Ableton 9 - new features

Blijkbaar ben ik maar een eenvoudige gebruiker, want ik vind de browser echt super werken.

Maar, de nieuwe browser is voor _mijn situatie_ een fikse verbetering.

Ik vind hem ook beter dan in 8, maar eigenlijk is het ook bijna hetzelfde, in 8 had je icoontjes in de linker 'kolom' en nu zijn het teksten.

Maar het had zoveel beter gekund, ik had liever nog veel meer kolommen gezien bijvoorbeeld en uitgebreide instellingen om de browser te personaliseren.

Yo SynnyS,

Als Logic user ben ik erg blij met hoe communicatief Ableton is met hun users mbt de nieuwe software. Ik ben bijv nu 1 op 1 met hen aan het communiceren sommige nieuwe functies die nog niet lekker werken. Dit is ondenkbaar bij Apple. Ik vind dat zij hiervoor enige respect verdienen:

Communication to people outside this forum

Since Live 9 is still in beta and is subject to change, please do not post any reviews or make other definitive, public statements about it.
Please avoid speaking in-depth about the Live 9 beta on the general Ableton forum. We understand that everyone has questions, but we are trying very hard to avoid spreading misinformation.
Please carefully consider what you are saying publicly about having access to the beta. We understand that you're excited – and we are too – but on the outside, posting about your access to the beta can look like bragging, which annoys other users who don't yet have access.

So, in general, please don't go volunteering information beyond what has been publicly stated on ableton.com. If in doubt, feel free to say that you're unsure whether a certain feature will change.

Yo SynnyS,

Als Logic user ben ik erg blij met hoe communicatief Ableton is met hun users mbt de nieuwe software. Ik ben bijv nu 1 op 1 met hen aan het communiceren sommige nieuwe functies die nog niet lekker werken. Dit is ondenkbaar bij Apple. Ik vind dat zij hiervoor enige respect verdienen:

Daar heb je een punt. Ik zal even een mod vragen mijn post te verwijderen, das wel zo netjes

Bij Max/MSP zitten super nice tutorials bijgeleverd in de map waar Max geinstalleerd is. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze die niet bij Max4Live eruit gesloopt hebben.

(Even opgezocht, bij Max zelf staat het in program files>cycling '74 >max #> cycling '74 > docs > tutorials > max-tut)

haha begin maar eens met een "BANG" :D

Al dat leeswerk fwiew!
Kom hier opnieuw voor een keuze te staan... inwerken in de materie of gewoon wat jammen.
En ik ken mezelf, heb dan de neiging me te verliezen in het technische, waardoor er geen liedje meer uitrolt...:peukie:

Al dat leeswerk fwiew!
Kom hier opnieuw voor een keuze te staan... inwerken in de materie of gewoon wat jammen.
En ik ken mezelf, heb dan de neiging me te verliezen in het technische, waardoor er geen liedje meer uitrolt...:peukie:

ik heb min of meer het geluk gehad dat ik mijn afstudereer project bijna volledig in max/msp heb geprogrammeerd een paar jaar terug, ben er nu redelijk wegwijs in en ben superblij met die kennis. Je kunt er echt hele gave dingen mee doen.

Helaas is de auto-update functie het enige waar ik, en vele anderen waaronder jij ook misschien, problemen mee heb.
Indien de auto-update zou werken dan zou je nu al aan B59 zitten.
Zie ook het ondertussen vrij uitgebreide topic op het betaforum...

ik realiseerde me gister dat Live 8 geen individuele post/pre send optie heeft voor losse tracks. Alleen een globale setting per send. Best jammer gezien het standaard functionaliteit is in de meeste echte mixers en DAWs

Lijkt me wel fijn als dit ooit erin komt. Maar dan moeten wat meer mensen druk zetten op Ableton ;)

De beta slots worden steeds groter en de echte die hards hebben de beta inmiddels al dus is er nu al veel minder animo natuurlijk. :)

Back