SirSickSik
zwaar behaard lid
Paar weken geleden ben ik begonnen een modular samen te stellen, paar modules gekocht, case en kabels besteld en had eigenlijk verwacht dat een ritje naar de gamma genoeg was voor de M3 inbus boutjes...maar helaas...
Ik heb al flink lopen zoeken, maar blijkbaar ben ik de enige met dit probleem (
vast niet, maar ik zie geen enkele post hierover haha), maar ik heb dus ernstig moeite vast te stellen welke M3 inbus bouten ik nu precies nodig heb voor mijn modular eurorack case om ze op internet te kunnen bestellen. (doepfer low cost case v.
Wat is nu precies het probleem/verwarring?
zover ik ze opgemeten heb, zijn ze precies 3mm, dat terwijl op verschillende sites staat dat doepfer vaak 3.5mm gebruikt. Maar goed, deze zijn wel echt 3mm..
Daarnaast kan ik nergens op schneiderladen.de of doepfer.com vinden hoever het schroefdraad uit elkaar moet staan..
Nu ben ik hoogstens 2 sites tegen gekomen waar ik inbus bouten kan vinden van M3, maar deze geven me dan weer de keus tussen schroefdraad afstanden.. Die ik dus niet weet, laat staan dat bedrijf zelf die zich niet met synthesizers bezig houdt...dus hun kan ik het ook niet vragen.
Doepfer en schneiderladen hebben een mails niet beantwoord, dus nu, uiteindelijk, de vraag:
waar de hack halen jullie die M3 inbus-krengen vandaan? Ik wil geen normale schroeven gebruiken, want inbus gaat ten eerste sneller en ten tweede heb je minder kans dat je uitschiet met een kras over je module(s) tot gevolg.. maar dan moet ik ze wel kunnen vinden
met vriendelijke groet,
de sik
Ik heb al flink lopen zoeken, maar blijkbaar ben ik de enige met dit probleem (
vast niet, maar ik zie geen enkele post hierover haha), maar ik heb dus ernstig moeite vast te stellen welke M3 inbus bouten ik nu precies nodig heb voor mijn modular eurorack case om ze op internet te kunnen bestellen. (doepfer low cost case v.Wat is nu precies het probleem/verwarring?
zover ik ze opgemeten heb, zijn ze precies 3mm, dat terwijl op verschillende sites staat dat doepfer vaak 3.5mm gebruikt. Maar goed, deze zijn wel echt 3mm..
Daarnaast kan ik nergens op schneiderladen.de of doepfer.com vinden hoever het schroefdraad uit elkaar moet staan..
Nu ben ik hoogstens 2 sites tegen gekomen waar ik inbus bouten kan vinden van M3, maar deze geven me dan weer de keus tussen schroefdraad afstanden.. Die ik dus niet weet, laat staan dat bedrijf zelf die zich niet met synthesizers bezig houdt...dus hun kan ik het ook niet vragen.
Doepfer en schneiderladen hebben een mails niet beantwoord, dus nu, uiteindelijk, de vraag:
waar de hack halen jullie die M3 inbus-krengen vandaan? Ik wil geen normale schroeven gebruiken, want inbus gaat ten eerste sneller en ten tweede heb je minder kans dat je uitschiet met een kras over je module(s) tot gevolg.. maar dan moet ik ze wel kunnen vinden

met vriendelijke groet,
de sik

)