Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Geen probleem, ik vatte het juist wel als een compliment op dat je het jazz noemde.Hmm, ik zit met verbazing mijn anti-jazz reactie terug te lezen!
En dat terwijl ik goede jazz en DnB eigenlijk best kan verdragen.
Het zal wel aan mijn humeur van gisteravond hebben gelegen....
Excuus voor uw eventueel gekwetste zieltjes!![]()

Dat zijn een hele hoop noten op een kluit!ik werk nog steeds aan mijn tweede djes-stukje!

Als drummer heb je bij het spelen van jazz een vrijheid die je bij andere muziekstijlen niet hebt en dat spreekt mij zo aan. Een snare kan je bijvoorbeeld overal wel slaan waar dat bij een hiphopbeat maar op enkele plaatsen kan.wat wel en niet nog jazz genoemd mag/ kan worden genoemd is ook nogal wazig.
veel muziek heeft invloeden uit de jazz. van 1 tot 99 %
veel jazz heeft invloeden uit andere muziekstijlen/genres....van 1 tot 99%
ik hou ontzettend van jazz.....zolang het maar niet als jazz klinkt!
(heb het ook nog eens 2 jaar gestudeerd. was een verademing om er mee te stoppen...voelde me toch beter in de rock en pop-scene!)![]()
Sinds ik met jazz drummen ben begonnen heb ik mijn eigen stijl als het ware her uitgevonden.ik snap helemaal dat je als drummer een hoop meer creatieve lol kan hebben bij die vrijheid van jazz.
Dank je, dat is leuk om te lezen!volgens mij heb je nogal wat talent in dat losjes aan drummen!
ik dacht eerst zoiets zelf te kunnen programmeren maar ik weet nu door dit topic dat ik zeker een echte drummer nodig heb in mijn muziek!

Ben het met je eens dat drums programmeren het nooit halen bij het echte.![]()

Zeer zeker.Inderdaad, je kan nooit echt volledig de "human feel" programmeren en ook niet de accentjes en wendingen evenals de motiefjes die je "on the fly" invallen.
Dat is nog steeds het verschil tussen "geprogrammeerd" muziek maken en het gezamelijk musiceren
Cheers!
Exo.![]()

Nee klopt, ik heb een Roland td4 e-kit gehad waarmee ik Superior Drummer 2.0 aanstuurde volgens kenners het beste van het beste, maar hoe ik ook probeerde, het klonk gewoon niet als een echt drumstel.en vergeet niet de klank van een echt drumstel.
zelfs het meest dure complexe geavanceerdstete sample simulatoie drumsoftware sample-pakket
klinkt eigenlijk niet naar een echt drumstel.
Nee klopt, ik heb een Roland td4 e-kit gehad waarmee ik Superior Drummer 2.0 aanstuurde volgens kenners het beste van het beste, maar hoe ik ook probeerde, het klonk gewoon niet als een echt drumstel.
Wat ik ook wel deed was een combinatie van e-kit met echte hihats, dat klinkt ongeveer zo:
http://youtu.be/GR2_Fpdv2Qg
maar voor sommige muziek werken samples best goed.
het valt niet altijd op en de gemiddelde pop drumpartij is al bijna machinaal en beperkt.
Ja en daardoor mist het altijd iets. Doordat ze alleen maar synthetische drums gebruiken in popliedjes klinkt alles kraakhelder en gelikt plus onnatuurlijk strak. Ook moderne opname technieken vernielen de drums. Als je dan op de pc bent aangewezen kan je het beste nog loops gebruiken van drums uit de jaren 60 en 70 want die hebben de juiste warmte. Of zelf die oude opnametechnieken toepassen zoals wij dat doen.maar voor sommige muziek werken samples best goed.
het valt niet altijd op en de gemiddelde pop drumpartij is al bijna machinaal en beperkt.

Leuk die blazer klinkt ook veel beter dan een geprogrammeerde zelfs al is het hier en daar wat dissonant.zelfs als je een opname maakt van een drumstel wat niet meer is dan een bij elkaar gerapt zootje oude drumonderdelen en dat laat bespelen door een meisje van 8 jaar en dat dan weer verknipt tot een bruikbare sample-loop..dan nog klinkt dat beter dan een fabrieks-software drumsample:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=121249
al is het hier en daar wat dissonant.