Iemand ervaringen met Synthsnstuff.com?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Sound_Avenue

Ouwe rot
Hallo forummers,

Ik wilde eens een balletje opgooien of er iemand hier wel eens dingen heeft laten repareren. Ik heb gevraagd wat het zou kosten om midi in een synth te laten bouwen en ben verbaasd over het 8o) niveau van antwoord dat ik krijg:

"Een goede technicus heeft gewoon een hoge uurprijs, daar kan ik niks aan veranderen. Ik hoef ook niet te concurreren met anderen omdat ik kwaliteit en garantie lever. Daar zit mijn kracht.
Mensen die daar geen geld voor over hebben moeten het elders maar goedkoper proberen. De ervaring is dat ze uiteindelijk toch weer bij mij uitkomen. Verder zie ik restauratie en modificatie als een service, het is niet mijn corebusiness, dus graag of niet. Mensen die hun instrumenten echt serieus nemen zoals professionals hebben het geld er graag voor over.
Zij zien NL in dat het een goede investering is. Ik heb het dus druk genoeg, net als mijn restaurateur. Van concurreren is dus geen sprake."

Niet echt aangenaam verbaasd dus =( Maar als de beste man nou echt indrukwekkende resultaten levert kan ik mijn mening misschien nog een beetje bijstellen....

Misschien wel zo aardig om ook even je volledige vraag te posten. Nu lijkt het antwoord volstrekt niet aan te sluiten op de vraag die je daarboven aanhaalt.

Overigens ben ik het met de strekking van zijn verhaal wel eens, maar komt de toon wat geirriteerd over, daarom ook wat onsympatiek. Vandaar dat ik me afvraag welke zinnen daarvoor zijn gewisseld.

Ik heb overigens geen ervaring met deze club (ook geen aandelen :) ).

Vind het als ondernemer zijnde toch wel een beetje jammer dit. Waarom zou je je eigen prijzen gaan verdedigen? Dit komt erg onprofessioneel over bij de potentiële klant. Als die vaste prijzen heeft, of gewoon hoge prijzen heeft dan is dat uiteraard zijn goed recht. Maar de reden die hij stelt waarom die de hoge prijzen heeft is niet bepaald motiverend voor een klant om ook daadwerkelijk die prijs te gaan betalen. Als die je nou gewoon verteld waarom zijn kwaliteit goed is en wat het zo goed maakt, en daarbij ook nog hartelijk overkomt, dan heeft de klant inderdaad geen probleem om meer te betalen. Maar ik zou hier ook niets laten maken. Kan me dus voorstellen dat je even wilt weten hoe de ervaringen zijn met deze goede man.

Tips voor de ondernemers onder ons.. Vertel nooit hoe goed je wel niet bent!

ach, ik kost gewoon 45,- per uur....
maar meestal haal ik dat bij lange na niet, aangezien ik bij een synth niet boven een bepaald bedrag uit wil komen.

ik weet niet wat synthsandstuff kost, maar op deze manier van de toren beginnen te blazen heeft natuurlijk niet zoveel zin.

:koffie:

Misschien wel zo aardig om ook even je volledige vraag te posten. Nu lijkt het antwoord volstrekt niet aan te sluiten op de vraag die je daarboven aanhaalt.

Overigens ben ik het met de strekking van zijn verhaal wel eens, maar komt de toon wat geirriteerd over, daarom ook wat onsympatiek. Vandaar dat ik me afvraag welke zinnen daarvoor zijn gewisseld.

Ik heb overigens geen ervaring met deze club (ook geen aandelen :) ).
Volledig mee eens.

Een conversatie gebeurt altijd met twee partijen. Als één partij al elders om raad gaat vragen, heb ik daar wel bedenkingen bij.

Voor het inbouwen van een midi kit beraamde meneer Synthsnstuff 500 euro. Let wel, dat is exclusief de kit zelf, die je namelijk eerst zelf los moet bestellen en bij de synth moet aanleveren. Kenton, etc.

