Analoge klok naar midi klok converter?

Patat Met

TB or not TB
Is er een dingetje wat een klok signaal (van een analoge sequencer) kan omzetten naar een midi klok signaal.
Andersom heb ik al maar daarmee kan ik niet de sequencers aansturen zoals ik wil. (Het klok signaal wat daaruit komt is statisch en niet te manipuleren. Denk aan pulsbreedte veranderingen en tempo veranderingen.

Het zou een hele eenvoudige versie van de 4ms SCM kunnen zijn maar dan met midi uit.

Iemand enig idee?

Ik zou het eens zo proberen (zie al een paar mogelijke oplossingen staan); https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=112741
Let op; die Unitor 8 oplossing kom je nog wel eens tegen als tip hiervoor, maar heb ik zelf niet werkend gehad.
Uit de manual word ik er ook 100% wijs uit; het kan wel een soort van, maar 't lijkt erop alsof het alleen werkt in combinatie met (ouwe) Logic.
Kortom, dat advies (van mezelf jawel) zou ik even laten voor wat het is.

CV to MIDI van bijv. Doepfer of Analogue Systems blijft natuurlijk ook een oplossing, wel handig in de modular erbij
(oh nee, je kast zat vol toch? ... mooi kastje kopen? PB me :D)

Eentje die er niet tussen staan, maar die ik zelf heb staan werken: Eventide Timefactor delay pedaal.
Synct aan tap tempo (configureerbaar via externe trigger input), stuurt desgewenst MIDI clock uit. Werkt prima met modular clock, als je erg voorzichtig bent wel even clock trigger attenuaten of via een VCA sturen.
Trouwens nu ik er zo over nadenk, volgens mij kunnen meerdere Eventides dat trucje, bijv. de Eclipse ook als ik het goed herinner.

Laatst gewijzigd:
tr-707 0f de tr-727 dacht ik die zet dync om in midi . of is dat precies anders om.

tr-707 0f de tr-727 dacht ik die zet dync om in midi . of is dat precies anders om.
dan moet de 707/727 als master fungeren...
maar het is niet wat PatatMet bedoelt...

hij wil vanuit zn analoge sequencer clock uitsturen, waar midi op meeloopt...
het omgekeerde van midi naar cv/gate ...
hij zoekt dus van clock/gate naar midi :)

ahh die 707 hebben geen clock gate naar midi signaal? oke

ahh die 707 hebben geen clock gate naar midi signaal? oke
niet dat ik weet ....
zover ik weet is de rimshot clock uit...
de sync (die met mini jack) heb ik tot nu toe niet als clock out weten te gebruiken....
waarschijnlijk is dit tape sync ?!?!?
heb de manual niet bij de hand en kan het even niet nalezen

het staat me zo bij dat ik ooit eens heb gedaan sync in naar midi uit in een ver verleden. maar dat is idd geen clock in (bijna het zelfde) verder dus niet van toepassing

KMS30 ja, die kan dat ook. Maar da's inmiddels niet meer heel goedkoop.

Tape sync werkt volgens mij niet, dat werkt nl. met FSK (frequentieverschuiving) en niet met trigger.

Laatst gewijzigd:
Ik zit nog even te kijken naar Roland SBX-80 en/of SBX-10.
Zo op het oog lijkt het te kunnen, maar er staat me iets bij van akelige beperkingen ergens diep onder de motorkap. Daar moet je toch echt de manuals even voor uitpluizen.

Zeg Jur, dat spul van Innerclock anders, dat lijkt me nou echt wat voor jou.
Daar al es even tussen gekeken? http://www.innerclocksystems.com/New ICS Products.html
Volgens mij is dat helaas alleen nog wel met DAW als master en niet andersom.

Trouwens: Arduino to the rescue! -> http://www.cutpaste.org/?p=250

Laatst gewijzigd:
Midi klok is 24 pulses per kwartnoot denk ik . Op welke regelmaat verstuurt uw analoge sequencer z'n klok ? Dan is het een kwestie van het één omzetten naar het ander , waarbij je waarschijnlijk klokpulsen moet bij genereren in een microcontroller/arduino . Aan de hand van de tijd tussen de opeenvolgende klokken van de analoge sequencer bereken je het tempo in de microcontroller, dan genereer je de extra klokken die nodig zijn voor midi klok en verstuur je die via een uart naar midi out ...

ik heb laatst van BRz een tip gehad om gate triggers te maken op schakelaars.

Dit is geluks op een ehx freeze en heb gelijk 30 minijack terminals gekocht om mijn memorybox en andere pedalen waar kan van een gate input te voorzien.

Nu zat ik te denken om er 1 te plaatsen op de taptempo van een mc-303 zodat je met een LFO "analoge" tempos om kunt zetten naar midi.

MC 303 till i die:dubbel:

Midi klok is 24 pulses per kwartnoot denk ik . Op welke regelmaat verstuurt uw analoge sequencer z'n klok ? Dan is het een kwestie van het één omzetten naar het ander , waarbij je waarschijnlijk klokpulsen moet bij genereren in een microcontroller/arduino . Aan de hand van de tijd tussen de opeenvolgende klokken van de analoge sequencer bereken je het tempo in de microcontroller, dan genereer je de extra klokken die nodig zijn voor midi klok en verstuur je die via een uart naar midi out ...

Mijn sequencer stuurt 16 klokpulsen per maat (meestal)
Maar van microcontroller/arduino programmeren weet ik helemaal niets.

ik heb laatst van BRz een tip gehad om gate triggers te maken op schakelaars.

Dit is geluks op een ehx freeze en heb gelijk 30 minijack terminals gekocht om mijn memorybox en andere pedalen waar kan van een gate input te voorzien.

Nu zat ik te denken om er 1 te plaatsen op de taptempo van een mc-303 zodat je met een LFO "analoge" tempos om kunt zetten naar midi.

MC 303 till i die:dubbel:
Goed idee.
:okdan:

Back