Hoe werd de eerste gabberhouse gemaakt?

Erg mooie thread en leuk om te lezen!

Weet iemand ook nog dat holynoise bij telekids was.. En dat ze daar een nummer maakte...?

Ik weet er bijna niets vanaf hoor.
Behalve dan dat er in Utrecht (ja die stad bestond toen ook al)
Zoiets bestond als EdenRadio en o ja wij hadden de Vechtse banen natuurlijk :okdan:
Op vrijdagavond mochten de technici van de Domstad even los en heb ik daar o.a. gizmo en darkraver zien draaien op een heuse strijkplank!!! (ja zo eentje om de was mee te strijken)
Pinkt traantje weg
Nostalgie .... je kan er leuke avonden mee beleven, waarvoor dank
:dj:

Leuk topic dit! Eentje van mij uit 1997, toen ik nog in een aussie rond stuiterde met een eilandje op mijn hoofd.
Mijn voorbeelden in die tijd waren Ruffneck, Chosen Few en Dano.

Gebruikte gear is:

Atari met Cubase 2.0 als sequencer
Jomox XBase09 voor de kick
Zoom 505 gitaar FX als distortion
Yamaha SU10 samplertje
Yamaha CS1x voor drums en wat sounds
Roland MKS-50 voor de hoover natuurlijk
NordLead1 voor de piew sound die er later bij komt

Wat ik me ook nog herinner was dat je uren bezig kon zijn met videobanden bekijken en spoelen totdat
je ergens iets gevonden had wat je kon gebruiken in je nummer als sample materiaal.

De meeste spullen heb ik nog, misschien dat ik die binnenkort eens afstof en weer probeer er
een oldskool hardcore nummer mee te maken. Zal ik dan in die andere draad plaatsen.

Attachments

• Source Of Power - Fuck You.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 112
nog een weetje, vanaf 2:08, dat gitaar geluidje wat Charlie Lownoise vaak gebruikte komt uit een roland JD 800. Heeft ie mij verteld via email. Ook bekend van The Prodigy nummers.
Toen ik dus een JD 800 speciaal gescoord had om dat te checken ben ik hem gaan zoeken en de preset heet "Whaling Guitar" of iets in richting.

Gebruikt in the deadkirks (en f0kking zwaar gruwelijke roffel snares):

En The Prodigy 2:43

en 2:32

Wat anders :D

Blijft een koele sound maar een JD 800 vind ik wat te duur om alleen voor die sound te hebben.

Dit vind ik vet......heb hem thuis ook op vinyl in de bak, mixed lekker met strakke acid...

Back