De grote Yello / Boris Blank thread

David

Ouwe rot
Zijn hier nog fans van het Zwitserse duo Yello, en meer bepaald van het productiewerk van Boris Blank?

Enkele foto's van de studio van Boris Blank

Attachments

• Boris 01.png
    Boris 01.png
    394 KB · Bekeken: 75
  • Boris 02.png
    Boris 02.png
    330,8 KB · Bekeken: 70
Niet alles van Yello vind ik mooi. Heb wel 1 album in kijn cd-kast staan (One second) en daar staan fantastische nummers op. Maar op andere albums is de muziek té experimenteel en vind dat niet mooi. Ze moeten ook het liefst instrumentale muziek maken.

Ik vind Yello geweldig en zeker een eigen sound hebben en erg goed geproduceerd door Boris.
Jammer dat ze de laatste jaren niet zo heel veel meer uitbrengen en veel meer met gast vocalisten zijn gaan werken.

Great Mission / You Got to say yes to another excess !!

Nog enkele studiofoto's.

Gearlist bevat o.a. :
Emu E4XT Ultra
Emu E6400 ultra
Novation SuperNova
Alesis Ion
Roland JV-2080
Euphonix MC Mix
Waldorf MicroWave
Waldorf Pulse
Yamaha FS1R
Kurzweil K2500R
Access Virus B
Logic Pro 7
Native Instruments Reaktor

Attachments

• BBlank1.jpg
    BBlank1.jpg
    30,3 KB · Bekeken: 69
  • BBlank2.jpg
    BBlank2.jpg
    33,5 KB · Bekeken: 68
  • BBlank3.jpg
    BBlank3.jpg
    26,8 KB · Bekeken: 65
Deze is ook erg fijn om te horen.
Dit nummer heb ik zelfs nog op een CD-I staan ;-)

Trouwens bedankt namens mijn familie, die voorzichtig toch wel moe begint te worden, van alle oude Yello CD's die ik weer te voorschijn heb gehaald ;)

Deze is ook errug mooi:
(Hoe maak je eigenlijk zo'n mooi embedded link?)

http://youtu.be/AxNvO-jHuQo

En de laatste CD/DVD Touch ook zeker de moeite waard, voor mensen die hem nog niet gehoord hebben :okdan:

En de laatste CD/DVD Touch ook zeker de moeite waard, voor mensen die hem nog niet gehoord hebben :okdan:

Er staat ongelooflijk goed werk op de Touch CD, maar ik heb toch wel echt een probleem met die guest vocals van Heidi Happy. Als ze dit album hadden verlost van de Heidi Happy tracks hadden ze het album kunnen reduceren tot ca. 10 CD-tracks, en dan was het helemaal perfect geweest.

Wisten jullie trouwens dat Boris al van kindsbeen af blind is aan het linkeroog... een gevolg van spelen met vuurwerk in z'n apejaren... Het is me echter onduidelijk in welke mate dat oog blind is (geheel of gedeeltelijk), maar het lijkt me toch wel een aanzienlijke handicap als je vaak voor de computer zit. Wellicht daarom dat hij geen breedbeeld computerscherm gebruikt in z'n studio.

Ik ken ook nog wel wat andere nummers van Yello maar eentje steekt er voor mij toch met kop en schouders bovenuit.

Da's deze:

Leuke film waarin deze muziek geregeld te horen is als het wat 'warmer' wordt :D

En dit is het allernieuwste werk van Boris : de promofilm voor de nieuwe Volkswagen Golf 7 !

http://vimeo.com/yellomusic/review/48951762/7d4e05bee4

YELLO has produced the soundtrack and the presentation film for the world premiere of the new Volkswagen Golf 7 which took place in Berlin on Sep 4, 2012.

Dieter Meier directed the film THE KEY TO PERFECTION, Boris Blank created the music, and United Vision produced the project.

YELLO was honored and inspired to collaborate with Volkswagen, the world’s leading car brand.

Back