Uiteindelijk heb ik het voor minder dan de helft van bovenstaande bij Mark Cox kunnen laten doen, die daar zelf een midi kit heeft ingebouwd met eigen componenten. Ik ben daar zeer tevreden over. Kwaliteit verkoopt zichzelf is het spreekwoord, en dit is hoe dat werkt.

Een beetje prijsverschil komt nou eenmaal voor, maar meer dan het dubbele met zo'n armoedige service, en vervolgens ook nog eens zo hoog van de toren blazen over dat 'het graag is of niet' vind ik een jammerlijk verhaal. Mij leek het forum de juiste plaats om daar met jullie over van gedachten en ervaring te wisselen.

Dit was mijn voorgaande mail:

>> Ik heb inmiddels midi ingebouwd in deze synth, maar wilde je nog even
>> als feedback meegeven dat je meer dan 2 keer zo duur bent dan andere
>> opties, en daarbij je klanten zelf naar een midi module laat zoeken
>> waar ze elders bij de prijs inbegrepen zijn. Lijkt me niet bepaald
>> een goede concurrentiepositie in deze tijden van crisis, en feedback
>> is daarom waardevol. Let wel, dit berichtje is niet offensive
>> bedoeld, maar gewoon om je deze boodschap door te geven!

Moet me wel van het hart dat ik de wijze waarop je dit presenteert niet sympatiek vind. In je openingspost zeg je:

Ik heb gevraagd wat het zou kosten om midi in een synth te laten bouwen en ben verbaasd over het 8o) niveau van antwoord dat ik krijg:

"Een goede technicus heeft gewoon een hoge uurprijs, daar kan ik niks aan veranderen. Ik hoef ook niet te concurreren met anderen omdat ik kwaliteit en garantie lever. Daar zit mijn kracht.
Mensen die daar geen geld voor over hebben moeten het elders maar goedkoper proberen. De ervaring is dat ze uiteindelijk toch weer bij mij uitkomen. Verder zie ik restauratie en modificatie als een service, het is niet mijn corebusiness, dus graag of niet. Mensen die hun instrumenten echt serieus nemen zoals professionals hebben het geld er graag voor over.
Zij zien NL in dat het een goede investering is. Ik heb het dus druk genoeg, net als mijn restaurateur. Van concurreren is dus geen sprake."

Inderdaad, nogal een aanvallende reactie op een vraag hoeveel het kost om een midikit te laten inbouwen. Nogal overdreven.

Nu blijkt dat het toch wat anders is gelopen. Je vroeg niet om de prijs, maar je meldde hem dat hij zijn prijs (2x zo duur) en zijn werkwijze (zelf midikit aanleveren) zou moeten heroverwegen.

Ik kan zijn reactie dan wel een stuk beter begrijpen.

Overigens vind ik zijn reactie nog steeds ietwat arrogant en niet klantgericht.

Ik ga er niet te diep op in. Mijn openingsmail werd al op dezelfde manier beantwoord, je oordeel klopt dus niet helemaal.

Daarbij, Nakken7, zou je misschien on topic willen blijven, en iets willen zeggen over een prijs-kwaliteit verhouding? Ik ben niet van plan te verzanden in wie er nou het meest sympathiek is.

Als het goed is zijn er een hoop mensen die synths laten repareren op dit forum, ik wil daar graag wat waarde aan toevoegen in de vorm van mijn ervaringen.

Ik ga er niet te diep op in. Mijn openingsmail werd al op dezelfde manier beantwoord, je oordeel klopt dus niet helemaal.

Zowel openingsmail als reactie niet gezien.

Daarbij, Nakken7, zou je misschien on topic willen blijven, en iets willen zeggen over een prijs-kwaliteit verhouding? Ik ben niet van plan te verzanden in wie er nou het meest sympathiek is.

Als het goed is zijn er een hoop mensen die synths laten repareren op dit forum, ik wil daar graag wat waarde aan toevoegen in de vorm van mijn ervaringen.

Dat laatste lijkt me zeer goed mogelijk zonder daarbij een ander onnodig in diskrediet te brengen. Als je dat wel doet ben ik toch geneigd daar een opmerking over te maken, ook al is dat off topic.

