Mij leek de oberheim ob12 ook een leuke bak en dat is het ook, lekker alles voor je op het frontpaneel en gaat nog best diep ook kwa editten. Leuke functies die je op andere synths weer niet tegenkomt of zover weg gestopt zitten dat je het nauwelijks gebruikt. Maar mijn inziens voegt hij weinig toe naast m'n virus, ion en jp8000.
En omdat ik moet uitdunnen in de studio en tijd gebrek heb (lees plugin vervang topic) gaat hij er toch maar uit.
Leuk ook dat alles visueel te zien is op het display, golfvormen, aanpassen ervan visualiseert hij ook. Leuke synth ook voor mensen die subtractive synthese willen leren.
Veel mensen vinden hem dunnetjes klinken en dat doet hij ook wel, maar dat valt heel makkelijk weg te programmeren als je hem een beetje kent. Kan er dikke strings en leads uithalen. Daarnaast heb je nog chorus, distortion, delay en reverb als standaard effecten die je tegelijk naast elkaar kan gebruiken. Scheelt weer gebruik van sends op je mixer.
Vond de strings erg lekker en je kunt er freaky distorted geluiden uithalen maar de ion doet die freaky distorted geluiden een stukje beter.
Kortom best hele leuke synth voor weinig geld, maar als je al een aantal bovengenoemde VA's heb staan voegt hij niet heel veel toe.