Opgelicht door Deazey-D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Knokploegjes, dat lijkt nou een gweldig goed idee joh. Eerst naar Belgie, dan naar Amsterdam, door naar Amstelveen, en nog effe langs St. Annanogwat om vervolgens op zoek te gaan naar een ambtenaar van politie in het koudste stukje van Nederland....

Het adres voor Danny is in Amsterdam, met telefoonnummer, dus daar valt ook wel weer wat mee te doen. Of had iemand al gebeld?

Ja ik, geen gehoor.

Wie zou mij willen helpen met wat info? Misschien is het door al het gejoel heen verstandig om eens ergens neer te zetten wat voor een stappen je allemaal kan ondernemen als je opgelicht bent... maar wel mensen met een beetje juridische achtergrond of i.i.g. die weten hoe het wettelijk werkt. Dus geen knokploegjes of andere mooie gezellige theekrand ideeen...

Zo iets: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1563062&postcount=15

Wie zou mij willen helpen met wat info? Misschien is het door al het gejoel heen verstandig om eens ergens neer te zetten wat voor een stappen je allemaal kan ondernemen als je opgelicht bent... maar wel mensen met een beetje juridische achtergrond of i.i.g. die weten hoe het wettelijk werkt. Dus geen knokploegjes of andere mooie gezellige theekrand ideeen...

Zo iets: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1563062&postcount=15

dit vind ik eigenlijk de brand blussen. je moet voorkomen dat er brand ontstaat.

Ik vind het te makkelijk om het probleem bij de mods neer te leggen. Als leden heb je ook verantwoording en we zijn er gewoon ingelopen. Zo is het en niet anders. Nu is het zaak dat we collectief die gast aanpakken. De mods hebben al erg goed geholpen om dat wellicht mogelijk te maken.

De thread was bedoeld om erachter te komen of er meer mensen zijn opgelicht. Er zijn twee mensen die zich hebben gemld, maar we vermoeden dat er nog meer zijn. Dus, als je ook je spullen niet hebt ontvangen, laat het weten.

Maar we kunnen wel wat info vergaren en dat in een soort FAQ hoekje zetten dat we niet iedere keer opnieuw mensen moeten vertellen wat voor een stappen ze kunnen nemen.. PB me maar. Maak ik er een verzameling van.

knokploeg werkt wel hoor, natuurlijk blijf je wel binnen de wet, maar zal niet de eerste keer zijn dat oplichters uit angst de politie bellen omdat er een clubje voor z'n huis staat. Deel je direct je eerdere aangifte met de politie, maar speel je nog net niet voor eigen rechter, de wettelijke dwangmiddelen kan je natuurlijk wel inzetten.

En katvangers willen dat gezeik al helemaal niet, vaak zijn het of neukertjes die het uit "liefde" voor hun vriendje doen of gastjes die ff snel; 20 euro willen verdienen door het lenen van hun rekening.

Er zijn er al meer dan twee toch? Of ken ik nou niet tellen...

Hoe dan ook, regel het niet hier. Wij doen het graag volgens de regels. Theekransjes hou ik persoonlijk niet zo van...

Meestal komen dingen bij je terug, ik geloof in karma enzo...

Aangifte doen, zo voorgekauwd mogelijk bij de politie aanleveren zodat ze echt niet hoeven na te denken....

Vervolgens de brief afwachten waarin wordt medegedeeld dat de er geen vervolg aan de zaak wordt gegeven, doordat de mogelijke dader niet in dezelfde gemeente woonachtig is of er niet voldoende prioriteit aan gegeven wordt....

Vervolgens met de kopie van de aangifte en de afhandelingsbrief van de politie naar TROS Opgelicht doorsturen om de zaak dan wel verder afgehandeld te krijgen........

laatse tip: google ook even op de rekening nummers en gooi het rekening nummer in de IBAN callculator, dan zie je bij sommige rekeningen welk bankfiliaal er bij hoort :D

dit begrijp ik toch niet helemaal....

een echte oplichter ¨takes the money and run¨, die gaat niet later nog inloggen om te kijken hoe de zaken ervoor staan....

:koffie:

iemand die (snel) geld wil of nodig heeft,heeft niets te verliezen.

namen en plaatsnamen herinneren mij aan een verhaal op kassa radar of opgelicht, zoiets... even checken
misschien zijn het dezelfde mensen die hun werkterrein naar de muziekspullen hebben verlegd en is er al veel werk verricht en info beschikbaar.

Dat zijn meer berichten dan 9.

Maar ik denk dat Carla en Joost gevlogen zijn..

tja, straatschooiers, wat doe je eraan.
stalken helpt wel eens, vooral als je toevallig z'n huistelefoonnummer weet te achterhalen.
verder ???
tis klote

Pas op met mogelijk "onschuldigen" aanwijzen.

Staat om te beginnen een knipoog achter en als je de term super jupiter gebruikt hebben we het, mijn inziens, over een MKS 80 en die voor 375 euro is scam, voor alle duidelijkheid het gaat hier om een JX 10 en ik beweer niet dat het hier een scam betreft, ik wil ook alles behalve die indruk wekken.
Stom dat ik het erbij haalde want het gaat hier over heel iets anders, graag daar nu verder mee.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back