Oplichter op Marktplaats.nl

Die heeft meer dan 1000 advertenties zelfs. Geen zuivere koffie inderdaad
Zelfs dingen die onmogelijk te verzenden zijn staan te koop

Om nou meteen te denken aan oplichting. Kan ook een kringloopwinkel, opkoper of huizenontruimer zijn, gezien het wel erg brede aanbod. Alhoewel die magnetron wel legendarisch is, die kost nieuw vast minder.

• Duimpje
Duimpjes: L56
De omschrijving gaat ook alle kanten op en alle advertenties zijn op dezelfde dag geplaatst.

Die vrachtwagen is helemaal bijzonder voor €250

Het grappige is dat de officiële advertentie voor die vrachtwagen (het is een schaalmodel) maar 184 euro is.

Die Milou lijkt een scraper scriptje te hebben dat foto en het eerste deel van een advertentie kopieert ofzo. Zijn advertenties bevatten enkel het deel tekst dat je in de (google) preview van een advertentie kan zien, niet de volledige tekst.

De vrachtwagen staat in de categorie Model auto’s 1:50

Als je zijn advertenties lees heeft hij trouwens ook wel erg veel winkels. Want "wij" hebben dit via inruil van een vaste klant verkregen, "wij" hebben dat als B-stock in een totaal andere shop...yeah right.

Dat die man nog steeds niet is opgepakt voor dat alles.

Dat die man nog steeds niet is opgepakt voor dat alles.
Noem mij cynisch, maar mijn gedachte is MP hier financieel willens en wetens z'n voordeel mee doet: Wantrouwen creëren en daarmee de koper zover krijgt voor bescherming te kiezen en wanneer deze is opgelicht z'n aankoopbedrag terugontvangt, minus de "kopersbescherming" kosten. Het is een goudmijn. Ik maak vrijwel geen enkele koper meer mee die niet kiest voor deze vorm van bescherming, mede overigens ook omdat ze lang niet altijd weten hoe dit te passeren.

Ik heb het ook maar even gemeld. Lijkt mij niet zo handig om een platform te runnen waar het overduidelijk is dat er te weinig gedaan wordt aan oplichting. Zo'n platform wordt vermeden.

O verbazing, MP neemt geen actie want ze zien geen overtreding in iemand die de voorwaarden van Catawiki letterlijk quote in zijn tekst en 1000 van die advertenties met halve copy paste van google heeft overgenomen.

Bel trouwens maar het guinness book: de beste Milou heeft meer dan 1000 advertenties in 24 uur geplaatst. Dat is elke minuut een advertentie, 24 uur lang. Hulde!

En door dit soort onzin heb ik dus nog veel minder zin om mee te doen aan die kopersbescherming. Ze houden de noodzaak gewoon zelf in leven.

Ik heb deze adverteerder Milou al meermaals gemeld in mijn eerdere zoektocht naar een Digitakt. Gebeurt niets vanuit MP. Advertentie is soms even weg, en verschijnt dan later weer. Ik ben gestopt met melden.

Nu zijn ze zijn advertenties 1 per 1 aan het verwijderen op basis van meldingen. Dus iemand kan 5 aantoonbaar frauduleuze advertenties hebben en nog steeds welkom zijn met zijn 1027 andere nog niet gecontroleerde advertenties. Vroeger waren de gebruikers van MP soms clowns, tegenwoordig heeft MP zelf die rol opgenomen.

Als je nu op 1 van de verwijderde advertenties klikt, krijg je "niet getreurd, er is nog veel meer te ontdekken." Waarvan akte!

Ik had ook even mijn interesse getoond. Tegen Driehonderd Euro voor een Digitakt II, zeg ik geen nee. :engel:
Mijn bericht is nu ruim 'n uur oud en nog niet gelezen. Dat is bij scammers vaak wel anders, dus misschien het account ook bevroren?

Ik had ook even mijn interesse getoond. Tegen Driehonderd Euro voor een Digitakt II, zeg ik geen nee. :engel:
Mijn bericht is nu ruim 'n uur oud en nog niet gelezen. Dat is bij scammers vaak wel anders, dus misschien het account ook bevroren?
Ik heb ook geprobeerd contact te krijgen om iets over te nemen om te zien welk adres opgegeven zou worden, maar ik hoor ook niets 🥲

Back