Nicolas 2000
It's a household name
@Nicolas 2000 waarom is die zo groot dan, in 4u's valt dat wel mee toch?
Formant is 3U voor kleine modules en 5U voor grote. VCO en VCF zijn 5U.
1 voice bestaat bij mij uit:
2* VCO
1*VCF
2*ADSR
1*VCA
1*triple LFO
Dat zijn al 28 modules voor 4 stemmen. En dan nog een bult extra modules zoals RFM filters, extra LFO's, phaser, mixer, step sequencer, noise, ring modulators, followers, multiples extra VCO's, VCA's, VCF's en ADSR's...In totaal meer dan 40 modules en dan hebben we het nog niet over de extra veertank en modulaire vocoder gehad die het geheel compleet maakt.
En dan vergeet ik nog een monofoon klavier, polyfoon klavier, en recording sequencer.Maar goed, alleen al sec die 4 stemmen is al een uit de kluiten gewassen systeem. In zijn geheel is het zo dat ik de modular op de grond moest zetten omdat anders mijn plafond te laag was.
Er is nog elektronisch renovatiewerk en herverdeling in andere cabinetten nodig, maar dit geeft een idee van de grootte. Als je weet hoe groot een 707 is, dan zie je dat zo'n polyfoon systeem nogal enorm is.
De recording sequencer en enkele modules staan hier nog niet op.Maar het blijft natuurlijk leuk, zo'n polyfone modular. Ook al omdat niks je tegenhoudt om hem als monsterlijk grote monofone te gebruiken.
). Sommige lfo's kun je makkelijk (cq onhoorbaar) hergebruiken in 1 patch zonder dat het opvalt, en zelfs als het opvalt kan je nog diezelfde LFO paralel zetten en delayen, bewerken voordat je die hergebruikt. Denk dat je eerder multiples tekort komt dan LFO's bij polyfone patches ; vanaf het minimum