Sommigen vatten t ietsje te serieus op allemaal, maar goed hehe.
Waar staat overigens geschreven dat je als mens minder waard bent als je minder intelligent bent dan een ander? Of kleiner? Of groter? Of als je minder mooi bloemetjes kan tekenen?
Een intelligente wiskundige haalt meer voldoening uit een ingewikkeld vraagstuk oplossen dan een simpel sommetje. Een intelligente lezer heeft een diepere rijkere beleving bij een knap geschreven boek dan bij een boeketreeksje. Zo ist met de luisteraar ook.
Maar intelligentie alleen is niet genoeg, er moet ook genoeg bandbreedte in de muzikaliteit zitten om intelligentie van muziek te kunnen registreren.
Persoonlijk vind ik muzikaliteit zelf ook een vorm van intelligentie. Ik denk dat je van muzikale intelligentie kan spreken..
Maar wat schiet je er mee op?
Zijn heel intelligente mensen wel wijs genoeg om te zien wat voor ellende die intelligentie ook kan betekenen. Niet veel denk ik. Dat zijn dan eigenlijk ook weer domme mensen

maar niet simpel hehe. Intelligentere mensen kunnen zichzelf en de wereld beter kwaad doen.. In intelligent of simpel zit dus eigenlijk helemaal geen waardeoordeel. Hoewel mensen die iets bezitten dat graag aanhalen als iets wat ze beter maakt dan mensen die het niet bezitten, of minder. Maar als iemand zichzelf meer waard voelt als mens omdat hij intelligenter is dan een ander dan is dat vrij dom.
Maar dat neemt niet weg dat het gewoon legitiem is om die platte teringherrie te benoemen en de mensen die verantwoordelijk zijn voor t bestaan van die tergende meuk ook