Wie heeft er zin om iets nieuws te proberen?

too much

Thomas Vreeke
Het idee is een doorgeeftrack. Iemand maakt 8 maten van een track, en zoekt zelf zorgvuldig iemand uit die de volgende 8 maten van de track maakt. De volgende persoon krijgt altijd het materiaal waar de vorige mee gewerkt heeft. Denk aan samples en losse sporen, maybe presets van plugins.
Ik denk dat dit echt wel tot iets heel interessants kan leiden. In 8 maten kun je best wel wat toevoegen of een mooie wending aan het geheel geven. Zijn er mensen die zin hebben om mee te doen, of zin hebben om dit idee verder vorm te geven? Ik zou het ook heel leuk vinden als er verschillende muziekstijlen in voor komen zonder dat het geheel uiteindelijk van de hak op de tak springt.
De totale lengte van de track lijkt me niet persé van belang, zolang het maar blijft boeien.

No offense, maar alsjeblieft niet weer een halve pagina onzin voor er iemand echt op mijn voorstel reageert, okay?

op zich goed, in cubase / aiff files, midi ? ( liever niet teveel midi )
weet alleen niet of ik tot 8 kan tellen.

Gasten hier in de buurt hadden ook zo iets... Optical Neighbours. Was best een gaaf project. Hun woonden wel allemaal in hetzelfde huis.

Auxar gasten geloof ik. Maar ik doe wel mee. Je moet wel een standaard aangeven denk ik. Ik zou vooral met audio gaan werken. En dan alles 44khz en 24 bit, normalized op -1 dB ofzo.

Nog laagdrempeliger :)

geen probleem , cubase kan wel tot 8 tellen voor je.

Ik weet verder ook niet iets nieuws is wat ik hier bedacht heb, maar ik ken het nog niet. Ik denk dat er hier op dit forum ook wel veel mensen zitten die er echt iets goeds van kunnen maken, en die ook altijd wel iemand kunnen vinden die er echt iets aan toe te voegen heeft. Maar het werkt wel alleen pas als iedereen die er aan mee doet het ook echt serieus neemt.
De vooruitgang kan hier ook steeds gepost worden, dan kan iedereen het ook zien/horen groeien

Nou, begin maar dan. Dan mot jij wel aangeven wie de volgende is die er iets mee moet doen, anders staan er ineens 23 hardcore kick versies die allen het begin moeten wezen.

via soundcloud zat ik te denken,

en dan wel een aantal regels bedenken, zodat er ook shit gemute kan worden als het erg kut is ofzo.

hoofdarrangement in sound cloud en losse files ook????

heefd er iemand ening idee voor de regels.

dus 8 maten per persoon

iedereen krijgt 1 wildcard om iemand zijn toevoeging te weren als het slecht is.

of gewoon alles is toegestaan.???

Okay, wil best beginnen, maar moet wel iets zijn wat niet meteen een aanwijsbare muziekstijl suggereert. Moet ik even aan werken. Maar ik zal de volgende dan ook wel aanwijzen. Ik denk dat ik hem als hij klaar is eerst post, en dat ik naar aanleiding van de reacties daarop kies aan wie ik het doorgeef.

Da kan. Moet iemand dat wel aan maken.. en dat hebben. Ik heb da nie geloof ik..

En effe zeggen in hoeveel bpm het moet...

ik zit tot 0:00 uur op mijn werk en soundcloud is geblokked.

zal een account aanmaken.

MAar effe de regels zijn wel belangrijk.

1. 8 maten per inzending

2. of 3 x 8 maten per zendingen en dan met een enquitte bepalen wat er door gaat of zoiets???

3. of meerdere sequences door elkaar???

LAten we eerst de rgeltjes bepalen. een paar simpelen om het suc6 te vergroten.

ja mooi kommaarop met suggesties voor regels. Mij lijkt het wel wat om het positief te houden en het door te geven aan iemand die je het echt toevertrouwt, en gewoon alles zo te laten als het is. Wat klaar is is klaar. Je kunt zelf wel als je aan jouw 8 maten bezig bent tussendoor ff posten hoe ver je bent en om feedback vragen. Vooral op het moment dat je zelf echt vind dat je klaar bent en hem door wilt gaan geven

Ik heb ook wel intresse...
.. Maar eigenlk vooral als het audio materiaal ook voor iedereen terug te vinden is...

Ni zo direct een 'MASTER' die iemand aan wijst ???
Dat is zo 'manager-achtig' vind '.. Dat legt druk op

Mss dan eerder wat 'kompetitie' of beste keus tussen het nieuwe audio materiaal
ipv een kat in een doos te krijgen..

EDIT:

tja, okey
mss de midi files ook toevoegen als 't om melodies gaat ?? :)

Back