Improvised jam (jazzy D&B) live gespeeld in 1 take.

@Harm 3x64 is gelijk aan 4x48 dus moet (wel afhangend van hoe die 64 worden ingevuld) gewoon dat bluesschema kunnen spelen, alleen moet 'ie dus wel in veelvouden van drie worden gespeeld wil ik op't einde alle keren goed uitkomen... ;-)
In feite is een bluesmaat een vier kwarts van drie. :)

Vier kwarts maat:

000
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012
013
014
015
016 (x 4)

Blues maat:

000
001
002
003
004
005
006
007
008
009
010
011
012 (x 4)

Erg leuk ook weer!

Het is er eindelijk van gekomen.
Hier mijn versie van 8/11.
Opnieuw, luister niet te kritisch. Het is in de gauwte ingespeeld.

Cheers!
Exo.:mega:
Het is net alsof Bub (de bassist) jou hoort spelen en wat ik ook erg mooi vind is dat je hem op 2.56 even een solo geeft. Ik heb je inzending op repeat en ontdek steeds nieuwe dingen want dit viel me bij de eerste keer luisteren nog niet op.

ik heb mijn werk er op zitten en ga morgen mijn muziekjes jazzen morgen!

ik heb mijn werk er op zitten en ga morgen mijn muziekjes jazzen morgen!
Ben benieuwd!

Luister ook die van Exoterrestrial maar eens, is erg goed gelukt! Doordat hij alleen instrumenten gebruikt waar je niet aan hoort dat ze synthetisch zijn klinkt het heel echt en levendig vind ik.

Ehm, laat ik me toelichten..
Ik heb soms iets tegen jazz,
maar niets tegen de muziek :-)
Dat moet jij weten, ik vind het te gek.

@Exoterrestrial: ook deze is weer Ă¼bervet!!! :-O
...ook wij spelen alles "in de gauwte" in, door dezelfde aanpak te hanteren klinkt het geheel er des te "live-er" door en behoud je de sprankeling die door de ergernis van't uitperfectioneren vaak verloren gaat!

Chique de lala!

@scepticist: pluk de bas maar zelf ben ik meer van de stoner, sludge en doom-metal! ;-P

Ben benieuwd!

Luister ook die van Exoterrestrial maar eens, is erg goed gelukt! Doordat hij alleen instrumenten gebruikt waar je niet aan hoort dat ze synthetisch zijn klinkt het heel echt en levendig vind ik.

ik ga pas naar werk van anderen luisteren als mijn muziek af is. werkt niet als ik de oplossingen van anderen heb gehoord. die krijg je dan soms niet meer uit je kop!

en verder gebruik ik precies dezelfde instrumenten als bij mijn vorige muziek ..aarbeienjam.
ik wil het simpel en leuk houden.

maar ik ben wel razend nieuwsgierig naar werk van anderen!!!!!!!!!

@scepticist: pluk de bas maar zelf ben ik meer van de stoner, sludge en doom-metal! ;-P
Oh, maar ik heb veek respect voor de geplukte bas!
Maar het notenschema irriteert me :P
Mijn eigen speltechniek is maar zeer beperkt hoor,
daarom laat ik meestal 't pctje het maar doen... :S

ik ga pas naar werk van anderen luisteren als mijn muziek af is. werkt niet als ik de oplossingen van anderen heb gehoord. die krijg je dan soms niet meer uit je kop!
Lol dat zou een komische situatie kunnen opleveren.
en verder gebruik ik precies dezelfde instrumenten als bij mijn vorige muziek ..aarbeienjam.
ik wil het simpel en leuk houden.

maar ik ben wel razend nieuwsgierig naar werk van anderen!!!!!!!!!
Uiteraard doe je het zoals jij het wilt, ik bemoei me nergens mee en vind het alleen al prachtig dat jij en de anderen de moeite nemen wat bij onze jam te spelen. :)

Is het eigenlijk wel jazz? 8o);)

Hmm, ik zit met verbazing mijn anti-jazz reactie terug te lezen!
En dat terwijl ik goede jazz en DnB eigenlijk best kan verdragen.
Het zal wel aan mijn humeur van gisteravond hebben gelegen....

Excuus voor uw eventueel gekwetste zieltjes! :o:

wat wel en niet nog jazz genoemd mag/ kan worden genoemd is ook nogal wazig.

veel muziek heeft invloeden uit de jazz. van 1 tot 99 %
veel jazz heeft invloeden uit andere muziekstijlen/genres....van 1 tot 99%

ik hou ontzettend van jazz.....zolang het maar niet als jazz klinkt!

(heb het ook nog eens 2 jaar gestudeerd. was een verademing om er mee te stoppen...voelde me toch beter in de rock en pop-scene!)}:|

Laatst gewijzigd:
ik werk nog steeds aan mijn tweede djes-stukje!

Attachments

• Picture 4.jpg
    Picture 4.jpg
    34,5 KB · Bekeken: 51
Back