Website voor de juiste M3 inbus bouten voor eurorack modular

SirSickSik

zwaar behaard lid
Paar weken geleden ben ik begonnen een modular samen te stellen, paar modules gekocht, case en kabels besteld en had eigenlijk verwacht dat een ritje naar de gamma genoeg was voor de M3 inbus boutjes...maar helaas...
Ik heb al flink lopen zoeken, maar blijkbaar ben ik de enige met dit probleem ( :D vast niet, maar ik zie geen enkele post hierover haha), maar ik heb dus ernstig moeite vast te stellen welke M3 inbus bouten ik nu precies nodig heb voor mijn modular eurorack case om ze op internet te kunnen bestellen. (doepfer low cost case v.

Wat is nu precies het probleem/verwarring?
zover ik ze opgemeten heb, zijn ze precies 3mm, dat terwijl op verschillende sites staat dat doepfer vaak 3.5mm gebruikt. Maar goed, deze zijn wel echt 3mm..
Daarnaast kan ik nergens op schneiderladen.de of doepfer.com vinden hoever het schroefdraad uit elkaar moet staan..
Nu ben ik hoogstens 2 sites tegen gekomen waar ik inbus bouten kan vinden van M3, maar deze geven me dan weer de keus tussen schroefdraad afstanden.. Die ik dus niet weet, laat staan dat bedrijf zelf die zich niet met synthesizers bezig houdt...dus hun kan ik het ook niet vragen.
Doepfer en schneiderladen hebben een mails niet beantwoord, dus nu, uiteindelijk, de vraag:

waar de hack halen jullie die M3 inbus-krengen vandaan? Ik wil geen normale schroeven gebruiken, want inbus gaat ten eerste sneller en ten tweede heb je minder kans dat je uitschiet met een kras over je module(s) tot gevolg.. maar dan moet ik ze wel kunnen vinden :D

met vriendelijke groet,
de sik

maar jij weet ook de schroefdraad afmeting? Want dan kan ik dat eerst nog even bij hun checken voordat ik het schroefdraad in mijn case kapot draai...

To assemble the modules in the frame M3x6 oval-head screws with cross recess (DIN7985) are used. The front panels are made of 2 mm anodized aluminium.

Hiero
Ik gebruik zelf supermoduul kasten en daar gaat M2,5 in.

ja ok, maar punt is dus dat hiermee schroeven met kruiskop bedoeld zijn.. maar hoe vertelt dit mij nu welk din nummer ik moet gebruiken om de inbuskop te vinden dan?
Maar ik schrijf wel een verkoper aan om mij de bijpassende inbus variant te vertellen van din7985.
Bedankt voor de link btw!

jaja boelie, die wilde ik ook nog, maar ik ben mezelf nu even aan het verplichten nu eerst de bouten te vinden, anders heb ik alweer 7 losse modules liggen...
ik weet, ik ben nogal chaotisch de laatste paar weken.. excuses daarvoor.. dingen gaan hier weer eens niet zoals ik hoopte..

Binnenzeskant stalen M3 bout met metrische draad dus..., je moet alleen nog uit zien te vinden of het 'gewone' of ´fijne' draad is maar ik ga toch zeker wel uit van het eerste. Daarnaast heb je alleen nog keuze tussen de lengtes.

ik heb de modules via synthforum gekocht en had niet echt verwacht hier tegen aan te lopen haha.
Ik heb contact opgenomen met fabory en schneiderladen.
Schneiderladen kan wel bouten leveren, maar waarschijnlijk alleen de kruiskop variant, welke ik niet wil (hopelijk weten ze me dan wel te vertellen welke inbus variant ik nodig heb..)
Fabory raad me aan langs te komen in nootdorp, waar ik echter niet echt zin in heb momenteel, gezien ik enkel een fiets heb en net last van buikgriep... :kont: :r
Maar ik ga dus nog maar eens op fabory kijken, wie weet begrijp ik weer wat meer verschillen..

Hier ligt een 19" eurokaartrackje zoals die van supermoduul met M2.5 en met M3, metrisch draad.

Laatst gewijzigd:
ik heb van schneiderladen bevestigd gekregen dat het echt zeker weten 3mm is en geen 2.5 of 3.5.
Ze hadden de bouten, maar zover ik weet is dat kruiskop, maar ze hebben ze in ieder geval liggen, dus lijkt mij dat ze mij kunnen vertellen welke bouten ik als inbus nodig zou hebben... ze hebben in ieder geval gereageeerd nu..

bedankt monopoly!
net ook een e-mailtje ontvangen van fabory dat ik toch echt moest langs komen, want de bouten die ik uiteindelijk dacht nodig te hebben hadden toch geen fijn schroefdraad..
maar hardstikke mooi deze inbusbouten, wel erg vet om blauwe te hebben :P
bedankt!

Ik heb goeie ervaringen met het bestellen van allerlei schroefjes bij http://stores.ebay.de/gedexservice

Zo heb ik in het verleden ook M2.5 en M3 schroefjes besteld, kruiskop en inbus.

Kruiskop: "Linsenkopf Kreuz DIN 7985"
Inbus: "Inbus Schrauben DIN 912"

Ook van die handige beschermingsringetjes; "Beilagscheiben Kunststoff DIN 125"

Paar weken geleden ben ik begonnen een modular samen te stellen, paar modules gekocht, case en kabels besteld en had eigenlijk verwacht dat een ritje naar de gamma genoeg was voor de M3 inbus boutjes...maar helaas...
Ik heb al flink lopen zoeken, maar blijkbaar ben ik de enige met dit probleem ( :D vast niet, maar ik zie geen enkele post hierover haha), maar ik heb dus ernstig moeite vast te stellen welke M3 inbus bouten ik nu precies nodig heb voor mijn modular eurorack case om ze op internet te kunnen bestellen. (doepfer low cost case v.

Wat is nu precies het probleem/verwarring?
zover ik ze opgemeten heb, zijn ze precies 3mm, dat terwijl op verschillende sites staat dat doepfer vaak 3.5mm gebruikt. Maar goed, deze zijn wel echt 3mm..
Daarnaast kan ik nergens op schneiderladen.de of doepfer.com vinden hoever het schroefdraad uit elkaar moet staan..
Nu ben ik hoogstens 2 sites tegen gekomen waar ik inbus bouten kan vinden van M3, maar deze geven me dan weer de keus tussen schroefdraad afstanden.. Die ik dus niet weet, laat staan dat bedrijf zelf die zich niet met synthesizers bezig houdt...dus hun kan ik het ook niet vragen.
Doepfer en schneiderladen hebben een mails niet beantwoord, dus nu, uiteindelijk, de vraag:

waar de hack halen jullie die M3 inbus-krengen vandaan? Ik wil geen normale schroeven gebruiken, want inbus gaat ten eerste sneller en ten tweede heb je minder kans dat je uitschiet met een kras over je module(s) tot gevolg.. maar dan moet ik ze wel kunnen vinden :D

met vriendelijke groet,
de sik

Elke goede ijzerwarenhandel moet zoiets hebben... Tenminstte daar haal ik ze.

ja manvsmachine, dat dverwachte ik dus ook..maar helaas.. ik ben bij elke ijzerwaren winkel in de buurt geweest en nergens gingen ze kleiner dan M4 bij inbus bouten (degene waarvan ik WEET dat die het WEL zou hebben gehad is echter een half jaar geleden failliet gegaan :( )

Back