TR 909 verliest patterns

Dit lijkt een typisch probleem van Roland doosjes (vervangen door random patterns bij geen batterijen). Ik denk dat de batterijstroom de voeding niet bereikt. Misschien dat er een contactje mis zit. Ik zou het allesinds niet te ver zoeken.

ik lees nergens dat hij een 9v battery er aan heeft gehangen, anders is het wel schadelijk.

Een tijd terug had ik de batterijen vervangen en ook meteen maar het batterijhoudertje (was half vergaan) en daar netjes zo'n 9v contra verbinding aan gesoldeerd......polariteit verkeerd;)[/QUOTE]

precies een 9v verbinding ..maar dat hoort ook!!

luistere maar naar ome Dr.dre :D

Mijn 909 vervangt regelmatig een willekeurige pattern, met willekeurige geluiden. Ik heb de batterij een maandje terug vervangen voor een goeie duracell alkaline 9v, maar laatst was er toch weer een pattern verknald.

Wat is precies het verhaal met die 2x penlight? Gebruik ik de verkeerde batterij? Af en toe een overschreven pattern maakt me op zicht niet zo veel uit, maar binnenkort wil ik hem live gebruiken en dan zou het jammer zijn als daar wat patterns vervangen zijn door random flam, dat is wel schrikken dan denk ik voor mij en het publiek :)

M64c op de kop tikken....

Zat ik ook al aan te denken, maar als ik het probleem zonder zo'n kaart op kan lossen vind ik dat ook best, zo'n kaart kost weer 100,-

Ding is al jaren over de uiterste datum heen waarop de werking van de chips toen de tijd gegarandeerd werd = 20 jaar.
Niemand weet hoe lang ze echt meegaan, een keer is het gebeurd,
al die dingen zijn goud waard, als ze nog werken zou ik al die oude gear verkopen.
TR808 TB303 TR909, allemaal rond de 4000 euro verkopen, kassa.
De volgende eigenaar zou wel eens de laatste kunnen zijn,
ik wil je niet bang maken.

Tegenwoordig hebben chips een gegarandeerde levensduur van 40 jaar.
Dit word met versnelde veroudering getest, ze gaan niet 40 jaar wachten om te testen.

Eerst zul je wat kleine aparte dingen zien : 1 bytje die ergens verandert is in het geheugen, daar begint het mee,
als je van die dingen hebt dat je denkt is niets, dat is het begin van het eind.
De meeste mensen verkopen dit op marktplaats zonder iets te zeggen, een sneue koper word weer opgelicht.
Je kan er van uit gaan dat het niet slim is om zo een machine te kopen of te bezitten.

Laatst gewijzigd:
Of leuker dan een cartridge: je maakt een of ander bakje dat tape memory kan emuleren. Is als het goed is gewoon een FSK signaal.

Als je dit doet ga je ook een hoop andere mensen blij maken.

Kan dat niet met een RasPi via de koptelefoonuitgang, en dan gewoon .wav files genereren? Of nog mooier: patchsheets genereren op basis van tape dumps? :P

Hier hoort volgens mij geen 9 volt batterij in te zitten maar wel 3 v.
Dus een batterijhouder voor 2 penlights.

Weet iemand waar bovenstaande over gaat? Is dat een mod of zo? Ik heb dus een 9v batterij geplaatst, want dat is volgens mij de enige die past, klopt dat wel?

Back