Alesis Ion

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Iemand al enig idee wanneer hij hier in de winkels ligt en wat hij hier ongeveer gaat kosten?

En zijn er nog meer mensen die aan de aanschaf van deze synth denken??

Ik heb de indruk dat het een beetje standaard VA gaat worden. Maar ik mag natuurlijk niet oordelen voordat ik hem geluisterd heb.

Prijs zal 900-1000 euro zijn en hij zou er eigenlijk al moeten zijn, als je alle berichten op internet gelooft.

is ons gewaardeerde forumlid Pim niet bezig met het programmeren van sounds voor de Ion? die kan er vast wel meer over zeggen..

Olaf

Ik was er niet echt kapot van eerlijk gezegd. Maar da's m'n eigen smaak.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik heb de indruk dat het een beetje standaard VA gaat worden. Maar ik mag natuurlijk niet oordelen voordat ik hem geluisterd heb.

Prijs zal 900-1000 euro zijn en hij zou er eigenlijk al moeten zijn, als je alle berichten op internet gelooft.

Ik zie hier http://www.nederlandmuziek.com/html/body_ion.html een adviesprijsje van € 1295,- voorbijkomen......
Budgetsynth noemen ze dat op die site.
Yeah right :)

Re: Alesis Ion

Origineel geplaatst door synthiaks

ja ik maar dat heb ik bij elke synth die uitkomt:)

Re: Re: Alesis Ion

Origineel geplaatst door EDP
ja ik maar dat heb ik bij elke synth die uitkomt:)

:D LOL!
En erg herkenbaar..... :(

Re: Re: Re: Alesis Ion

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
:D LOL!
En erg herkenbaar..... :(

"Hoe vertel ik het mijn vriendin?" (ook van die site)...is anders ook nogal een vertrouwd gevoel...haha

Re: Alesis Ion

Origineel geplaatst door synthiaks

Denken wel, maar ik vind 8 stemmen een beetje aan de krappe kant. Voor het zelfde geld heb je een 16 stemmige Novation KS-x die ook erg goed klinkt.
De ION zou wel hele goede oscillator modellen hebben en erg analoog moeten klinken, maar ik wacht eerst de reviews af. Wie weet zit dat ding nog vol met bugs...

Origineel geplaatst door OnAcid
.... Wie weet zit dat ding nog vol met bugs...

1.0 is af en draait als een trein. No bugz!

De sound? Voor mij persoonlijk is het de eerste niet-analoog die mij nog steeds niet verveelt... (ik heb 'm nu zo'n drie maanden) Maar je moet gewoon zelf gaan luisteren; lekker aan de knoppen sleuren en je vooral niet aan de presets storen :D

Hij schijnt onderweg (per boot) naar Europa te zijn, dus nog effe wachten...

Off topic: ik werk bij Nederland Muziek en wil bestrijden dat we zijn wat Bass beweert. Waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt, maar Nederland Muziek bestaat al meer dan 25 jaar en dat zou nooit gelukt zijn zonder goede relaties met de klanten. Als Bass niet tevreden over NM is moet hij dat even bij mij melden. Dan kan ik er wat aan doen...

Beste Bass, stuur me een PM??? :) Thanx brother!

Weer terug on topic: door de vele filter emulaties (Roland, Moog, Arp, Oberheim en meer) en drie oscillatoren is het moeilijk te zeggen wat voor sound ion heeft. Het is in ieder geval een feest om 'm te programmeren want je kunt twee filters tegelijkertijd gebruiken. Serieel of parallel. Vooral bij serieel gebruik gaat het dak eraf als je de filters moduleert... 8)

FAQ: klinkt hij net zo goed als Andromeda?
Answ: Nee. Niet altijd.

P.s: die Ebay advertenties zijn hoaxes.

Origineel geplaatst door Pim

Off topic: ik werk bij Nederland Muziek en wil bestrijden dat we zijn wat Bass beweert. .

eeeh tja ik moet erbij zeggen dat ik er al tijden niet meer geweest ben ;) EN ik dacht dat je dr niet meer werkte ...

Maareeh, wat ik zei komt waarschijnlijk voort uit het feit dat er ADVIESprijzen op de apparatuur staat !

Dus als ik een 2e hands JV2080 zie hangen voor 1095 Euro, vind ik dat een hoop geld...

ik heb er ook wel leuke dingen gekocht hoor ..8)

Origineel geplaatst door Pim
1.0 is af en draait als een trein. No bugz!

Weer terug on topic: door de vele filter emulaties (Roland, Moog, Arp, Oberheim en meer) en drie oscillatoren is het moeilijk te zeggen wat voor sound ion heeft. Het is in ieder geval een feest om 'm te programmeren want je kunt twee filters tegelijkertijd gebruiken. Serieel of parallel. Vooral bij serieel gebruik gaat het dak eraf als je de filters moduleert... 8)

Hehe, eindelijk een VA met meerdere (geëmuleerde) filters. :) (Ik bedoel geen lowpass/highpass/bandpass/notch/etc)
Hoe zit het met de osc's, Pim? Deze zouden toch ook licht ontstemmen net als een echte analoog? Volgens mij gebruikt Novation ook zo'n algoritme in hun laatste synths.

Ben benieuwd. :)

Re: Re: Re: Re: Alesis Ion

Hehe, eindelijk een VA met meerdere (geëmuleerde) filters. :) (Ik bedoel geen lowpass/highpass/bandpass/notch/etc)
Hoe zit het met de osc's, Pim? Deze zouden toch ook licht ontstemmen net als een echte analoog? Volgens mij gebruikt Novation ook zo'n algoritme in hun laatste synths.

Bij de A/K station kan je het zelf aan/uitzetten. Dit zit bij het osc menutje.

..bij de Nova kan dat ook , bij envelope trigger...

Je kunt kiezen tussen DCO en VCO...

Je kunt die oscillatoren laten driften alsof het een Oberheim OBX-8voice is. En die was soms heel erggg out of tune! Gelukkig is de hoeveelheid drift in 100 stappen instelbaar.

Origineel geplaatst door Shivah
kun je mischien wat mp3's uppen???

Zal ik ons forum wereldberucht maken en vanavond wat herrie plaatsen?? Het is een mooie scoop voor www.synthforum.nl...

Back