WAREHOUSEGROOVE
Paprika expert level 10
ooww zooww
ja dat is waar
tja het blijft uitkijken met kopen via internet en vooral internationale contacten ...
Ja dus??????

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ooww zooww
ja dat is waar
tja het blijft uitkijken met kopen via internet en vooral internationale contacten ...

grapje,
of is synthforum inmiddels al geinfitreerd door kassa.
ben benieuwd naar de reactie van tros radar.
wel graag even het synthforum noemen en glimlachen he, als je wordt uitgekozen om je varhaal op tv te vertellen...
worden sommige synthforumleden toch nog beroemd, al is het maar omdat ze de koude douche krijgen.
waar heb jij het nou weer over?
wat is er mis met dit initiatief?

sorry!! maar als je weet dat je filtering niet werkt dan moet je wat ondernemen en dat gebeurt niet. echter zeggen dat je achter de feiten aan loopt is niet genoeg. Ik heb al vaak dingen bedacht wat voor het forum te moeilijk zou zijn, dat kan !! (ik zou vast niet de enige zijn) dan heb je ook als stichting om zelf met iets anders te komen wat wel toepasbaar is. al is het een probeersel of iets kleins. wellicht komt het door dat mensen grote vertrouwen in andere leden hebben dan bij marktplaats omdat dat afstandelijker lijkt. Al komt het op het zelfde neer als marktplaats. ik bedoel dit niet negatief, ik bedoel dit als aansporing. vara kassa kan ook erg overdrijven omzo de kijker te vermaken. want alles maar dan ook alles, op de tv is
100% opgedikt of niet echt. maar dat wisten jullie al. hoop ik
Bijna iedereen weet dat marktplaats oplichting met zich meebrengt maar zolang Marktplaats daar zelf bijna niks aan doet zal het blijven gebeuren (zelfde geld voor sf mp). Plus dat de situatie natuurlijk veel groter is dan Marktplaats, Kassa, SF saampjes op zouden kunnen lossen.
Mijn vraag is dus wat het SF denkt op te leveren behalve een gratis VARA abonnement?
Of het de slachtoffers wat oplevert? Natuurlijk niet. Wat 'awareness' bij de kijkers, misschien (héél misschien) een website beheerder die beloofd klachten sneller en beter te behandelen en nog meer aandacht te geven aan preventie, bijvoorbeeld door een ander registratie beleid, in de wetenschap dat zodra zij er iets aan gaan doen een andere website opstaat die minder strikte regels hanteert.

Eerlijk gezegd verbaas ik me een beetje over deze reacties omdat het nu lijkt alsof de verantwoordelijkheid (of in elk geval deel daarvan) bij SF wordt neergelegd. Als je weet of zou kunnen weten dat handelen via MP of SF risico's met zich mee zou kunnen brengen, en je kiest er toch voor om gebruik te maken van de faciliteiten die deze media aanbieden, dan kun je toch moeilijk met droge ogen beredeneren dat deze partijen beter hun best moeten doen om te voorkomen dat zich duistere praktijken voordoen? Ik zou het willen vergelijken met het besturen van een auto met welke je (door eigen schuld of niet) in een ongeluk terecht komt om vervolgens bij de fabrikant de schade te verhalen of het standpunt in te nemen dat de fabrikant onvoldoende zijn best heeft gedaan om dat ongeluk te voorkomen.
Let wel, ik hoop uiteraard dat niemand van ons in een dergelijke siituatie verzeild raakt.
Mijn ervaring was dat de instanties hier wel degelijk serieus mee omgingen (het duurde alleen lang). Aan MP zelf heb ik niets gehad en ik had niet de indruk dat ze er wakker van lagen. Recente meldingen over MP-gedrag lijken aan te geven dat daar tegenwoordig weinig in is veranderd. MP lijkt gebruikers alleen maar lastig te vinden. Men had ooit een forum maar toen mensen daar over MP gingen klagen werd die snel opgedoekt. Met klachten over betalende klanten leek niets gedaan te worden en in 1 geval was ik de volgende dag mijn instellingen en data kwijt. Kon toeval zijn maar voelde als pest gedrag. Ik ben dol op MP en heb er veel gebruik van gemaakt. Het is vooral de mentaliteit en mensen achter MP waar ik moeite mee had. Verder zijn 99% van mijn transacties via MP goed gegaan en 100% via SF![]()