meestal minder positief in het leven staat dan iemand die het wel kan waarderen.
Dan vraag ik mij af of degene die een hekel heeft aan piratenhits ook degene is die vaste klant is bij Radar, Kassa en de Rijdende Rechter, of petities houdt tegen hondenpoep op de straat.

zie je, je kan het wel typen en ook nog grappig zijn :halleluja

edit:
na het zien van t clipje krijg ik steeds meer het idee dat Romana achter Zanger Rinus zangcarriere zit en hij het maar doet om de goede vrede thuis te bewaren.... in de eerste seconden en op 1:11 gaat ze helemaal los :D

yoyoyoow kheb t gekniplakkerdt ..van de comments on ..utube zelluf das soms bets lachwekkend om te lezuh

goede neerlandishe muziek [talig dan
t strand boudewijn de groot

waarom k goed vindt ..valtgwoon lkkr repetivtive up tempo ..neerlandishe rap ;; denk de eerste in holland lied is van jaren 70 ;-]]
en die text ..;-] zwaar lachwekkend goed ;-]]
bisbis
vin sommige toontje lager / uhh iig 80 ies poppie frankboeien ook wel aardig ..

verdomd, hoe is het meuglijk?! ...heeft 'ie dan eindelijk een goed PC toetsenbord gevonden? :D

om die rare liedjes/clippies van zanger rinus kan ik best lachen... moet ze alleen niet te vaak zien/horen...

Zanger Rinus (interview) - Hjoed Drachtster Rinus is nije stjer - YouTube

in de sociale werkplaats, kiek'm dan kartonnetjes schuuven :halleluja ja nou, moet ook gebeur'n o'nie dah? :D

:mega:

toch vinnik dat mensen tegen zich zelf beschermd moet worduh;-]

ask volgend jaar op .."koop inje zakdoek "festival ..staa mee te zwaaien ..hoop k dat iemand me terug stuur achter mn shitform/en synthjes daar zit toch meer karakter in..

met alle respect ...voor alle weirdoos kzit zelf ergesnintmidduh;l-]
:doei:

Sommigen vatten t ietsje te serieus op allemaal, maar goed hehe.
Waar staat overigens geschreven dat je als mens minder waard bent als je minder intelligent bent dan een ander? Of kleiner? Of groter? Of als je minder mooi bloemetjes kan tekenen?
Een intelligente wiskundige haalt meer voldoening uit een ingewikkeld vraagstuk oplossen dan een simpel sommetje. Een intelligente lezer heeft een diepere rijkere beleving bij een knap geschreven boek dan bij een boeketreeksje. Zo ist met de luisteraar ook.
Maar intelligentie alleen is niet genoeg, er moet ook genoeg bandbreedte in de muzikaliteit zitten om intelligentie van muziek te kunnen registreren.
Persoonlijk vind ik muzikaliteit zelf ook een vorm van intelligentie. Ik denk dat je van muzikale intelligentie kan spreken..
Maar wat schiet je er mee op?
Zijn heel intelligente mensen wel wijs genoeg om te zien wat voor ellende die intelligentie ook kan betekenen. Niet veel denk ik. Dat zijn dan eigenlijk ook weer domme mensen :D maar niet simpel hehe. Intelligentere mensen kunnen zichzelf en de wereld beter kwaad doen.. In intelligent of simpel zit dus eigenlijk helemaal geen waardeoordeel. Hoewel mensen die iets bezitten dat graag aanhalen als iets wat ze beter maakt dan mensen die het niet bezitten, of minder. Maar als iemand zichzelf meer waard voelt als mens omdat hij intelligenter is dan een ander dan is dat vrij dom.
Maar dat neemt niet weg dat het gewoon legitiem is om die platte teringherrie te benoemen en de mensen die verantwoordelijk zijn voor t bestaan van die tergende meuk ook:D

Amen!
Dat is een mooi stukkje tekst:)

ask volgend jaar op .."knoop inje zakdoek "festival ..staa mee te zwaaien .. :doei:
Wat mij betreft is dit de post van 2012!

Ron is in vorm vandaag!! *D :dubbel:
Thanks man dit deed me ff goed :D

zo wilde ik nog es trippend naar de EO jongerendag gaan....
zal wel nooit gebeuren want ik word ook maar ouder en ouder....

Rinus heeft het naar zn zin en laat anderen meegenieten ...
Wil je het niet zien kijk dan niet :P

In intelligent of simpel zit dus eigenlijk helemaal geen waardeoordeel.

Vergelijk het met synthesizers: Een Juno 106 is heel simpel, een Korg Kronos heel complex. Maar op beide kun je de Vogeltjesdans spelen.

Vergelijk het met synthesizers: Een Juno 106 is heel simpel, een Korg Kronos heel complex. Maar op beide kun je de Vogeltjesdans spelen.

Maar op beide zou je dat niet moeten willen :D

Ik vind dat als je je ergert aan heel begrijpbare muziek, dat je dan meestal minder positief in het leven staat dan iemand die het wel kan waarderen.
Dan vraag ik mij af of degene die een hekel heeft aan piratenhits ook degene is die vaste klant is bij Radar, Kassa en de Rijdende Rechter, of petities houdt tegen hondenpoep op de straat.

