Ableton 9 - new features

Ben van 7 suite naar 8 met max gegaan, daar moet inderdaad wat mee. Ze pushen die suite nu ook echt te veel, zeker als max niet los word verkocht bij 9.

Eigenlijk heb ik mn keus al gemaakt, geen fratsen, veel te veel door hebzucht laten leidden in het verleden, ook met de APC, doe er niks mee allemaal. Standaard 9 wat de klok gaat slaan hier.

Ik ben toch wel blij met de Live 9 64bit en de M4L 64bit voor dat geld. Nog wel enkele technische issues in de Beta maar die gaan er wel uit voor de release.

Uiteindelijk kan ik me wel in de uitspraak van 154 vinden. Vaak wil je de hoogste versie of ben je voornemens deze te kopen terwijl je vaak met de standaard versie prima uit de voeten kunt of de extra functionaliteit amper gebruikt.

Verder vind ik Live 9 ook een mooie upgrade, niets mis mee.

Na alle negatieve sfeer mijnerzijds is het misschien goed inderdaad ook wat nuance aan te brengen, Ableton 9 is een prima upgrade die ik zeker ga kopen, Zelfs ondanks het gerommel met de prijs. Beta is stabiel en echt wel fijner dan 8. Alleen al de nieuwe filebrowser...

Volgens gaan de upgrade prijzen, voor een periode, nog wat lager worden. Dit hebben ze beloofd.

Ik denk dat dit de 'mats prijzen' zijn. Bij mij staat er (van suite 8 naar suite 9) [doorgestreept EUR 249] EUR 199 COMING SOON (Upon release and only until March 12th)

Van 4(?) tot 12 maart kan ik dus mazzelen met 50 euro korting.
Voor 129 euro kan ik naar standaard live 9 upgraden maar dan verlies ik dus een hoop van de funcionaliteit die wel al in Live 8 suite zit.

Dit mag je allemaal inleveren als je van suite 8 naar standard 9 gaat. No way in hell dat ik voor die 129 euro zo'n downgrade doe:

- corpus
- analog
- collision
- elektric
- operator
- sampler
- tension
- amp
- cabinet
- en 11(!!) sample packs waar ik nu gewoon wel bij kan

Zit al een tijd te wachten op de release date. Tof dat het er nu eindelijk van gaat komen; nog een kleine 3 weken. Prijzen zijn inderdaad naar beneden bijgesteld dwz voor de suite (249->199), maar niet voor de standaard (op mijn overzicht).
Zit al een tijdje over Max na te denken en die is minstens 149e dus een upgrade naar suite 9 kost me in dat kader eigenlijk 50e :D

Combinatie prijs voor push is ook naar beneden bijgesteld naar 648e. Betaal je tov de suite prijs 450 voor de Push (648-199). Niet zeker van of dat zo'n goede deal is aangezien Push in de winkel straks 499 gaat zijn.
Maar als je uitgaat van push 499 + Max 149 dan krijg je Live 9 suite er gratis bij. Ben er alleen nog niet zeker van of push de moeite waard is..

Ziet er goed uit dat 9, kan ik als niet Ableton gebruiker ook ergens de beta downloaden?
Ik zie alleen de 30dgn 8 versie?

Wat gaat die push kosten voor Live 8 suite bezitters? 499? Er staat op de site iets van check voor goede deal.....

Gezien de prijzen voor de upgrade deals zou ik wel iets in die lijn verwachten ja......

Push werkt zonder M4L. Snap je concurrentievervalsing vraag niet? Er bestaan meerdere controllers die met of zonder M4L werken.

Volgens mij krijg je met de APC40 en Launchpad zonder M4L bijv. een stepsequencer niet werkend zoals met Push. Als dat met Push zonder de kosten voor M4L dan wel werkt dan heeft Push natuurlijk een groot voordeel t.o.v. andere controllers (ergo: concurrentievervalsing ;))

Ik las ergens dat de Push 'Hacker-friendly' zou zijn. Enig idee wat dit gaat betekenen?

Back