Opgelicht op marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat is een hele mooie gedachte...denk ik ..
Maar ergens heb ik het idee dat ik dat allang wist..

Terwijl ik dit lees komen er overigens 101 voorbeeldjes in mijn gedachten waarbij dit niet gaat werken...(Amerika, China en Japan zijn er drie,... tijd, gezin en werk zijn er nog drie..)

Beste forumleden,

Het consumentenprogramma Kassa wil binnenkort aandacht besteden aan oplichting via internet, en dan vooral via Marktplaats. We willen een beeld krijgen van hoe serieus instanties deze vorm van criminaliteit nemen. Wij ontvangen geregeld e-mails van kijkers die zijn opgelicht, aangifte hebben gedaan, allerlei informatie hebben aangedragen, maar zich niet serieus genomen voelen. Herkent u dit, heeft u dat ook meegemaakt en wilt u uw verhaal daarover kwijt? Dan willen wij dat graag weten. Mail dan naar jan.salden@vara.nl

Met vriendelijke groet

Jan Salden
Redacteur Kassa

Het zou ook verstandig zijn om een beeld te krijgen hoe serieus de mensen omgaan met het kopen van spullen op internet. Zo heb je een eerlijk verhaal van 2 kanten gezien. Volgens mij komt er een heel verrassende uitkomst uit.

Dat is een hele mooie gedachte...denk ik ..
Maar ergens heb ik het idee dat ik dat allang wist..

Terwijl ik dit lees komen er overigens 101 voorbeeldjes in mijn gedachten waarbij dit niet gaat werken...(Amerika, China en Japan zijn er drie,... tijd, gezin en werk zijn er nog drie..)

Tja, iedereen weet dit wel...

Maar ik ga gewoon geen grote aankopen doen van particulieren die ik niet ken ergens in China of Japan..
Als jij bv 2000,- overmaakt aan iemand die zo ver weg woont die je niet kent, tja... mss een beetje naief om te denken dat dit goed gaat..

Daar kan je niet zo veel aan doen.. die persoon kan ook een pakketje met een baksteen versturen.. dan ontvang je wel een pakketje, maar pas na opening ontdek je dat je bent genaaid...

da's waar, maar gelukkig heb ik alleen goede ervaringen, ook met mensen uit verwegistan.
( even afkloppen )

Ik heb gelukkig ook overwegend goede ervarigen.
Helaas vind ik het vrij vervelend om "naief" genoemd te worden, want dat is de omgekeerde wereld.
Alsof ik ineens schuldig ben aan het probleem.
Goed..dat moest ik ff kwijt.

Zoals ik het zie: een bepaald percentage van de mensheid is "fout". Dat is echter maar een klein percentage; laat eens 1% van de aanbieders een oplichter zijn (het is nog minder). Waarom dan je hele houding zo instellen dat iedereen een mogelijke oplichter is? Je leeft dan in een zelf ontworpen negatieve wereld terwijl 99% van de aanbieders je geen problemen geeft.

Dit principe gaat ook op voor andere zaken; soms zijn het er meer en soms zijn het er minder.

Het beeld dat ieder ander een potentiële crimineel/misdadiger is wordt ook dagelijks gevoed door nieuws en kranten. Je leest over foute mensen en ziet foute dingen. Dit is echter een klein groepje mensen. Door deze uitvergroting krijgen we onbewust een verkeerd mensbeeld opgedrongen. Als je dag-in-dag-uit op het nieuws alleen maar slechtheid ziet, geloof je op een gegeven moment (onbewust) dat er alleen maar slechtheid is.

Uiteraard moet je je verstand gebruiken maar persoonlijk vind ik het mooier om zo nu en dan de gok te wagen en tot de ontdekking te komen met iemand uit de 99% groep te maken te hebben dan altijd van het slechtste uit te gaan.

Zo dacht ik er trouwens niet altijd over maar de 40 passeren helpt schijnbaar :D

dit is dubbel getiept, maar ik kan het niet zelf verwijderen helaas

ik ook +1,

angst is een krachtig manipulatief instrument tav beïnvloeding van de massa, misschien dat daarom "het slechte" zo onevenredig veel aandacht krijgt in de media en politiek

ps net een doepfer lmk4+ binnen van een onbekende verkoper uit duitsland, zo zien we maar weer het gaat vaak wel normaal

ik ben het niet eens maar dat mag hoop ik. ik denk dat maar 10 procent in de wereld echt eerlijke zijn. voor mij moeten mensen maar eerste eens laten zien dat ze eerlijk zijn.

dus

-1

Nee die vind ik ook een beetje eng, klinkt als een soort van disclaimer: pas op, ik kan zaken te rooskleurig voorstellen en denk uiteindelijk alleen aan mijzelf. Zal hopelijk niet zo bedoelt zijn, maar komt wel beroerd over.

Ik snap eerlijk gezegd niets van die zin..

want stel dat je zegt dat 95% niet echt eerlijk is. dan ben je misschien zelf niet helemaal eerlijk. dat heet democratie. de mainstream is eerlijk. maar dat is dus ook en definitie. onrealistische U.M.O. ik bedoel er mee te zeggen dat je pas door de rechter bent veroordeeld "ben je niet eerlijk". de rest valt binnen de wet(dit is ook een onredelijkedefinitie) er heerst een groot definitie verschil in Nederland. dat zie je ook in het versplinteren van politieke partijen terug :D zo heeft iedere huiskamer wel 1 of 2 politiekepartij(en) opgericht ->link naar topic ophalen die zooi, en anders is het je eigen verantwoording.

het is zo, dat het de normaalste zaak van de wereld is dat als je een deal sluit en er wordt geld over gemaakt dat je dan iets terug zend (het ding dat je had afgesproken)en niet zeggen "bij mij is het pas 1 keer gebeurd dat ik niets kreeg" "dus het zou niet zo snel gebeuren". Dat noem ik zeggen dat een glas halfleeg is.

Laatst gewijzigd:
Ik snap eerlijk gezegd niets van die zin..

Wees eens eerlijk, ben jij "echt eerlijk"? Of eigenlijk bijna vrijwel altijd wel? En hoe erg vind je het zelf dat je heel soms een heel klein beetje niet zo eerlijk bent geweest? Glijdende schaal natuurlijk

Was een reactie op post van dr. Dre van 21:44.

Ik heb niet de illusie dat de meeste mensen echt eerlijk zijn . Veruit de meesten zijn eerlijk genoeg (gebleken) voor mij om er mee om te gaan.

Wees eens eerlijk, ben jij "echt eerlijk"? Of eigenlijk bijna vrijwel altijd wel? En hoe erg vind je het zelf dat je heel soms een heel klein beetje niet zo eerlijk bent geweest? Glijdende schaal natuurlijk

Was een reactie op post van dr. Dre van 21:44.

Ik heb niet de illusie dat de meeste mensen echt eerlijk zijn . Veruit de meesten zijn eerlijk genoeg (gebleken) voor mij om er mee om te gaan.

ik maak het maar niet te moeilijk ;) ik heb geen mening. volkomen mee eens met je laatste zin

je bedoelt Cyprus of heb je een vooruitziend oog, maar als je dat op die wijze doet is het toch legaal gegaan?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back