Oplichter op Marktplaats.nl

Nu zijn ze zijn advertenties 1 per 1 aan het verwijderen op basis van meldingen. Dus iemand kan 5 aantoonbaar frauduleuze advertenties hebben en nog steeds welkom zijn met zijn 1027 andere nog niet gecontroleerde advertenties. Vroeger waren de gebruikers van MP soms clowns, tegenwoordig heeft MP zelf die rol opgenomen.

Als je nu op 1 van de verwijderde advertenties klikt, krijg je "niet getreurd, er is nog veel meer te ontdekken." Waarvan akte!
Viel me ook op. Ik heb bij een vintage audio bedrijf waarvan foto's waren gebruikt door "milou" op de hoogte gesteld om te kijken of dat iets meer opleverde bij MP, maar enkel de advertenties waar hun fotomateriaal was gebruikt waren verwijderd. Hebben ze er een AI systeem op gezet?

Mijn chat met Milou over een advertentie die al verwijderd is, blijft wel gewoon open. Met "herken fraude" banner. Tjaaaa... Niet dat Milou al gereageerd heeft.

Account Milou heeft een ban van Marktplaats. Gelukkig.. Mijn plan was ook vragen: wanneer en waar ik het kopen? En dan geen reactie natuurlijk.. en een reden om te melden.
Maar een nieuw ge-hacked account zal wel het geval worden. Maar melden als verdacht heeft dus wel zin gehad.

1789762859168.png

Account Milou heeft een ban van Marktplaats. Gelukkig.. Mijn plan was ook vragen: wanneer en waar ik het kopen? En dan geen reactie natuurlijk.. en een reden om te melden.
Maar een nieuw ge-hacked account zal wel het geval worden. Maar melden als verdacht heeft dus wel zin gehad.

Bekijk bijlage 3876532
Het lijkt er sterk op dat "milou" een behoorlijk aantal meldingen nodig heeft gehad alvorens verbannen te worden...

Ik had een tijdje geleden iets via Marktplaats verkocht maar was een kabeltje kwijtgeraakt dat erbij hoorde. Dat kabeltje vond ik afgelopen week terug en heb ik gratis nagezonden. Hiermee hoop ik genoeg MP Karmapunten te hebben verzameld dat ik weer een tijdje niet opgelicht wordt.

Ik heb wel weer goed nieuws :)

Laatste keer dat ik contact had gehad met deurwaarder was eind 2024, toen was de laatste reactie dat ze niet konden incasseren.

Door dit draadje toch maar weer eens contact opgenomen en wat blijkt!? Er is een betalingsregeling getroffen en de persoon in kwestie is al een jaar lang aan het betalen via een bewindvoerder. Nu moet het volledig bedrag inclusief kosten incasso, rechtbankkosten e.d. volledig zijn overgemaakt voordat ik pas het bedrag krijg waar ik recht op heb. Dat zal hopelijk ergens in 2028 zijn.

Dit had ik niet verwacht, erg blij mee natuurlijk. Overigens is de schuld nu +/- 1900 euro, terwijl er voor +/- 500 euro gefraudeerd is. Duur grapje voor die persoon, al zullen niet alle gedupeerden de stappen genomen hebben die ik gedaan heb.

Idee is wel fijn, dat er uiteindelijk toch een vorm van gerechtigheid komt.
Had een soort gelijk probleem, na betaling duurde en duurde het lang dat voordat hij de synth opstuurde hij kwam met het antwoord dat hij hem liever toch zelf hield maar nog steeds geen geld terug. Omdat hij ook nog een bed te koop had was het makkelijk om aan zijn adres te komen (opsturen was natuurlijk geen optie voor een bed van 50 euro) Ook deze meneer stond onder bewindvoering maar die was op de hoogte van de deal en gaf hem de opdracht om de deal na te komen. zo geschiede .

Ik had een tijdje geleden iets via Marktplaats verkocht maar was een kabeltje kwijtgeraakt dat erbij hoorde. Dat kabeltje vond ik afgelopen week terug en heb ik gratis nagezonden. Hiermee hoop ik genoeg MP Karmapunten te hebben verzameld dat ik weer een tijdje niet opgelicht wordt.
Hierbij beloof ik Nap niet op te lichten via marktplaats, in ieder geval tm eind van dit jaar.
Mocht dat per ongeluk toch gebeuren, dan doneer ik de gehele opbrengst aan een goed doel met CBF keurmerk.

Bekijk bijlage 3876532

Is alweer onder een ander account bezig met de naam: "jodie". Ik zie dezelfde muziekinsturmenten, sommige zoek ik vandaar dat ik telkens dit account zie, en de foto's.

Op het moment van schrjven 918 advertenties. Zoeven waren het er nog iets van 400.
Marktplaats is zelf niet pro-actief om oplichters te weren. MP wacht dus af totdat er melding wordt gedaan.

Laatst gewijzigd:
Back