Hoe werd de eerste gabberhouse gemaakt?

Als er iets hier thuis hoort is het deze wel :

"Zoek een computer waar je internet hebt....." ;)

deel1

deel2

Wat een gaaf topic om te lezen zeg! :)

Zeker!

"Zoek een computer waar je internet hebt....." ;)
:dubbel:

Zie ik op 7.12 nou een EDP Wasp? :)

Edit: yups!
Wasp3SA.JPG

Laatst gewijzigd:
Tmf gabber guide, toen ging het al fout. Hij is wel lekker aan t spacen zeg. :D

Gaaf om te zien, was toch wel mijn held toen ik een jochie was :D
Destijds nog naar zijn benefiet feestje geweest in de hemkade. Jammer dat hij er niet meer is.

ik ben op zijn begrafenis geweest :(

Niet al zijn muziek was vet maar wel altijd een goeie ambasadeur geweest voor een vreedzame scene "gabbers unite" ajax/feyenoord shirt aan elkaar genaaid etc. Afwijkende eigen style en veel tracks heb ik wel goeie herinneringen bij.

Ja echt erg treurig verhaal omtrent 3 steps ahead,
zelfs ik als sociopaat word er verdrietig om.
Even aan de positievere kant,
ik zie in dat filmpje toch ook een 808 staan.
Los daarvan sprak ik een eigenaar van een platen winkel,
die dus ook een hele verzameling roland stuff had, sh-101, 808,909, 606, 303 etc..
Die vertelde mij dat hij zijn 808 over gekocht had van Buzz Fuzz,
kennelijk werd de 808 dus ook gebruikt in de old skool tijd?
Ik ben altijd druk bezig geweest om gabber kicks te maken met een 808 als bron, goeie hoeveelheid laag etc, denk ik dan, potentie!
Maar als ik er mee aan de slacht ga verliest het al zijn punch.
Iemand enig idee of dat die dan ook voor kicks gebruikt werd?
lijkt me zonde om zo'n 808 te hebben en er alleen claps en percussie etc. uit te halen.

Punch verlies je vooral omdat het sublaag de rest verzuipt.

Wat je dus kan doen zijn 2 dingen, zorgen dat er veel minder sublaag inzit voordat je overstuurd, of multiband distortion gebruiken waarbij je de sub ongemoeid laat.

Volgens mij zijn 808 kicks niet vaak gebruikt om hardcore kicks mee te maken, maar als iemand hier meer over weet hoor ik het graag.
Ik hoor dat al die dreamteam gasten in hun eerste tracks (tot pakweg '95) soms 808 percussie gebruikten (net als een hele berg andere "ouwe meuk" zoals de casio RZ1 en 303 etc.) Maar niet de hele tijd, dat was allemaal 909 werk.
Goed voorbeeld wel is Gizmo met "out of order". Klassiek 808 + acidlijn

Staat op deze cd: http://www.discogs.com/Gizmo-Buzz-F...underdome-Dreamteam-Productions-/master/22532

Ik kan zo direct niet uit het hoofd mij een track herinneren van buzz fuzz met een 808 erin. Denk dat ie hem daarom wel heeft verkocht :D

Voor 808 gebruik in hardcore (niet de kick) denk ik eerder aan Ruffneck met zijn 808/606 hihatjes en percussie in de eerste berg Ruffneck record releases en in het prille begin met 80 aum.

Begrafenis van 3 steps Ahead? Nooit iets van mee gekregen... nooit echt fan geweest, waarschijnlijk de reden. Wat betreft zijn muziek toen, heel erg overschat door iedereen toen in de jaren negentig.

Begrafenis van 3 steps Ahead? Nooit iets van mee gekregen... nooit echt fan geweest, waarschijnlijk de reden. Wat betreft zijn muziek toen, heel erg overschat door iedereen toen in de jaren negentig.

Er is zelfs een tribute feest gehouden met veel promotie eromheen waarvan de opbrengsten naar zijn gezin zijn gegaan.
https://partyflock.nl/party/8473:3_Steps_Ahead_For_Life.html

En natuurlijk de remixen die naderhand uitkwamen (catscan/stunned guys/prophet) en dat er op allerlei andere feesten 5 minuten werd stilgestaan bij 3 steps ahead, incl. thunderdome 2012 waar rob fabrie/waxweazle/headbanger (deel van 3sa de eerste 2 platen) een minimix voor had gemaakt.

Apart dat je dat niet hebt meegekregen toen.

Die 303 heeft Buzz Fuzz alleen op D-Leria gebruikt volgens mij. Ook meteen een van zijn beste platen.

Back