Help ben door in de grote prijs van NL

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nou proficiat! Jammer dat ik de GPVN niet kan ontvangen hier (heb er nog nooit van gehoord). Je zou je optreden moeten opnemen zodat ik het ook kan meemaken :)

Als je iets origineels wilt doen (en de hele tent raar op hun neus laten kijken): press play op je laptop en dan ga tussen het publiek staan en meegenieten van de muziek ;)

Trouwens, ik zou ook voor die mokkels gaan hoor :halleluja

Groetjes
Eric

thanx iedereen voor de tips en olaf dat wat jij allemaal geschreven hebt was ook precies hetgene wat ik in gedachte had.
nogmaails bedankt.
ps alleen vraag ik me nog steeds af moet ik als ik de m-audio ozone aanschaf nog steeds een externe geluidskaart aanschaffen?

Origineel geplaatst door Microwave D
ps alleen vraag ik me nog steeds af moet ik als ik de m-audio ozone aanschaf nog steeds een externe geluidskaart aanschaffen?

in principe niet, omdat de ozone een combinatie is van midi keyboard en controller en een USB soundcard...... maarrrrrrrrrrrrrr............. je hebt maar 1 stereo out, en je hebt maar 8 knoppies..... je bent dus zowel beperkt in je hardware mixer kanalen (je kan bv niet 4 of 6 submixen een hardware mixertje insturen om die daar verder te bewerken met bv zo'n kaos-pad) en 8 draai-knoppies beperkt je behoorlijk in de hoeveelheid parameters die je live kan veranderen..hoe meer hoe beter is het devies lijkt me...tenzij je on the fly kan omswitchen naar verschillende controller-templates.... als ik me niet vergis kan je met de ozone wel snel tussen 5 templates switchen, dus eigenlijk heb je 5x8 knopjes, maar dan mis je weer het visuele overzicht.... hou daar dus rekening mee

Olaf

maar voor iemand met een erg beperkt budget is het dus wel een goede uitkomst, want heb ent al een laptop aangeschaft dus mn geld is nu wel een beetje op.;{ is de geluidskaart in de ozone ook goed genoeg om er ook thuis mee te werken, afmixen enzo? of is het toch beter om bijvoorbeeld de m-audio quattro aan te schaffen en losse midikeyboard (voor thuis produceren dan)?

over de quattro lees ik iets teveel horror-verhalen.....kweetnie hoe het met de ozone zit, erg lang zijn de USB soundcards van m-audio nog niet op de markt..... op zich lijkt de ozone voor een laptop een prima oplossing zolang je geen meerdere ins en outs nodig hebt.....

Olaf

en heb je al wat uitgeprobeerd? ben benieuwd!

Gewoon doen wat je altijd doet, niks aantrekken van alle crap.

:koffie:

Als je die vette snor maar laat staan. Komt alles goed! ;)

Bewijst maar weer dat de man de muziek maakt en niet de apparatuur. Ik ken gasten die met alleen een MC 909 en Cooledit een vette hit scoorde, en andere met tientalle analoge synths en toestanden nog steeds niet aan de bak zijn.
De consument is tenslotte toch daarvan niet op de hoogte, en het zal een dance liefhebber een worst zijn wat voor specifieke analoge synthsounds je gebruikt als het maar vet klinkt.

Bericht door een moderator:
Gaarne geen oude threads zomaar omhoogschoppen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back