text speech pgm,s for osx

cuba7000

Ouwe rot
zoek freeware spraak programmetje voor osx ,kan het met google niet zo snel vinden, ,vroeger had je altijd text to speech, is er nog zoiets?

vroeger had je altijd text to speech

vroeger was (bijna) alles veel beter!

vroeger kon je met codes in de tekst (speech commands) de spraaksynthese-software van de Mac zo besturen dat je een tekst kon laten klinken als zingen.
er waren bijvoorbeeld codes voor snelheid, toonhoogte, vibrato, enzovoort..

en nu met OSX?

totaal verdwenen deze waanzinnige mogelijkheid. of tenminste..ik kan op internet nergens meer terugvinden dat het nog kan. ik blijf zoeken en hopen..

als je gesproken tekst als audio wilt gebruiken , dan kan je het ook zelf samplen, opnemen. toch? dus zonder dat text-to-speech prog.
ik kan via mijn geluidskaart Audio van de computer intern terugkoppelen weer de computer input in zonder feedback. erg gemakkelijk. dan maar zo...

ongeveer wat ik bedoel met een zingende mac. maar ik maakte ooit gebruik van simpele codes:

Je kan Textedit toch ook gewoon laten praten ? .... of moet ie echt zingen ?

Als het alleen praten moet wezen, dan kan je gewoon wat in textedit tiepen > edit > speech > start talking.
Er zitten een hele zwik verschillende stemmen in ook (paar vrouw/paar man)

Je kan Textedit toch ook gewoon laten praten ? .... of moet ie echt zingen ?

Als het alleen praten moet wezen, dan kan je gewoon wat in textedit tiepen > edit > speech > start talking.
Er zitten een hele zwik verschillende stemmen in ook (paar vrouw/paar man)

die software (text-to-speech) kon het ook gelijk 'saven' als geluidsfile.

leuk!

Back