Het vreemde is dat als ik naar bijvoorbeeld Harry Belafonte luister, ik dat dus helemaal geweldig vind, terwijl het muzikale niveau dat van de hollandse hits zeker niet overstijgt.

Of Lord Kitchener.. :halleluja

Maar goed, ik trek de sound van tegenwoordig helemaal niet meer, platgeproducede teringherrie, en dat geldt voor bijna alles wat populair is bij het grote publiek.

We komen toch nog ergens met deze thread.
We hebben ontdekt dat er toch wel mooie Nederlandstalige muziek is/wordt gemaakt.

Wat de vergelijking met de simpele Juno 106 en de complexe Kronos betreft: welke van de twee heeft meer karakter?

Oh, er wordt (of werd, ik volg het allemaal niet echt meer eigenlijk) zeker goeie Nederlandse popmuziek gemaakt..

Maar die achterlijke stomme volkszangers en hun vreselijke begeleidingsmuziek.. Wat ziet men daar nu in, DAAR ging het om! :W

Maar goed. Live and let die. :D

Maar die achterlijke stomme volkszangers en hun vreselijke begeleidingsmuziek.. Wat ziet men daar nu in, DAAR ging het om! :W

Leedvermaak is ook vermaak...
Met een kant-en-klare begeleiding uit een Yamaha PSR-8000 een hit als Drommelse Jongen van het IJsselduo in elkaar zetten, zonder ook maar 1 noot zelf gespeeld te hebben. Dat is pas slim geld binnenhalen.
Ik heb een PSR-8000. Zijn er nog vacatures? :)

Ik ben blij dat ik ben opgegroeid met Steely Dan, The Beatles. Boston. Ik zelf vind De Dijk, The Scene, Blof goed maar niet het nederlandse levens lied. Er is ooit de vraag gesteld waarom mensen als Frans (Bauwer en Duits) populair zijn waarop het antwoord was omdat ze dicht bij de mensen staan. Zelf vind ik dat bagger, smaken verschillen gelukkig.

Leedvermaak is ook vermaak...
Met een kant-en-klare begeleiding uit een Yamaha PSR-8000 een hit als Drommelse Jongen van het IJsselduo in elkaar zetten, zonder ook maar 1 noot zelf gespeeld te hebben. Dat is pas slim geld binnenhalen.
Ik heb een PSR-8000. Zijn er nog vacatures? :)

Het IJssel Duo - Drommelse Jongen - YouTube

Met een PSR-8000 krijg je geen werk meer, het moet een Tyros zijn, hahaha. Maar even serieus, ik vind dit inderdaad verschrikkelijk. Ik heb geen hekel aan feestmuziek maar wel aan de manier waarop deze nummers gespeeld worden. Als ik ergens kom en er zit zo'n halfgeschoren vent van 50 met een Tyros, Frans Bauer na te doen dan draait mij maag zich een paar keer. Ik heb dit in het echt meegemaakt en bij Rock around the clock, zet die vent een zonnebril op! Goh wat ruig. Maar.... Ik ben vorig jaar ook bij de Toppers geweest en daar speelde een band: geweldig, super. Paradise by the dasboardlight klonk geweldig maar ook de Frans Bauer medleys. Zelf een liedje als Meisje ik ben een zeeman klonken super. En de hele arena ging uit zijn dak. Ik bedoel maar.

Waar staat overigens geschreven dat je als mens minder waard bent als je minder intelligent bent dan een ander?

Het staat niet geschreven, maar intelligente mensen zijn doorgaans socialer, denken eerder voor ze wat doen, houden meer rekening met anderen en hebben meer gezond verstand (common sense) dan mensen die dat niet zijn, en dat is wel "beter" vind ik ja dan mensen die dat niet hebben, opgedaan uit eigen (woon)ervaringen...

Hier kan je natuurlijk een heel wetenschappelijke bla aan wijden, maar jij koppelt nu intelligent en sociaal aan elkaar, ik weet niet of het zo werkt..

Sociaal zijn bestaat uit veel factoren, ik denk dat intelligente mensen over bepaalde capaciteiten kunnen beschikken waar minder intelligente mensen niet over beschikken en vice versa, daarbij, hoogbegaafde mensen zijn ook vaak weer niet sociaal, het is wat dat betreft het beste om in de middenmoot te verkeren.

En ik zou verder zeker niet spreken van beter, diversiteit is nodig, als iedereen intelligent was ging er iets niet goed en zouden veel mensen onder hun niveau moeten werken met alle problemen van dien.

sociaal is een breed begrip, je kan iemand in een 1 op 1 gesprek niet aankijken of je valt meerdere mensen lastig met harde muziek of hondengeblaf etc...

onder mij woont een WAO-vrouwtje met een WW-vriendje, volkse bierdrinkende types zegmaar, die vinden het leuk om doordeweeks om 1.30 nog de tv of muziek hard te zetten... die zijn dusdanig niet intelligent dat ze niet nadenken over het tijdstip en dat mensen moeten werken doordeweeks...

Quote van Jiskefet : 'Houd er nu helemaal niemand rekening mee, dat er ook mensen zijn die niet werken!' :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back