Ik zal het hier verder bij laten en je topic niet kapen.

Laatst gewijzigd:
hoe dan ook, 500,- voor het inbouwen van een midikitje wat je dan ook nog zelf moet kopen is erg over the top.

500 Euro is niet weinig, maar het hangt toch ook af van welke kit en synth het zijn, zou ik denken.
Een LCD'tje vervangen lijkt ook niet veel werk, totdat je een SY99 voorgeschoteld krijgt.

iik heb al heel wat kits in allerlei synths ingebouwd, en op 500,- ben ik tot nu toe nog nooit uitgekomen.
misschien moet ik mijn prijzen gaan verhogen?
100,- per uur ofzo?
en als speciale aanbieding voor SF leden 120,-?

Natuurlijk hangt het af van de synth maar kom op jongens.. dit is 10 uur werken, het zelf aan te schaffen materiaal is dus nog niet eens meegerekend.

Ik vind het verschuilen achter het feit dat hij een dure technicus heeft niet juist. Ik heb daar niets mee te maken, ik wil enkel een beetje een juiste verhouding tussen het geld dat ik betaal en de service die ik daarvoor krijg.

Je uurloon lijkt me prima hoor Jeroen ;)

midikit

midikit

Dames/heren..dit is normaal niet mijn ding maar ik moet dit toch even recht zetten. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit € 500,- heb gevraagd voor het inbouwen van een midi kit, voor welke synth dan ook. Of iemand heeft niet goed gelezen, of iemand probeert me hier uit frustratie zwart te maken.
In de email heb ik nl vermeld dat de restaurateur € 50,-/uur kost en ongeveer 4,5 uur bezig is, afhankelijk van de midi module en synthesizer (manual bestuderen, gaten maken, bedrading leggen, midi installeren, uitvoerig testen). Dat is ongeveer € 225,-. Met de midi module en verzending ongeveer zo'n € 500,-., afhankelijk van de kosten van de module en de verzendkosten. Hopelijk zijn de wilde verhalen nu uit de lucht!!

Verder wil ik nog even regeren over de post dat ik mij arrogant uitgelaten zou hebben. Ik heb deze klant netjes geholpen tot het moment dat deze persoon mij een beetje de les probeert te lezen over mijn werkwijze en concurrentiepositie. Sorry maar dan ben je aan het verkeerde adres!! Verder is iedereen welkom!

Verder wil ik nog even regeren over de post dat ik mij arrogant uitgelaten zou hebben. Ik heb deze klant netjes geholpen tot het moment dat deze persoon mij een beetje de les probeert te lezen over mijn werkwijze en concurrentiepositie. Sorry maar dan ben je aan het verkeerde adres!! Verder is iedereen welkom!

Feedback ontvangen is ook een kunst, blijkt maar weer.

Juist. Ik heb geprobeerd om me te beperken tot de feiten, omdat ik klantenwaarderingen de enige juiste maatstaf vind waarop je een reparateur vooraf kunt beoordelen. Het feit dat deze meneer al niet meer kan terugvinden dat hij me een prijsopgave van 500euro heeft gedaan geeft al een beetje te denken.

De midi module wilde hij door mijzelf laten regelen, over verzenden heeft hij het nooit gehad.

Er zit geen enkele frustratie in mijn acties, ik ben voorzien van midi in mijn synths dus voor mij is er geen enkel voordeel meer te behalen, alleen maar delen van mijn ervaringen zoals dat zijn nut heeft op Synthforum. Ondanks dat ik het zorgvuldig heb geprobeerd te doen heeft deze meneer het over 'theekransjes' zoals hij deze fora omschrijft.

Beetje jammer. Maar zo kom je er wel achter dat je je klanten serieus zult moeten nemen...

Düss..... En nou? Wat is je slotbetoog?

Dat is duidelijk te lezen, ik vind het jammer dat mn feedback alsnog is ontspoord. En ik heb mijn ervaringen gedeeld. Case closed.

Nou, je het iemand mooi door het slijk gehaald zonder daarvoor iets te hebben aangetoond.

Proficiat.

Ik kan er niks mee in ieder geval.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back