Synthor
Ouwe rot
Ik vraag me af waarom je eigenlijk een modular hebt gekocht ?
RTFM.
Wat is dat voor een kut reactie? TS stelt een intelligente, onderbouwde vraag. Flikker die tering manual lekker het raam uit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me af waarom je eigenlijk een modular hebt gekocht ?
RTFM.
In die functie worden ze ook attenuators genoemd maar what's in a name?.
De F#CKING manual.....
Verder gebruik ik mijn VCA's ook niet echt voor veel meer dan geluid uit en oversturen van bestaande signalen/ Heb drie tube VCA's en daar patch ik dan een stukje van het signaal doorheen om het op te rauwen![]()

wat zij goede en betaalbare adsr's ?

een VCA kan de amplitude van elk CV signaal beinvloeden, een gemiddelde synth zit er vol mee...Ik hoor mensen vaak roepen dat je VCA's niet genoeg kunt hebben in je modular, maar ik zou graag willen weten waarom.
Ik ben ook een fan van de RS60.Mijn favoriete ADSR is de Analogue Systems RS-60.
Voor AD/AR envelopes is het moeilijker kiezen, de 4ms PEG of de Make Noise Maths.
Voor 't wat eenvoudiger werk is de Analogue Systems RS-180 inderdaad prima. Alleen oversturen, dat krijg ik niet voor elkaar... @Patat?
Erg prettig zijn de aparte inputs voor Log / Lin aansturing van de VCA. Dat geeft meteen voor een heel ander resultaat!

een VCA kan de amplitude van elk CV signaal beinvloeden, een gemiddelde synth zit er vol mee...
paar voorbeelden:
- LFO --> VCA --> OSC
- LFO --> VCA --> PW
- ENV --> VCA --> VCF
- KBD --> VCA --> OSC
- MODWHEEL --> VCA --> VCF
'VCA' is nutuulk steeds een unieke en niet DE standaard VCA voor het output volume...