Wie heeft er zin om iets nieuws te proberen?

als iedereen waarvan er al 8 maten in zit dan ook even echt luistert en feedback geeft, komt het wel goed. Maar uiteindelijk moet je altijd wel vrij zijn om te zeggen dat het precies is wat je wilt en dat je er zelf voor de volle 100% achter staat wat je gemaakt hebt, en dat het tijd is om hem door te geven

het is denk ik wel haalbaar om het hele pakketje materiaal gewoon letterlijk door te geven aan de volgende. Soundcloud ben ik ook wel voor, om dingen te posten

hey maar een master sound cloud file, die iemand in zijn sequencer houd.

Dan kan de toevoeger verzoeken waar zijn 8 maten worden ingevoerd ofzo.

Ik doe mee! Als ik goed begrijp:

1. Begin met 8 maten
2. De volgende aangewezen persoon maakt de volgende 8
3. Een derde nog een andere, etc
4. Het arrangement wordt bepaald door de chronologische volgorde of logische?
5. Lekker doorgaan totdat het hart tevreden is?

Deze keer doe ik vocals niet mee, want stel je voor het nummer heeft alleen maar 8 maten met vocals en kun je dan nergens plaatsen? Of misschien dat stukje alleen maar dat moet een fatsoenlijke betekenis hebben...

Ben benieuwd, graag wav of aiff 24 bit 44k

Het idee dat een iemand het in zijn DAW uit werkt is misschien ook wel goed. Dat moet TS dan maar doen.

Uiteraard chronologisch, en wat gemaakt is blijft zoald het is. Degene die aan de beurt is maakt een voor hem of haar logisch vervolg op wat er op dat moment al is.
Je kunt iedereen vragen die je wilt, zolang je het diegene maar echt toevertrouwt.
Je weet dus ook nooit vantevoren of je hem gaat krijgen.

altijd leuk dit soort constructies (mits ze werken..).

ik doe ook graag mee!

mijn ideen over hoe en wat:

is het niet nog spannender idee als niemand (behalve dan diegene die de eindfile bouwt) het
totaal te horen krijgt tijdens het maakproces?
als je aan de beurt bent om er muziek bij te verzinnen krijg je alleen de laatste 8 maten als audiofile en je moet je eigen 8 maten daarna los aanleveren.
pas aan het einde horen we met z'n allen het eindstuk van 50 uur! spannend!

en ook:
als je een genunmmerde lijst maakt van iedereen die mee wilt doen, dan zou je in volgorde van deze lijst steeds de volgende musicmaker kunnen kiezen...en dat dan ieders zijn muziekje gewoon altijd meedoet...zonder dat gedoe van wel/of niet gekozen worden...dat lijkt me een vriendelijker systeem

Back