Analoge klok naar midi klok converter?

hij weet er wel raad mee :D

Hans_Klok_Home.jpg

Unitors hebben audio in die kan midi genereren

Enkelvoudige Midi messages op de trigger - ja, maar continue doorlopende Midi clock?
Ik kan het niet goed terugvinden... Volgens mij heb je daar (oude) Logic voor nodig, draaiend op de achtergrond.

Het is een smalle pulse waarvan ik ook de frequentie verander en de pulse breedte.
Je hebt wss meer problemen met de te lage frequentie bij invoeren in de NMM audio-ingang dan met het blokvormig zijnde signaal ?
Nou ja ik was wel benieuwd naar hoe je dat zou doen (indien mogelijk en dan best zonder NMM mod's).

Je hebt wss meer problemen met de te lage frequentie bij invoeren in de NMM audio-ingang dan met het blokvormig zijnde signaal ?
Nou ja ik was wel benieuwd naar hoe je dat zou doen (indien mogelijk en dan best zonder NMM mod's).
Het is idd een heel lage frequentie en nu hort en stort het nog. Maar ik ga vandaag nog een paar dingen proberen, heb vannacht wat ideeën gekregen.

Een vriend van me heeft een vst'tje gemaakt die iets in die aard doet, afhankelijk van de lengte van de pulse zou dit kunnen werken. Ik vraag het wel even indien interesse.

Enkelvoudige Midi messages op de trigger - ja, maar continue doorlopende Midi clock?
Ik kan het niet goed terugvinden... Volgens mij heb je daar (oude) Logic voor nodig, draaiend op de achtergrond.

Klopt wat je zegt.

Als de externe clock natuurlijk identiek aantal 'ticks' heeft (zoals bvb dinsync), dan zou het (behalve dan de start/stop) wel moeten lukken denk ik.

Back